ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

10-symvoules-poliseis-eshop-1.

10 συμβουλές που θα εκτοξεύσουν τις πωλήσεις από το eshop σας!

Μόλις πέρασε πρόσφατα η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου και φέτος -που σημειωτέον γίνεται κάθε χρόνο- και λίγοι πήραν χαμπάρι ότι ήτανε καταπληκτική ευκαιρία για να κάνουν προσφορές με στόχο την άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων ενώ λιγότεροι κάναν προωθητικές ενέργειες για να αυξήσουν τις πωλήσεις των eshop τους!

Για αυτό τον λόγο αλλά και για να μπορέσετε να αυξήσετε πολλαπλάσια τις πωλήσεις του eshop σας, σας δίνω 10 μικρές συμβουλές που όμως είναι βγαλμένες μέσα από την καθημερινή τριβή της εταιρείας μου με την κατασκευή και βελτιστοποίηση eshop.

Άμα θα θέλατε και εσείς να μειώσετε τα λειτουργικά σας κόστη, να μειώσετε το κόστος κτήσης νέων πελατών αλλά και να αυξήσετε τον τζίρο σας ηλεκτρονικά, διαβάστε παρακάτω.

0(Μηδέν) Θέστε έναν φιλόδοξο στόχο

Όλα αρχίζουν και τελειώνουν με έναν στόχο. Και μπορείτε εύκολα να βρείτε τον στόχο σας στις ηλεκτρονικές πωλήσεις απλώς και μόνο ρωτώντας γιατί.

Η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου που πέρασε και δεν ακούμπησε για τα περισσότερα eshop ήταν μια δράση που εξυπηρετούσε ένα μεγαλύτερο γιατί, ένα μεγαλύτερο αρχικό στόχο.

Σύμφωνα με την ίδια την GR.EC.A ο ηλεκτρονικός τζίρος την εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου 2015 ήτανε αυξημένος κατά 50% περίπου μόνο και μόνο γιατί υπήρχαν συγκεκριμένες προσφορές λόγω της Cyberweek.

Όμως μπορείτε και εσείς να έχετε κάθε μήνα cyberweek και να βιώνετε αύξηση του ηλεκτρονικού τζίρου αντί για πτώση.

Ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα της τεχνητής κρίσης, υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν επιβιώσει από την λαίλαπα του αριστερισμού και καταφέρνουν να αυξήσουν τα έσοδα τους και να γνωρίσουν πραγματική ανάπτυξη.

Έτσι θα πρέπει να συντάξετε μια μελέτη βιωσιμότητας για την επιχείρηση σας και να θέσετε ένα στόχο για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που θα σας κάνει να είστε βιώσιμοι άσχετα με το τι θα γίνει στο φυσικό σας κατάστημα.

Έτσι αν για παράδειγμα το νεκρό σημείο είναι οι 10.000€ το μήνα (το νεκρό σημείο είναι από εκεί που ξεκινάνε τα έσοδα να ξεπερνάνε τα έξοδα τις επιχείρησης σας κάθε μήνα και αρχίζετε να διαγράφετε κέρδος), καλό θα ήταν να θέσετε έναν στόχο αρκετά παραπάνω από αυτό το σημείο.

Για παράδειγμα 20.000€ το μήνα ή και ανάλογα με το πόσο πιστεύετε ότι θα πρέπει να κάνετε για να έχετε κίνητρο να εργαστείτε σκληρά για να τον πετύχετε.

Η ύπαρξη ενός μετρήσιμου και ρεαλιστικού γραπτού στόχου θα βοηθήσει το υποσυνείδητο σας να βρει όλες τους τρόπους για να επιτύχει αυτόν τον στόχο. Όμως η έλλειψη ενός γραπτού και υλοποιήσιμου στόχου στο ίντερνετ είναι το πρώτο βήμα της αποτυχίας.

1 Δεν υπάρχουν όρια στις πωλήσεις από το ίντερνετ

Άμα πιστεύετε ότι το όριο των 10.000€, 100 χιλιάδων ή δεν ξέρω πόσο το μήνα δεν είναι εφικτό για εσάς, να σας θυμίσω τις πωλήσεις μερικών εταιρειών για την προηγούμενη χρονιά:

  •  Η Apple για το 2015 έκανε 234 δις δολάρια πωλήσεις
  • H Google για το 2015 έκανε 74,5 δις δολάρια πωλήσεις
  • H Amazon για το 2015 έκανε 100,7 δις δολάρια πωλήσεις

Βέβαια δεν μπορείτε να συγκριθείτε με τέτοιους κολοσσούς όπως η Apple, αλλά η Amazon δεν διαθέτει κανένα φυσικό κατάστημα και όλες τις οι πωλήσεις είναι αποκλειστικά μέσω ίντερνετ.

Το συμπέρασμα είναι ένα: ότι δεν υπάρχουν όρια στις πωλήσεις μέσω ίντερνετ.

Εάν θέλετε να αυξήσετε τον τζίρο σας ή θα πρέπει να αναζητήσετε νέες αγορές, νέα προϊόντα ή νέους πελάτες.

Άμα η αγορά της Ελλάδος είναι μικρή για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, σκεφτείτε τότε την Ευρωπαϊκή αγορά ή την Διεθνή αγορά.

Για παράδειγμα η αγορά φέτας στην Ελλάδα είναι κορεσμένη, σκεφτείτε την Γερμαμόφωνη αγορά με 100 εκατομμύρια Γερμανόφωνους να τρώνε τη φέτα σας.

Αρκεί να δημιουργήσετε το προϊόν, να το κάνετε ευρέσιμο από το ίντερνετ -να βγείτε στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης και να μπορείτε να υποστηρίξετε την πώληση του και την εξυπηρέτηση του πελάτη σας με κέρδος αυτό είναι όλο!

Το SEO που έχει να κάνει με τις σωστές τεχνικές προώθησης μιας ιστοσελίδας στο ίντερνετ, δεν έχει όρια και ταβάνι, οπότε με τον ίδιο τρόπο δεν υπάρχουν και όρια στο πόσο τζίρο μπορεί να κάνει ένα site από το ίντερνετ.

2 Άμα δεν έχετε δικό σας προϊόν δημιουργήστε ένα

Είναι ευρέος γνωστό ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο και το ίντερνετ βοηθάει τον παραγωγό. Όχι οποιονδήποτε παραγωγό αλλά αυτόν που έχει κάθετη παραγωγή. Έχει δηλαδή παραγωγή και πωλήσεις.

Άμα απλώς και μόνο είστε ένας μεταπωλητής ή ασχολείστε με το affiliate marketing, τότε δεν έχετε και πολύ μεγάλο μέλλον στην αγορά σας καθώς είστε η τελευταία τρύπα από το κλαρίνο ή της αλυσίδας αξιών.

Είστε δηλαδή αυτός που προσφέρει την μικρότερη αξία στο τελικό προϊόν ως μεσάζοντας και έτσι είστε εκτεθειμένος στις ορέξεις των προμηθευτών, των παραγωγών αλλά και των πελατών σας.

Ποια είναι όμως η λύση;

Η λύση υπάρχει και λέγεται κάθετη ολοκλήρωση. Άμα για παράδειγμα έχετε eshop με παντελόνια και πουλάτε τα παντελόνια τρίτων, θα πρέπει να βγάλετε και τη δική σας φίρμα ή τη δική σας σειρά με παντελόνια.

Όσο δύσκολη ή κορεσμένη και να είναι η αγορά σας, πάντα υπάρχει χώρος για νέες ιδέες αλλά και για καινοτομίες.

3 Καλλιεργήστε τη λίστα σας

Πότε ήτανε η τελευταία φορά που στείλατε ένα μαζικό email με μια σούπερ προσφορά που έχετε στους πελάτες σας; Αν δεν υπήρξε ποτέ ή μάλλον δεν το κάνετε συστηματικά κάθε εβδομάδα, μάλλον πάλι χάνετε χρήματα που είναι διαθέσιμα για εσάς.

Βλέπετε η αγορά δεν μένει με κενά και πάντα υπάρχει κάποιος άλλος να τα καλύψει και να στείλει email στους πελάτες σας για να τους προωθήσει κάτι ή να τους πωλήσει κάτι.

To email marketing, στα ελληνικά μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι η νούμερο ένα πηγή μετατροπών υποψήφιων πελατών σε πιστούς πελάτες με ποσοστό μετατροπής που αγγίζει πολλές φορές το 93%!

Το email marketing έχει και αυτό τους κανόνες και τους νόμους του όπως και το παραδοσιακό μάρκετινγκ και μπορείτε να ζητήσετε μια προσφορά για να το κάνουν οι ειδικοί για εσάς.

4 Κάντε το brand name σας αναγνωρίσιμο

10-symvoules-poliseis-eshop-2

Το brand name παίζει καθοριστικό ρόλο στην μακροημέρευση του eshop σας. ‘Ενα δυσνόητο ή μη αναγνωρίσιμο brand name δεν θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τις πωλήσεις σας, ενώ ένα εύκολο, απλό και σωστά σχεδιασμένο brand name μπορεί να κάνει θαύματα.

Η αναγνωρισιμότητα της φίρμας σας είναι αυτή που:

  • αυξάνει την επαναληψιμότητα των αγορών
  • μειώνει το κόστος μάρκετινγκ -πάρτε για παράδειγμα τη Βenetton που το σύνολο του προϋπολογισμού μάρκετινγκ που έχει για τη Μεγάλη Βρετανία είναι μόλις 250.000 λίρες για αυτό και καταφεύγει και σε ακραίες διαφημίσεις-
  • αυξάνει το κύρος σας
  • δυναμώνει την αντοχή της φίρμας σας στην κρίση
  • βελτιώνει πολλαπλάσια τα περιθώρια κέρδους

Άμα η φίρμα σας, η εταιρική σας ταυτότητα ή το λογότυπο σας δεν είναι αναγνωρίσιμο τότε θα πρέπει να το επανασχεδιάσετε βάζοντας όλα τα στοιχεία που θα θέλατε να αποπνέει το brand σας.

5 Σκεφτείτε mobile first

Η έννοια του mobile first δεν είναι νέα και έχει να κάνει με το να σχεδιάζουμε το eshop μας με βάση το πως θα φαίνεται και πως θα λειτουργεί στις κινητές συσκευές, smartphones και tablets δηλαδή.

Το mobile first design είναι λίγο διαφορετικό από το responsive web design.

Ενώ το responsive web design έχει να κάνει κυρίως με το να παίζει το site σας σε όλες τις κινητές συσκευές, το mobile first design καθιστά τις κινητές συσκευές ως προτεραιότητα που σημαίνει ότι πρώτα πρέπει να παίζει το site σας για τις κινητές συσκευές και μετά να προσαρμόζεται το web design για τους σταθερούς υπολογιστές και laptop.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει να καταργήσετε τα sidebars και να σχεδιάσετε τα πάντα να παίζουν τέλεια στα κινητά όπως το καλάθι αγορών, τα μενού, η ταχύτητα φόρτωσης, τα κουμπιά προσθήκη στο καλάθι κτλ.

Την πρώτη φορά που είχα έρθει σε επαφή με την φιλοσοφία no sidebars ήτανε όταν είδα για πρώτη φορά το WordPress Theme No Sidebar Pro της Studiopress που μου φάνηκε εντελώς αλλόκοτη σαν ιδέα.

Όμως δεν άργησα να καταλάβω πως αυτή η σχεδιαστική φιλοσοφία είναι το μέλλον και έτσι προσαρμόστηκα όλο το eshop design σε αυτήν.

6 Χαράξτε το πλάνο προσφορών και προώθησης για όλη την χρονιά

Μάλλον όσοι ιδιοκτήτες eshop δεν προλάβατε να κάνετε κάτι για το Black Friday ή την εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου, καταλάβατε ότι η έλλειψη πλάνου ή σχεδίου προωθητικών ενεργειών και προσφορών είναι κάτι που σας αφήνει πίσω έναντι του ανταγωνισμού.

Οι περίοδοι εκπτώσεων και προσφορών δεν είναι πλέον μόνο oι χειμερινές του Φεβρουαρίου που ξεκινάνε τον Γενάρη και οι καλοκαιρινές του Αυγούστου που ξεκινάν τον Ιούλιο.

Υπάρχουν πολλές περισσότερες περίοδοι εκπτώσεων όπως:

  • Midterm sales Νοεμβρίου
  • Black Monday
  • Cyber Sunday
  • Midterm sales Απριλίου
  • Εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου ή cyberweek
  • Εκπτώσεις Χριστουγέννων
  • Εκπτώσεις Πάσχα
  • Εκπτώσεις Αγίου Πνεύματος

Και γενικά για λόγους μάρκετινγκ μπορούν να εκμεταλλευτούν όλες οι εθνικές εορτές, οι Χριστιανικές εορτές και οτιδήποτε άλλο για την δημιουργία πρωτότυπων εκπτώσεων και προσφορών με στόχο την δημιουργία ενός θετικού κλίματος αγορών.

Βρείτε ποιες περίοδοι εκπτώσεων έχουν νόημα για την αγορά στόχο σας και χαράξτε τις προωθητικές ενέργειες με βάση το τι θέλετε να πετύχετε.

7 Υιοθετήστε checkout με ένα κλικ

Η απόσταση του πελάτη από το τελικό κλικ αγοράς είναι ίσως ο βασικότερος λόγος εγκατάλειψης του καλαθιού αγοράς. Όσο περισσότερα βήματα χωρίζουν τον τελικό σας πελάτη από το τελικό κλικ της αγοράς, τόσο πιο λίγες θα είναι οι ηλεκτρονικές αγορές σας.

Το καλάθι αγορών και το γρήγορο checkout, ειδικά στις κινητές συσκευές είναι δύο πολύ ευαίσθητα θέματα και σύμφωνα με το shoppify, πολλά eshop χάνουν έως και το 65% του ηλεκτρονικούς τους τζίρου λόγω εγκατάλειψης του καλαθιού αγοράς τους. Μήπως ανήκετε και εσείς σε αυτά;

8 Βελτιστοποιήστε τη λειτουργικότητα χρήσης

Η λειτουργικότητα χρήσης έχει να κάνει όχι μόνο με τα όμορφα κουμπάκια και τα χρήσιμα links και τις χρήσιμες πληροφορίες αλλά με το λόγο ύπαρξης όλων των παραπάνω στοιχείων στο eshop σας.

Ότι δεν χρειάζεται ή δεν εξυπηρετεί κάτι θα πρέπει να παραληφθεί ή να αξιολογηθεί ξανά.

Στο προηγούμενο άρθρο μου Ολιστικό SEO 101!, αναφέρομαι σε αυτούς τους βασικούς κανόνες λειτουργικότητας που θα πρέπει κάθε eshop να πληροί.

Προτιμήστε μινιμαλιστικό web design γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ηλεκτρονικά αναλφάβητοι και ακόμα και το πιο απλό πράγμα στο ίντερνετ φαντάζει για αυτούς βουνό.

Η δε γνώσεις πληροφορικής που θα απαιτούνται να έχει ο μέσος χρήστης που επισκέπτεται το eshop σας θα πρέπει να είναι ανάλογες αποφοίτου τρίτης γυμνασίου.

9 Αντιγράψτε τους ηγέτες της αγοράς

Λίγη αντιγραφή δεν κάνει κακό, αρκεί να χρησιμοποιείται με στόχο να βελτιώσετε το eshop σας.

Πάρτε για παράδειγμα τη δομή και το στήσιμο των μεγάλων και των κορυφαίων του ηλεκτρονικού εμπορίου, της Amazon και του ebay.

Παρατηρήστε τη δομή τους και τον τρόπο που είναι στημένα αυτά τα eshop.

Δείτε πως παρουσιάζουν τα προϊόντα τους, τον τρόπο ολοκλήρωσης παραγγελίας (checkout) και το πόσο εύκολο είναι να κάνετε μια ηλεκτρονική αγορά. Κρατήστε τα θετικά στοιχεία που μπορείτε να μεταφέρετε και εσείς στα δικά σας eshop.

10 Οργανώστε την ομάδα σας

Για να μπορέσετε λοιπόν να υλοποιήσετε όλα τα παραπάνω θα χρειαστείτε και το κατάλληλο προσωπικό είτε εντός της επιχείρησης σας είτε εκτός. Είναι λίγο δύσκολο να καταφέρετε όλα τα παραπάνω χωρίς εξειδικευμένο προσωπικό γιατί δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνος σας.

Βλέπετε η φιλοσοφία του one man army δεν ταιριάζει σε έναν επιχειρηματία του ίντερνετ όπως είστε εσείς και θα πρέπει να δημιουργήσετε την ομάδα των συνεργατών σας που θα σας βοηθήσουν να ανεβείτε στην κορυφή της αγοράς σας και πραγματικά να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Θα ήθελα να προσθέσω ότι σήμερα υπάρχουν στην Ελλάδα eshop που απασχολούν δεκάδες άτομα προσωπικό χωρίς να έχουν φυσική παρουσία πώλησης και που κάθε χρόνο αυξάνουν τις πωλήσεις τους και άλλο και προσλαμβάνουν καινούριο προσωπικό.

Κλείνοντας για σήμερα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που διαβάσατε μέχρι εδώ και σας εύχομαι να εφαρμόσετε γρήγορα όσο μάθατε και στο δικό σας eshop.

Δείτε περισσότερα για τις πωλήσεις στο ίντερνετ και τα eshop:

5 Σχόλια. Leave new

  • Καλησπέρα Γιάννη , κάτι σοβαρό που έχουμε δει τελευταία σε σαιτ είναι ότι εξαιτίας κάποιον αλλαγών στο indexing της google , αν δεις στο search console στο blocked resources ισως δεις και συ πολλές σελίδες με blocked resources εξαιτίας js and css κυρίως. Στα δικά μου σαιτ έκανα κάποιες αλλαγές στα robots.txt και περιμένω να δω μηπως λυθει το προβλημα.

    Απάντηση
    • Ναι η αλήθεια είναι ότι η Google έκανε κάποιες αλλαγές και σε αυτό το κομμάτι αλλά δεν ξέρω ακόμα κατά πόσο θα επηρεάσουν τις ιστοσελίδες, αφού κάθε ιστοσελίδα επηρεάζεται ξεχωριστά ανάλογα με τη δομή της και το πόσο καλά στημένη είναι για να μην διατρέχει κίνδυνο από τις αλλαγές του αλγορίθμου της Google.

      Απάντηση
      • Το δικό μου σαιτ επηρεάστηκε και μαλιστα πολύ . Ρίξε μία ματιά και στο δικό σου αν θέλεις για να αποφύγεις μετά δυσκολίες. Οι μίσες σελίδες μου χάσαν πολύτιμο ρανκινγκ τις προηγούμενες μέρες. Δε το χονευω ακόμα. Χοντρή ζημιά για πολλά σαιτ.

        Απάντηση
  • Αν εξαιρέσει κανείς το τεχνικό κομμάτι, η φιλοσοφία αυτού του άρθρου περί εξωστρέφειας, θα μπορούσε να είναι πολιτική του κράτους με δράσεις ουσίας όπως σεμινάρια, επιδότηση κατασκευής eshop με στόχο αποκλειστικά το εξωτερικό, εκπαίδευση κλπ. Απώτερος στόχος φυσικά η εισροή χρήματος “απ’ έξω”.

    Για παράδειγμα, από τη δεκαετία του 80 στον Καναδά, το κράτος επιδοτούσε συγκροτήματα rock 100% έτσι ώστε να ηχογραφήσουν δίσκους οι οποίοι θα επωλούντο εις το εξωτερικό με σκοπό το κέρδος από χώρες εκτός Καναδά και την εισροή συναλλάγματος.

    Εδώ καταστρέψαμε τα πάντα για να εισάγουμε απ’ έξω. Και αυτά πληρώνουμε και θα τα πληρώνουμε για καιρό ακόμα…

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού
Shares