ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

21-web-design-tips

21 Συμβουλές για τέλειο web design

Πως να σχεδιάσετε μια ιστοσελίδα με τα τέλεια γραφιστικά χαρακτηριστικά για υψηλή απόδοση

Όταν κάποιος ξεκινάει την κατασκευή της νέας του ιστοσελίδας είναι λίγο δύσκολο να συνδυάσει όλα όσα χρειάζονται για να μπορέσει να χτίσει ένα πρωτότυπο σύνολο σχεδιαστικά που είναι σύμφωνο με τις αρχές του SEO και φυσικά του μάρκετινγκ στο ίντερνετ.

Όμως μια ιστοσελίδα χρειάζεται εκτός και από τη λογική διάταξη του περιεχομένου μέσα σε αυτήν, τις λέξεις κλειδιά και πολλά άλλα, και μια δόση έμπνευσης, μία πινελιά πρωτοτυπίας ώστε να είναι διαφορετική από τις άλλες τόσο αισθητικά αλλά και λειτουργικά.

Στην προσπάθεια μου αυτή να σας δώσω περισσότερες πληροφορίες για το τι πρέπει να κάνετε στον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας και το τι πρέπει να αποφύγετε, σας δίνω 21 συμβουλές για πρωτότυπο web design, λειτουργικό web design που θα έχει πολλαπλάσια απόδοση για την επιχείρηση σας.

1 Κάντε την έρευνα σας πριν σχεδιάσετε οτιδήποτε

Πριν ξεκινήσετε να κάνετε οτιδήποτε, θα πρέπει να κάνετε την έρευνα σας και να ασχοληθείτε πολύ σοβαρά με την αγορά στόχο σας υποβάλλοντας την ερώτηση στον εαυτό σας:

Σε ποιους απευθύνεται η ιστοσελίδας σας;

Θα πρέπει να γνωρίζετε την αγορά σας και να στοχεύετε αποκλειστικά στο να εξυπηρετήσετε τις ανάγκες της αγοράς και να ασχοληθείτε με το πως να μετατρέψετε τους επισκέπτες σε πελάτες σας μέσα από ένα πρωτότυπο web design.

Βρείτε ποιοι είναι οι άμεσα πετυχημένοι ανταγωνιστές σας και αναλύστε τους καθώς και τις ιστοσελίδες που έχουν. Βρείτε ποια στοιχεία των ανταγωνιστών σας είναι τα καλύτερα και τα δυνατότερα και χρησιμοποιήστε τα για να χτίσετε και εσείς το δικό σας site.

Προσοχή, δεν λέμε ότι πρέπει να αντιγράψετε τα πάντα από τους ανταγωνιστές σας, αλλά να πάρετε μερικά από τα καλύτερα στοιχεία των ιστοσελίδων τους για να δημιουργήσετε το δικό σας πρωτότυπο site το οποίο θα έχει καλύτερο ποσοστό μετατροπής από τους άλλους.

2 Περιορίστε τα χρώματα

Όταν σχεδιάζετε μια καινούρια ιστοσελίδα από την αρχή το δέλεαρ της δημιουργικότητας είναι μεγάλο και ειδικά άμα είστε πολύ δημιουργικά άτομα σαν και μένα που δεν τους αρέσει τίποτα, τότε είναι λίγο δύσκολο να μην μπείτε στον πειρασμό να δοκιμάσετε πολλά χρώματα και τον συνδυασμό τους.

Όμως τα πολλά χρώματα κουράζουν τον επισκέπτη και μάλλον τον μπερδεύουν, οπότε καλό θα ήταν να περιοριστείτε σε ένα ή δύο το πολύ βασικά χρώματα για την ιστοσελίδα σας χρησιμοποιώντας το άσπρο σαν βασικό φόντο.

Σχετικά με το ένα χρώμα, για παράδειγμα άμα επιλέξετε το μπλε και βασικό χρώμα της ιστοσελίδας σας, που σημαίνει ότι θα έχετε χρησιμοποιήσει και το ίδιο για τον σχεδιασμό της εταιρικής σας ταυτότητας, του λογότυπου σας δηλαδή και του brand σας, είναι ένα πολύ καλό χρώμα.

Με βάση το μπλε μπορείτε στη συνέχεια να χρησιμοποιήσετε μερικές διαφορετικές αποχρώσεις του για σχεδιάσετε άλλα στοιχεία όπως τα κουμπιά των συνδέσμων, το μενού σας, τα widgets κτλ.

Σιγουρευτείτε ότι έχετε επιλέξει τα σωστά χρώματα και ότι είναι αρμονικά όλα αυτά μεταξύ τους. Για να μην πέσετε σε χρωματικές γκάφες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μερικούς οδηγούς χρωμάτων που υπάρχουν ήδη στο ίντερνετ.

3 Branding και λογότυπα

Το λογότυπο σας είναι μάλλον το πιο βασικό πράγμα ή σχεδιαστικό στοιχείο που υπάρχει στην ιστοσελίδα σας, αφού καθορίζει την εταιρική σας ταυτότητα και λέει πολλά για εσάς και τη φίρμα σας.

Όλη αυτή η διαδικασία σχεδιασμού του λογότυπου σας λέγεται branding και στόχο έχει να κάνει το brand name σας αναγνωρίσιμο και διακριτό ανάμεσα σε δεκάδες άλλα brands.

Πάλι στο branding και στον σχεδιασμό του λογότυπου, η επιλογή των σωστών χρωμάτων είναι το άλφα και το ωμέγα καθώς και τα σχεδιαστικά στοιχεία που θα χρησιμοποιήσετε για να απεικονίσετε αυτό που θέλετε.

Προσοχή όμως η πολυπλοκότητα στον σχεδιασμό του λογότυπου σας και στη δημιουργία του brand σας δεν βοηθάει καθόλου μα καθόλου. Προτιμήστε απλά σύμβολά και διακριτές γραμματοσειρές.

Επίσης θα πρέπει να υπάρχει συνοχή μεταξύ λογότυπου και ιστοσελίδας τόσο ως προς τα χρώματα όσο ως προς τις γραμματοσειρές.

4 Αντίθεση γραμματοσειράς

Η κλασσική ερώτηση είναι γιατί νομίζετε ότι τα βιβλία έχουν σελίδες με λευκό φόντο και μαύρα γράμματα; Γιατί προφανώς είναι πιο ευανάγνωστα. Το ίδιο ισχύει για τις ιστοσελίδες.

Από την αρχή καταβολής του ίντερνετ, οι ιστοσελίδες έχουν αλλάξει πάρα πολύ όμως ένα πράγμα παραμένει κλασικό το λευκό φόντο και τα μαύρα γράμματα με τη σωστή αντίθεση (contrast).

Άμα δεν έχει την σωστή αντίθεση η γραμματοσειρά που έχετε επιλέξει, τότε θα είναι λίγο δύσκολο να κρατήσετε τον επισκέπτη μέσα στην ιστοσελίδα σας γιατί θα είναι πολύ κουραστική η ανάγνωση του περιεχομένου.

5 Σχεδιαστική διάταξη

Είναι πολύ σημαντικό να μπορέσετε να ακολουθήσετε μια σωστή σχεδιαστική διάταξη στην ιστοσελίδα σας η οποία θα έχει διάρκεια και θα μετατρέπει τον επισκέπτη σε πελάτη.

Καλό θα είναι να σχεδιάσετε μερικές προτάσεις πριν καταλήξετε στο τελικό σχέδιο και φυσικά καλό θα ήτανε να αποφύγετε το parallax design, για λόγους SEO και μόνο.

6 Απλότητα

Το να κρατήσετε τα πράγματα σε όσο πιο απλό επίπεδο γίνεται είναι απαραίτητο για να βάλετε σε τάξη το χάος και να μην δημιουργήσετε μεγαλύτερο χάος από αυτό που θα πρέπει να διαχειριστείτε.

Αφαιρέστε όλα τα μη σημαντικά στοιχεία από την ιστοσελίδα σας ή μεταφέρετε τα στο τέλος ή πάνω από το footer για να μην αποσπούνται οι πελάτες σας από αυτά.

Θα πρέπει να δώσετε έμφαση στα 20% πιο σημαντικά στοιχεία που θα θέλατε να αναδείξετε σύμφωνα με την αρχή του Parreto.

10 Responsive design

Η χρήση του ίντερνετ σήμερα έχει επεκταθεί σε όλο και περισσότερες κινητές αλλά και σταθερές συσκευές με διαφορετική ανάλυση οθόνης. Έτσι θα πρέπει να προσαρμόσουμε τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας μας σε όλες τις κινητές συσκευές, smaprthones, webtvs, και σε όλες τις δυνατές αναλύσεις για να μεγιστοποιήσουμε την χρηστικότητα και την εμπειρία του χρήστη.

Αυτό ονομάζεται responsive design και είναι πολύ σημαντικό σήμερα να το έχετε συμπεριλάβει και στο δικό σας site.

12 Scroll ή κλικ;

Κάποιοι προτιμάνε το κλικ για να φτάσουν στην σελίδα προορισμού τους ενώ άλλοι το scroll, την κύλιση προς τα κάτω δηλαδή.

Κάθε είδος πλοήγησης σε κάθε ιστοσελίδα έχει τα αρνητικά και τα θετικά του και θα πρέπει να προτιμάτε ανάλογα με το κοινό στόχο σας.

Για παράδειγμα το facebook ευνοείτε από το άπειρο scroll, ενώ κάποιες άλλες ιστοσελίδες ίσως να μην ευνοούνται από αυτό.

13 Αφαιρέστε τα περιττά 

Πριν ξεκινήσετε το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να επιλέξετε ποια στοιχεία θα χρησιμοποιήσετε και ποια όχι. Το θέμα είναι να αφαιρέσετε όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία που αποσπούν την προσοχή από τον τελικό χρήστη για να επιτελέσει τον στόχο που έχετε θέσει με την είσοδο του στην ιστοσελίδα σας.

Ναι μπορείτε να θέσετε στόχους και στο Google Analytics για να δείτε που πάει ποιος και να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού της ιστοσελίδας σας.

Ίσως στην αρχή να θέλετε να έχετε συγκεντρώσει πάρα πολύ υλικό που εν τέλει θα είναι άχρηστο για την ιστοσελίδα σας και θα επιβαρύνει αντί να βοηθήσει στη λήψη των απαραίτητων πληροφοριών από τον τελικό χρήστη.

Τα κινούμενα γραφικά, τα gifs και γενικά τα πολλά γραφικά κουράζουν τον χρήστη και η κόπωση τον ωθεί στο να πατήσει το κουμπί της εξόδου από το site σας. Ποιο είναι αυτό το κουμπί; Δεν υπάρχει τέτοιο κουμπί επίσημα, αλλά οποιοδήποτε κουμπί πατήσει κάποιος και φύγει από την ιστοσελίδα μας θεωρείται κουμπί εξόδου.

Επίσης, οι πολλές διαφημίσεις και τα pop up κουράζουν και καλύπτουν το οπτικό πεδίο του χρήστη. Λιγότερες διαφημίσεις σημαίνει περισσότερη επισκεψιμότητα και μετατροπές.

14 Χρήση κενών χώρων 

Η χρήση των κενών χώρων και του λευκού ανάμεσα στις σελίδες και στα σχεδιαστικά στοιχεία, η παραγραφοποίηση και  ο λευκός ακάλυπτος χώρος ξεκουράζουν το μάτι και βοηθάνε στο να δημιουργηθεί η ανάλογη ένταση ή όχι σε ένα θέμα.

Ένταση εννοούμε με την έννοια της έμφασης. Ο λευκός χώρος μας βοηθάει να κατανοήσουμε καλύτερα το νόημα και το κείμενο μιας ιστοσελίδας και θα πρέπει να υπάρχει αναγκαστικά.

Δείτε περισσότερα για web design:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

seo-web-design

 

Μενού