GOOGLE MYTHOI-PSEMATA

5 Μεγάλα ψέματα στο SEO που η Google θέλει να πιστέψετε

Όσο και να σας φαίνεται απίστευτο, ζούμε σε έναν κόσμο ενηλίκων που δυστυχώς η εκμετάλλευση και η χειραγώγηση είναι στοιχεία που συμμετέχουν στο μάρκετινγκ μιας σύγχρονης εταιρείας σήμερα και η ύπαρξη τους είναι απαραίτητη όχι μόνο για την βιωσιμότητα της αλλά και για την μεγιστοποίηση των κερδών.

Όλοι σήμερα λένε ψέματα ή σχεδόν όλοι μικρά και μεγάλα, οι πολιτικοί λένε ψέματα για να εκλεγούν, οι σύζυγοι μεταξύ τους και οι μεγάλες εταιρείες λένε στους πελάτες τους μικρά και μεγάλα ψέμματα.

Άμα προσθέσουμε σε αυτά τα 5 ψέμματα και μία δόση παραπληροφόρησης, τότε κάνουμε τα ψέμματα αυτά στο SEO να φαίνονται αληθινά.

1 Τα backlinks δεν μετράνε πια

Έχει ακουστεί πολλές φορές στους κύκλους του SEO ότι η δημιουργία backlinks ακόμα και ποιοτικών ή η απόκτηση backlinks είναι πλέον μάταιη ή ανώφελη διαδικασία, αφού η Google σταμάτησε να τα μετράει πια.

Το έχουμε ακούσει δεκάδες φορές από το ίδιο το στόμα της Google ότι όσες απόπειρες χειραγώγησης του PageRank με αφύσικη δημιουργία backlinks, παραβιάζει τα κριτήρια ποιότητας ή τα quality guidelines που έχει θέσει η ίδια η Google.

Και η αλήθεια: Τα backlinks είναι ο νούμερο ένας παράγοντας κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης και σήμερα

Όμως η αλήθεια είναι λίγο διαφορετική γιατί εντελώς τυχαία όσο πιο ψηλά είναι στην κατάταξη κάποια sites τόσο περισσότερα backlinks έχουν και αυτό μπορείτε να το δείτε μέσω του ahrefs.com.

Για παράδειγμα, άμα κάνουμε μια αναζήτηση με τη λέξη κλειδί WEB DESIGN LONDON, θα δούμε ότι το σχεδιαστικό γραφείο ιστοσελίδων που βγαίνει στο πρώτο αποτέλεσμα της Google έχει ένα ξεκάθαρο link profile.

2017-03-30_WEB_DESIGN_LONDON

H ιστοσελίδα που βγαίνει πρώτη είναι το thewebkitchen.co.uk και άμα παρατηρήσετε το προφίλ της ως προς τα backlinks που έχουν είναι αξιοθαύμαστη, γιατί κατάφερε μέσα σε 2 μόνο μήνες να σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση της Google σε μια αγορά 20 εκατομμυρίων και ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

2017-03-30_WEB_DESIGN_BACKLINKS

Δεν ξέρω τι να πω για την Google, αλλά μάλλον τα backlinks όχι μόνο δεν μετράνε, αλλά ζουν και βασιλεύουν και χωρίς αυτά, δεν υπάρχει περίπτωση να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google.

Δείτε περισσότερα για τα backlinks:

2 Τα κλικ δεν επηρεάζουν την κατάταξη

Ένας άλλος αστικός μύθος είναι ότι τα απευθείας κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης προς την ιστοσελίδα σας ή τα απευθείας κλικ μέσα στο site δεν επηρεάζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας. Σύμφωνα με τη Google ή μάλλον με ειδικούς του SEO, η Google δεν μετράει τα απευθείας κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης γιατί εύκολα επηρεάζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Κι όμως φίλοι μου το συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Και η πραγματική αιτία της διάδοσης όλων αυτών των μύθων είναι απλώς και μόνο για να καλύψουν αυτές τις τρύπες στον αλγόριθμο της Google.

Ο λόγος που υπάρχει το πρόσθετο Yoast SEO είναι για να μπορέσει κάποιος να ρυθμίσει το rich snippet της σελίδας προορισμού ή του άρθρου που δημιουργεί για να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google πιο ελκυστικό και να αυξάνει το CTR. (Click throurgh rate)

Με άλλα λόγια, τα κλικ που λαμβάνει η ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης σας βελτιώνουν την συνολική σας κατάταξη στη Google. Τα κλικ δηλαδή συμμετέχουν στους παράγοντες του αλγόριθμου αναζήτησης της Google.

Και η αλήθεια: Τα κλικ βελτιώνουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης

Μάλιστα τα κλικ βελτιώνουν την κατάταξη μιας ιστοσελίδας σε πραγματικό χρόνο και με γρήγορους ρυθμούς. Οι θέσεις μεταβάλλονται μετά από δεκάδες κλικ, συνήθως από 10-500 χωρίς αυτό να είναι σίγουρο για όλες τις αγορές και όλες τις λέξεις κλειδιά.

Άρα θα πρέπει να σκεφτείτε δύο φορές πριν κάνετε κλικ στην ιστοσελίδα του ανταγωνιστή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google γιατί μάλλον συμμετέχετε και εσείς στην άνοδο του στην πρώτη θέση!

Επίσης μια χρήσιμη συμβουλή είναι ότι θα πρέπει να προσέξετε και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας, να την κάνετε αρεστή στο κοινό και να έχετε ελκυστικούς τίτλους και ελκυστικά rich snippets για να πάρετε περισσότερα κλικ από τους ανταγωνιστές σας ακόμα και αν είστε στην πέμπτη ή όγδοη θέση των μηχανών αναζήτησης γιατί αυτό θα σας ανεβάσει ταχύτερα στην πρώτη θέση.

3 Οι λέξεις κλειδιά δεν είναι πια σημαντικές

Το 2013 η Google με το Hummingbird update, μια ανανέωση του αλγορίθμου της έδειχνε να ταράζει τα νερά και να αλλάζει τα πάντα στο on page SEO ή στο εντός σελίδας SEO.

Εν μία νυκτί η Google κατέπληξε τους πάντες ανακοινώνοντας ότι οι λέξεις κλειδιά αντικαθίσταντε τώρα από θέματα, ιδέες και κατά συνέπεια η στόχευση με λέξεις κλειδιά δεν είχε πια αξία.

Σύμφωνα λοιπόν με την Google, το Hummingbird update έδινε τώρα περισσότερη αξία στην θέση κάθε λέξης μέσα στην αναζήτηση από σημασιολογική πλευρά, παρά την ίδια την λέξη κλειδί!

Σε αυτό ήρθαν να προστεθούν άλλα δύο μεγάλα updates που ενσωματώθηκαν αργότερα στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google:
  • To Google Knowledge Graph και
  • το RankBrain

Τι είναι το rankbrain και το Knowledge Graph όμως;

Από τα εκατομμύρια των ερωτημάτων που δέχεται κάθε δευτερόλεπτο η Google, περίπου το 15% από αυτά  είναι εντελώς καινούρια και όπως καταλαβαίνετε είναι και διφορούμενα. Μοιάζουν δηλαδή με τον χρησμό του μαντείου των Δελφών που είναι του τύπου ήξοις αφίξοις.

Το RankBrain βοηθά τη μηχανή αναζήτησης να κατανοήσει καλύτερα αυτές τις διφορούμενες ερωτήσεις, όπως για παράδειγμα, «Ποιος είναι ο κορυφαίος αντίκλητος για την υπηρεσία του στρατηγού στις Ένοπλες Δυνάμεις» έτσι ώστε να μπορεί να αναδείξει όσο το δυνατό πιο χρήσιμα αποτελέσματα.

Το RankBrain λειτουργεί με την ενσωμάτωση του γραπτού λόγου σε μαθηματικές οντότητες που η μηχανή αναζήτησης μπορεί να καταλάβει.

Μπορεί να  υποθέτει επίσης ποιες λέξεις και φράσεις είναι παρόμοιες έννοιες μεταξύ τους, έτσι ώστε να μπορεί να βοηθήσει στην απλοποίηση των ερωτημάτων για την Google για αναζήτηση.

Μετά από αυτό πάρα πολλά στελέχη της Google, οι λεγόμενοι Googlers έκαναν ανοιχτά δηλώσεις ότι οι λέξεις κλειδιά δεν είναι πλέον σημαντικές και ότι η Google μπορεί πλέον με τις νέες αναβαθμίσεις του αλγορίθμου της να αντιληφθεί την πρόθεση του χρήστη πίσω από τις λέξεις κλειδιά και ως εκ τούτου να καταφέρει να καταργήσει τις λέξεις κλειδιά προς χάριν των ιδεών, φιλοσοφιών και concepts του χρήστη.

Και η αλήθεια: η Google δίνει μεγαλύτερη αξία στις λέξεις κλειδιά παρά στην σημασία τους 

MELITZANI-ANAZITISI-GOOGLE-1

Σε μια μικρή αναζήτηση που έκανα στην Google, ψάχνοντας για το μελιτζανί, που όλοι ξέρουμε ότι είναι χρώμα, το πρώτο αποτέλεσμα που μας επιστρέφει η Google είναι ένα αθλητικό ρεπορτάζ με θέμα  Ο χαρούμενος μελιτζανί Ομπράντοβιτς σε… GIF!

Μάλλον κάποιο λάθος θα έγινε γιατί καμία σχέση το πρώτο αποτέλεσμα αναζήτησης με αυτό που ψάχναμε. Όμως ούτε το δεύτερο, ούτε το τρίτο αλλά κανένα αποτέλεσμα στην πρώτη σελίδα της Google δεν έχει μαντέψει την πρόθεση μας να μάθουμε περισσότερα για το χρώμα ως μελιτζανί και έτσι μας επέστρεψε μόνο ιστοσελίδες με τη λέξη κλειδί μελιτζανί.

Αν και στα αποτελέσματα εικόνων, η Google κατάφερε λίγο να πιάσει το νόημα του χρώματος, δεν το πιάνει ακριβώς πάλι όμως, καταφέρνει όμως να πιάσει τις σχετικές αναζητήσεις με Μελιτζανί ως χρώμα.

Με άλλα λόγια, όντως η Google καταλαβαίνει ότι το μελιτζανί ως όρος αναζήτησης σχετίζεται με το χρώμα, όμως δεν μπορεί να διαχωρίσει ποιες ιστοσελίδες στα ελληνικά είναι σχετικές με το χρώμα μελιτζανί.

Για αυτό το λόγο μας επιστρέφει στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης μόνο τις ιστοσελίδες και μάλιστα αυτές με το υψηλότερο domain authority που σχετίζονται με το μελιτζανί ως λέξη κλειδί και μόνο.

Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να βγαίνετε στην Google για χιλιάδες άσχετες λέξεις κλειδιά, ακόμα και μπούρδες, αρκεί η ιστοσελίδα σας να έχει υψηλό domain authority.

Για να μάθετε περισσότερα για τις λέξεις κλειδιά, μπορείτε να δείτε τα παρακάτω άρθρα:

Προσοχή, μην τα διαβάσετε όλα μαζί γιατί θα πάθετε λεξικλειδίτιδα!

4 Τα social signals δεν μετράνε στην κατάταξη

Όπως και για τα click ή κλικ στα ελληνικά, έτσι και τα social media signals αποτελούν μάλλον από τους πιο αμφιλεγόμενους παράγοντες κατάταξης στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης σε ισχύ.

Πίσω στο 2010 ο Matt Cutts, ο υπεύθυνος ποιότητας της Google είχε παραδεχθεί ότι οι τα social media signals προσμετρούνται από τη google, όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω βίντεο.

Όμως αργότερα από το 2014 και μετά άρχισε να μην τους αρέσει η ιδέα αυτή και ενώ δεν άλλαξε κάτι στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google ως προς τα κοινωνικά σήματα, τα ίδια τα στελέχη της Google άρχισαν να θολώνουν τα νερά και να μην παραδέχονται πραγματικά ότι συμμετέχουν τα social media signals.

Όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο, η πολιτική της Google αλλάζει πλέον και το ψέμα δεν έχει τελειωμό με τον ισχυρισμό ότι δεν συμμετέχουν πλέον τα likes, shares, google plus και tweets στον αλγόριθμο κατάταξης.

Και η αλήθεια: Τα social media signals συμμετέχουν ενεργά σήμερα στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google

Σε μια έρευνα από την ιστοσελίδα Branded 3 αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι σχετίζονται άμεσα ο αριθμός των tweets και retweets με την κατάταξη στη Google.

twitter-google-rankings

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της έρευνας τα πορίσματα ή συμπεράσματα που εξάγονται είναι τα παρακάτω:

  • Τα urls των ιστοσελίδων λαμβάνουν σημαντική αλλαγή και βελτίωση θέσεων όταν διαμοιράζονται στο Twitter
  • Φαίνεται ότι τα αποτελέσματα της θετικής προώθησης να αποκλιμακώνονται περίπου στα 50 tweet. Τα αποτελέσματα της προώθησης φαίνεται να είναι ελάχιστα από τα 50 έως τα 5.000 tweets
  • Μετά τα 5.000 tweets, ο μέσος όρος της κατάταξης κάθε URL φαίνεται να βελτιώνεται αισθητά
  • Τα URLS που έχουν πάνω από 7.500 tweets, σχεδόν πάντα βρίσκονται στα κορυφαία 5 αποτελέσματα
  • Ο μέσος όρος της κατάταξης κάθε URL ή σελίδας προορισμού φαίνεται να έχει άμεση σχέση με τον συνολικό αριθμό των tweets

Τα παραπάνω πορίσματα έχουν να κάνουν μόνο με το SEO από το Twitter ως social signal. Άμα επεκταθούμε τώρα και στο Google Plus που είναι της ίδιας της Google αλλά και στο Facebook, θα δούμε και εκεί ότι τα πράγματα είναι ανάλογα με το Twitter.

5 Τα backlinks με τις λέξεις κλειδιά δεν μετράνε

Μετά το πρώτο κιόλας Penguin Update το 2012 το οποίο ήτανε εστιασμένο να καταπολεμήσει τα spam links, τα backlinks με τις λέξεις κλειδιά και την σχετικότητα των backlinks, φήμες σχετικά με τα backlinks με τις λέξεις κλειδιά άρχισαν να αιωρούνται στον αέρα.

Η ίδια η Google τονίζει στους Webmasters αλλά και στους ιδιοκτήτες ιστοσελίδων ότι τα backlinks με τις λέξεις κλειδιά θα κάνουν κακό αντί για καλό στις ιστοσελίδες τους και θα πρέπει να τα αποφεύγουν.

Θεωρεί όλα αυτά τα backlinks ως μη φυσικά και κατά συνέπεια είναι επιλήψιμα τιμωρίας.

Και η αλήθεια: Τα backlinks με τις λέξεις κλειδιά είναι ο νούμερο ένα παράγοντας κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης με αυτές τις λέξεις κλειδιά

CLICK_HERE_BACKLINKS

Άμα παρατηρήσετε το έκτο αποτέλεσμα είναι το Adobe Acrobat Reader DC Download, στα ελληνικά αποτελέσματα αναζήτησης γιατί απλώς και μόνο έχει τη λέξη κλειδί click here ως backlink σε πάρα πολλά σημεία εντός της ιστοσελίδας τους αλλά και σε άλλα site.

Όμως παρόλο που η Google ισχυρίζεται ότι τιμωρεί τα backlinks με την ίδια λέξη κλειδί παντού, φαίνεται ότι εδώ δεν έχει τιμωρήσει την ιστοσελίδα της Adobe.

Επίσης σε μια άλλη πάλι έρευνα  σχετικά με το Penguin Update και την διασπορά των λέξεων κλειδιών των backlinks φαίνεται ότι τα site που έχουν ποσοστό συγκέντρωσης λέξεων κλειδιών άνω του 75% κινδυνεύουν όντως να τιμωρηθούν από το Penguin Update και τη Google.

Όμως άλλα site με ποσοστό ίδιου anchor text κοντά στο 50% και 65% για πολύ ανταγωνιστικές λέξεις κλειδιά φαίνεται να παραμένουν ανεπηρέαστα από αυτήν την εξέλιξη.

BACKLINKS ANCHOR TEXT WEB DESIGN LONDON-1

Άμα δείτε για παράδειγμα στην πάνω εικόνα το anchor cloud, δηλαδή τις λέξεις κλειδιά με τις οποίες συνδέεται το site που βγαίνει πρώτο για τον όρο αναζήτησης WEB DESIGN LONDON, θα δείτε ότι έχει πυκνότητα λέξης κλειδί στα backlinks γύρω στο 7%.

Αυτό σημαίνει ότι το εν λόγω site έχει 11.000 περίπου backlinks με την λέξη κλειδί WEB DESIGN LONDON.

Μια προτεινόμενη και καλή πυκνότητα είναι περίπου στο 4% για τα εισερχόμενα backlinks για λόγους διασποράς των λέξεων κλειδιών.

Όπως πάντα το ParaMarketing είναι εδώ για να σας φωτίσει εσάς και να σας βοηθήσει με επιχειρήματα και αποδείξεις να δείτε τι δουλεύει και τι όχι σήμερα στο ίντερνετ, στην προώθηση ιστοσελίδων και στις μηχανές αναζήτησης.

Σας ευχαριστούμε πολύ.

Μάθετε όλη την αλήθεια για το SEO σήμερα:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

12 Σχόλια. Leave new

  • Γιάννη εαν κάποιος πάρει ένα backlink από ένα site, με anchor word (αν το λέω σωστά) τη λέξη “link”, αυτό έχει κάποια αξία ?

    Απάντηση
    • Ναι όλα τα backlinks έχουν αξία, σταθμίζονται όμως διαφορετικά από τη Google από άποψη σχετικότητας, σημαντικότητας, και διάφορων άλλων υποπαραγόντων που είναι γύρω στους 50 για κάθε backlink για να βγει η αξία του.

      Απάντηση
  • Πολλά μετράνε στην σωστή κατάταξη αλλά το βασικό είναι το περιεχόμενο……..

    Απάντηση
  • Καλησπέρα! Διαβαζω πως η lifo εχεει 3.800.000 μοναδικούς επισκέπτες σε διαστημα ενος μηνα. Μου φαινεται εξωπραγματικο. Κανω λαθος;

    Απάντηση
    • Ένας μοναδικός επισκέπτης είναι ένας επισκέπτης από μία μοναδική IP σε διάστημα 24 ωρών. Άρα άμα έχουν 126.667 μοναδικούς επισκέπτες την ημέρα τότε μπορούν να έχουν 3.800.000 το μήνα.

      Απάντηση
      • ευχαριστω για την αμεση απαντηση. Αρα το εχω τοσα εκατομυρια μοναδικους τον μηνα, δεν σημαινει ξεχωριστους-μοναδικους ανθρωπους! Αν καποιος μπαινει καθε μερα για 30 ημερες αυτο στο τελος θα καταμετρηθει σαν 30 μοναδικες επισκεπτες, ενω προκειται για ενα φυσικο προσωπο. Το καταλαβα καλα; Εαν ναι το θεωρω ως και παραπλανητικο…

        Απάντηση
        • Έτσι ακριβώς είναι και επειδή όλοι έχουμε και κινητό και σταθερό υπολογιστή με διαφορετική σύνδεση, ίσως κάποια άτομα να μπήκαν και δύο φορές με άλλη IP την ίδια μέρα.

          Απάντηση
          • θεέ μου σε τι κοσμο ζουμε! χαχαχαχ! Και μολις σημερα τσακωνομουν με καποιον και του ελεγα πως δεν μου κολαει με αυτο που ζω τόσα εκ. να μπαινουν στο ενα η το αλλο σαιτ… Και υποστηριζε πως μπαινει ο κοσμος και δεν ξερω τι μου γινεται. Σερφαρισα μιση ωρα επεσα πανω σας και με βοηθησατε πολυ! Το διαδίκτυο το εκτιμω πολυ παντως! Σας ευχαριστώ πολύ!

        • Δηλ. εάν μια εφημερίδα η περιοδικό πουλά 500.000 φύλλα το μήνα θα πρέπει να τα αγοράζουν 500.000
          “διαφορετικοί” αναγνώστες για να μετράνε;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

          Απάντηση
          • Επίσης εάν είχες δει ποτέ στατιστικά θα έβλεπες ό’τι ξεκάθαρα αναφέρονται οι Returning Visitors από τους New Visitors, κανένας δεν σε κοροϊδεύει………….

  • ενταξει φιλε μου… αρα δεν ειναι παραπλανητικο…. Τα στατιστικα που λες μπορω να τα δω στην δικη μου σελιδα, οχι των αλλων. Εγω απλως σχολιασα οτι το μοναδικοι επισκεπτες σε εναν μηνα δεν ειναι μοναδικα φυσικα προσωπα. απλως αυτο. Να εισαι καλα

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού