ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

9 MEGALA GOOGLE UPDATES-1

9 Μεγάλα Google updates και πως να γλιτώσετε!

Γεια σας φίλοι μου, με αφορμή την τελευταία αναβάθμιση που έκανε η Google στον περιβόητο αλγόριθμο της στις 8 Μαρτίου του 2017,  σκέφτηκα να γράψω αυτό το άρθρο ώστε να σας δώσω κάποιες συμβουλές σχετικά με το τι θα πρέπει να κάνετε ώστε η σελίδα σας να έχει ανοσία και να αντέχει σε κάθε ενδεχόμενη αναβάθμιση του αλγορίθμου.

Μάλιστα, άμα ακολουθήσετε τις συμβουλές που σας δίνω παρακάτω, η ιστοσελίδα σας προβλέπεται να ανέβει στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης αντί να πέσει και έτσι πάντα μακροπρόθεσμα θα βλέπετε μια αύξηση της επισκεψιμότητας σας.

Για να μάθετε περισσότερα για το τι θα πρέπει να κάνετε ακριβώς, διαβάστε παρακάτω.

Google Panda Update

Google-Panda-4.1-update

Λανσάρισμα: 24/02/2011
Ανανέωση: ~μηνιαίως
Αποστολή: Να αποταξινομήσει ιστοσελίδες με χαμηλής ποιότητα περιεχόμενο

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Διπλό περιεχόμενο
  • Αντιγραμμένο ή κλεμμένο περιεχόμενο
  • Λεπτό περιεχόμενο κάτω από 300 λέξεις
  • User-generated spam
  • Παραφούσκωμα με τις λέξεις κλειδιά
  • Φτωχή εμπειρία του χρήστη

Το Google Panda Update λανσαρίστηκε για πρώτη φορά επίσημα από τη Google 24 Φεβρουαρίου του 2011 και έχει μηνιαίο κύκλο, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε μήνα η Google αναβαθμίζει τα αποτελέσματα αναζήτησης της στοχεύοντας σε sites που έχουν αποδεδειγμένα χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο ή καθόλου περιεχόμενο.

Ποιο συγκεκριμένα ο υπεύθυνος ποιότητας και καταπολέμησης του σπαμ της Google, Ματτ Κάτς μας έδωσε πιο συγκεκριμένες απαντήσεις σχετικά με το τι καλείται να κάνει κάθε μήνα το Google Panda, όπως:

  • Καταπολέμηση του article marketing
  • Καταπολέμηση των link network
  • Καλύτερη ανάλυση των συνδέσμων καθώς και του περιεχομένου όπου βρίσκονται.
  • Επισήμανση των site που έχουν χακαριστεί και επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες τους καθώς και καλύτερος εντοπισμός ιστοσελίδων που είναι χακαρισμένες.
  • Προώθηση των περισσότερο αξιόπιστων site στης πρώτες θέσεις στης αναζητήσεις και για περισσότερες λέξεις κλειδιά σχετικές με την δραστηριότητα τους.

Γενικότερα όμως ο λόγος ύπαρξης του Google Panda είναι η καταπολέμηση του Black Hat SEO και η επιβράβευση των ορθών τεχνικών του SEO και των ποιοτικών ιστοσελίδων.

Τι θα πρέπει να κάνετε για να γλιτώσετε από το μένος του Panda Update;

Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα παρακάτω και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ένα καλό πρόγραμμα για να εντοπίσετε όλα τα σφάλματα όπως το SEO Powersuite:

Πρώτον να αφαιρέσετε το διπλό περιεχόμενο από όλο το site σας και όπου αυτό υπάρχει να το αλλάξετε

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αλλάξετε όλες τις σελίδες προορισμού και τα άρθρα που έχουν διπλό περιεχόμενο με σελίδες και άρθρα που έχουν μοναδικό περιεχόμενο, μοναδικές φωτογραφίες και μοναδικές λέξεις κλειδιά.

Θα πρέπει να ελέγξετε την ιστοσελίδα σας για αντιγραμμένο ή κλεμμένο περιεχόμενο με το εργαλείο που λέγεται copyscape

Σε περίπτωση που βρείτε ότι έχετε πέσει θύμα αντιγραφής, καλό θα ήταν να ενημερώσετε το site που αντέγραψε εσάς ή τη Google σε περίπτωση που έχετε κατοχυρωμένα δικαιώματα copyright. Σε περίπτωση που αντιγράψατε εσείς, καλό θα ήταν να κόψετε αυτήν την όμορφη συνήθεια και να αρχίσετε να γράφετε μόνος σας τα κείμενα σας.

Το μοναδικό περιεχόμενο και το ποιοτικό περιεχόμενο είναι αυτό που θα σας δώσει ώθηση στις μηχανές αναζήτησης.

Εμπλουτίστε όλες τις σελίδες με λίγο ή ανύπαρκτο περιεχόμενο

Όλες οι σελίδες, κατηγορίες προϊόντων, άρθρα που έχουν λιγότερες από 3οο λέξεις και από μια φωτογραφία είναι λίγο δύσκολο να μπορέσουν να ανέβουν στην Google κυρίως για έναν βασικό λόγο που δεν ξέρω αν σας έχω αναφέρει ο οποίος λέγεται ανταγωνισμός.

Αυτό σημαίνει ότι άμα οι ανταγωνιστές σας έχουν καλύτερα στημένες και σχεδιασμένες σελίδες προορισμού με περισσότερα και καλύτερα κείμενα και πληροφορίες, τότε θα πρέπει να κάνετε και εσείς το ίδιο και λίγο καλύτερα από αυτούς.

Ελέγξτε όλο το site σας για παραφούσκωμα λέξεων κλειδιών

Μια καλή πυκνότητα λέξεων κλειδιών είναι μεταξύ 1% έως 3% πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να ξεφεύγετε παραπάνω και να κάνετε υπερβολές. Όλες οι υπερβολές θα πρέπει να αποφεύγονται και θα πρέπει να χρησιμοποιείται λέξεις κλειδιά με παράγωγες έννοιες και σε όσα κείμενα έχετε μεγαλύτερη πυκνότητα από την ιδανική θα ήταν καλύτερο αντί να σβήσετε λέξεις κλειδιά, να προσθέσετε κείμενα και ότι το αντίστροφο.

Για να βρείτε την πυκνότητα των λέξεων κλειδιών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρόσθετο SEOquake για τον Firefox και να εξετάσετε μία μία τις σελίδες που υποπτεύεστε ότι μάλλον έχουν υπερβολικά μεγάλη πυκνότητα λέξεων κλειδιών.

Κάντε την εμπειρία του χρήστη μια μοναδική εμπειρία

Αν η εμπειρία του χρήστη που εισέρχεται στο site σας είναι μάλλον φτωχή θα πρέπει οπωσδήποτε να την μετατρέψετε την επίσκεψη του από μια τυπική διαδικασία που δεν θα του αφήσει καμία εντύπωση σε μια πολύ ηδονική εμπειρία που θα τον κάνει να θέλει να επιστρέψει για να ξαναδεί το site σας.

Διορθώστε την ταχύτητα φόρτωσης, βελτιώστε την πλοήγηση και μειώστε τις διαφημίσεις στο ελάχιστο.

Ελαχιστοποιήστε το user generated spam

Εδώ η κατάσταση ακολουθεί τον κανόνα που λέει πως όσο πιο ψηλά ανεβαίνει η μαϊμού, τόσο πιο πολύ φαίνεται ο κώλος της. Αυτό σημαίνει ότι όσο πιο δημοφιλές θα γίνεται το site σας τόσο πιο πολύς κόσμος θα προσπαθήσει να σας κάνει spam για να κερδίσει ένα backlink.

Μέγιστο μέλημα σας είναι να το προστατέψετε τόσο σε επίπεδο hosting αλλά και σε επίπεδο εφαρμογής ώστε να μην έχετε προβλήματα κατάταξης στη Google. Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε ότι οι ιστοσελίδες που έχουν πέσει θύμα spam ή hacking πέφτουν αλγοριθμικά από τη Google.

Google Penguin Update

penguin-update-google-2016

Λανσάρισμα: 24/04/2012
Ανανέωση: 25/05/2012, 05/10/2012, 22/05/2013, 04/10/2013, 22/05/2013, 04/10/2013,  17/10/2014, 27/09/2016, Από τις 06/10/2016 έγινε real-time
Αποστολή: Να αποταξινομήσει sites με σπαμ περιεχόμενο και black hat link profiles

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Backlinks που προέρχονται από χαμηλής ποιότητα ιστοσελίδες που είναι στο επίπεδο spam
  • Backlinks που προέρχονται από ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για λόγους SEO και προέρχονται από PBNs (Private Blogging Networks)
  • Backlinks που προέρχονται από ιστοσελίδες άσχετες με εσάς
  • Πληρωμένα links
  • Backlinks που έχουν μόνο τη λέξη κλειδί

Το Google Penguin Update έχει ενσωματωθεί από τις 06/10/2016 στον πυρήνα του αλγορίθμου της Google. Την ημερομηνία μην την δένετε κόμπο γιατί υπάρχουν πολλές επίσημες και ανεπίσημες εκδοχές σχετικά με το πότε ανακοινώθηκε η ενσωμάτωση και πότε εφαρμόστηκε.

Σύμφωνα με την ίδια τη Google, το Google Penguin Update προβλέπεται να επηρεάσει το 3,1% των αναζητήσεων στην Αγγλική γλώσσα και περίπου το 3% των αναζητήσεων σε σημαντικές γλώσσες όπως τα Γερμανικά, Κινέζικα και Αραβικά και ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά σε γλώσσες που παρατηρείται υψηλό ποσοστό spam όπως Ινδικά και Πορτογαλικά της Βραζιλίας.

Το ερώτημα τώρα είναι κατά πόσο επηρεάζει τα ελληνικά αποτελέσματα αναζήτησης;

Σε αυτό δεν υπάρχει σαφής απάντηση, καθώς τα ελληνικά spam sites και το ελληνικό spamweb είναι αρκετά μικρότερο σε σύγκριση με το Αγγλόφωνο spamweb και το Ινδικό όπου γίνεται πραγματικά της κακομοίρας με χιλιάδες ιστοσελίδες να λειτουργούν ως doorway pages, δηλαδή ιστοσελίδες διάδρομοι που οδηγούν σε άλλες σελίδες προορισμού.

Οι doorway pages έχουν απλώς και μόνο κατασκευαστεί για να πιάνουν θέσεις αναζήτησης στις μηχανές αναζήτησης και δεν χρησιμεύουν σε κάτι ιδιαίτερα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις προσωπικές μου εκτιμήσεις, ένα πολύ μεγάλο μέρος των ιστοσελίδων που βασίζονται σε spam links από τις χώρες που έχουν όντως πληγεί από το Google Penguin Update προβλέπεται και αυτές να σημειώσουν πτώση στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Μια ακόμα σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι το Google Penguin Update τιμωρεί αλγοριθμικά τώρα επιμέρους σελίδες αντί να τιμωρήσει όλο το site.

Τι θα πρέπει να κάνετε για να γλιτώσετε από το Penguin Update;

Θα πρέπει οπωσδήποτε να ελέγχετε το link profile σας κάθε μήνα

Ένα καλό εργαλείο για να ελέγχετε τα backlinks σας και το συνολικό link profile σας είναι το SEO Powersuite με το SEO spyglass ή το Ahrefs.

Δείτε μήπως έχετε πέσει θύματα black hat SEO ή μήπως η εταιρεία που έχει αναλάβει την δημιουργία των backlink σας χρησιμοποιεί αθέμιτες μεθόδους παραγωγής νέων συνδέσμων.

Backlinks κακής ποιότητας ή backlinks από κακές γειτονιές αυξάνουν κατακόρυφα το ρίσκο της τιμωρίας της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης και τη Google.

Σε περίπτωση που εντοπίσετε κάτι περίεργο ή που έχετε ήδη δημιουργήσει πολλά backlinks τα οποία δεν είναι white hat και αγγίζουν τα όρια του spam, τότε δεν θα πρέπει να πανικοβάλεστε, αλλά να προσπαθήσετε να κερδίσετε μερικά backlinks με ορθό τρόπο για να βελτιώσετε το συνολικό link profile σας.

Μην ξεκινάτε να ξεφορτώνεστε τα αρνητικά backlinks

Εάν ξεκινήσετε να ξεφορτώνεστε τα αρνητικά backlinks μέσω του disavow tool της Google, μάλλον θα έχετε δυσάρεστα αποτελέσματα γιατί θα δείτε την συνολική σας κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης να πέφτει δραματικά μαζί με το PageRank της ιστοσελίδας σας.

Είναι προτιμότερο να δημιουργήσετε μερικά σωστά backlinks για να αλλάξετε την ισορροπία των αρνητικών και των θετικών backlinks στην ιστοσελίδα σας παρά να μπείτε στην ατέρμονη και αβυσσαλέα διαδικασία της ακύρωσης των backlinks που νομίζετε ότι δεν είναι σωστά.

Άλλωστε τα backlinks που βλέπει η Google ως αρνητικά, τα ξέρει μόνο η ίδια και δεν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος για να τα μάθετε εκτός και άμα έχετε πρόσβαση μέσα στον ίδιο τον αλγόριθμο της Google.

Google Pirate Update

google-pirate-update-SEO

Λανσάρισμα: Αύγουστος του 2012
Ανανέωση: Οκτώβριος του 2014
Αποστολή: Αποταξινόμηση ιστοσελίδων που παραβιάζουν τους νόμους πνευματικής ιδιοκτησίας

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Πειρατικό περιεχόμενο
  • Με πολλές αναφορές και καταγγελίες για πειρατικό περιεχόμενο

To Google Pirate Update σχεδιάστηκε για να αποτρέψει ιστοσελίδες που έχουν αποδεδειγμένα πολλές παραβιάσεις και καταγγελίες περιεχομένου με πνευματικά δικαιώματα από το να ανέβουν στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google.

Οι ιστοσελίδες που επηρεάστηκαν από αυτό το Update της Google είναι κυρίως μεγάλα και ονομαστά sites που αρέσκονταν στο να αντιγράφουν και να διανέμουν πειρατικό περιεχόμενο στους χρήστες τους δωρεάν όπως διάφορα torrent sites με κύριο αντιπρόσωπο το piratebay.

Όμως επειδή και τα πειρατικά sites πολλαπλασιάζονται κάθε μέρα με εκθετικό ρυθμό και συνέχεια βρίσκουν νέες τρύπες στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google για να μπορέσουν να ανέβουν στα αποτελέσματα αναζήτησης, δεν είναι δυνατόν με ένα update να τιμωρηθούν όλα τα πειρατικά sites.

Google Hummingbird

hummingbird-update-google-1

Λανσάρισμα: 22/08/ 2013
Ανανέωση:
Αποστολή: Να αποδώσει πιο σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης κατανοώντας το νόημα των αναζητήσεων

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Exact-match domain name ή όνομα χώρου με τη λέξη κλειδί και μόνο
  • Παραφούσκωμα των λέξεων κλειδιών (Keyword stuffing)

Το Google Hummingbird Update ήρθε να δώσει λύσεις σε διφορούμενες αναζητήσεις και συγκεκριμένα σε αναζητήσεις που δεν είναι ξεκάθαρη η πρόθεση του χρήστη. Η Google βελτίωσε τον αλγόριθμο της για να μπορέσει να επιστρέψει αποτελέσματα αναζήτησης με βάση τη σημασία τους και όχι με βάση τις λέξεις κλειδιά.

Και ενώ οι λέξεις κλειδιά μέσα στο πεδίο αναζήτησης ή στους όρους αναζήτησης είναι ακόμα πολύ σημαντικοί, το Hummingbird δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην σημασιολογική έννοια κάθε αναζήτησης και όχι τόσο στην ξερή έννοια της λέξης κλειδί. Με άλλα λόγια με το Hummingbird η Google προσπάθησε -χωρίς μεγάλη επιτυχία- να αντιγράψει τον ανθρώπινο τρόπο σκέψης στην αναζήτηση λέξεων κλειδιών.

Αν και αυτό στην πράξη φαίνεται να μην συμβαίνει 100% τουλάχιστον στη γλώσσα μας, πιστεύουμε ότι στο εγγύς μέλλον θα έρθουν και άλλες βελτιώσεις από τη Google.

Τι σας συστήνουμε να κάνετε για να σωθείτε από το Google Hummingbird;

Για την ακρίβεια δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι άμα έχετε ήδη σωστά στημένο το site σας και τις σελίδες προορισμού σας.

Αν όμως δεν έχετε σωστά στημένες τις ιστοσελίδες σας και συγκεκριμένα τις λέξεις κλειδιά, τότε θα πρέπει σίγουρα να λάβετε διορθωτική δράση όπως να αυξήσετε το εύρος των παράγωγων λέξεων κλειδιών και των backlinks που έχετε δημιουργήσει.

Για παράδειγμα άμα η λέξη κλειδί σας είναι το Web Design, θα πρέπει να προσθέσετε μέσα στο κείμενο σας και παράγωγες ή συνώνυμες λέξεις κλειδιά όπως:

  • Web design τιμές
  • Web design προσφορές
  • Web design εταιρείες
  • Web design html
  • Web design προγραμματιστές κτλ

Ένα πολύ καλό εργαλείο για να το κάνετε αυτό είναι το ubersuggest όπου μπορεί να σας δώσει ιδέες για λέξεις κλειδιά και παράγωγα.

Google Pigeon

google-pigeon-local-seo

Λανσάρισμα: 24/07/2014 (Ηνωμένες Πολιτείες)
Ανανέωση: 22/12/2014 (Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία και Καναδάς)
Αποστολή: Να επιστρέψει στον χρήση σχετικά τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης υψηλής ποιότητας

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Φτωχή ή καθόλου βελτιστοποίηση εντός σελίδας
  • Κακή ρύθμιση της σελίδας Google My Business
  • Έλλειψη συνοχής στο NAP
  • Έλλειψη άλλων καταχωρήσεων σε τοπικούς οδηγούς

Το Google Pigeon που αυτή τη στιγμή επηρεάζει μόνο τις αναζητήσεις που γίνονται στην αγγλική γλώσσα, αλλά ενδέχεται και η Google να επεκταθεί και σε όλες τις άλλες γλώσσες και τις εθνικές αναζητήσεις σύντομα έχει αλλάξει το τοπίο των τοπικών αναζητήσεων.

Το Google Pigeon ενσωμάτωσε στον βασικό αλγόριθμο αναζήτησης της Google και στοιχεία από τα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google όπως η τοποθεσία του χρήστη και η απόσταση από την επιχείρηση που είναι κάτοχος της ιστοσελίδας.

Οι τρεις μεγάλες όμως αλλαγές που έφερε το Google Pigeon είναι:

  • Μείωση 50% των τοπικών αναζητήσεων από sites που δεν έχουν σχέση με την τοπική αναζήτηση
  • Αύξησε την ορατότητα των τοπικών οδηγών και των οδηγών πόλης όπως ο Χρυσός Οδηγός
  • Καλύτερη σύνδεση όλων των οργανικών αποτελεσμάτων του ίντερνετ με το Google Map Search

Ειδικά για το τρίτο θα πρέπει να έχετε ήδη προσέξει ότι μερικές αναζητήσεις μας επιστρέφουν στα αποτελέσματα αναζήτησης και τοπικά αποτελέσματα ή αποτελέσματα από το Google Maps.

Τι θα πρέπει να κάνετε για να εμφανίζεστε στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google;

4 είναι τα βασικά βήματα που θα πρέπει να κάνετε για να εμφανίζεστε ψηλά στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

  • Βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας για τις τοπικές αναζητήσεις
  • Δημιουργήστε μια σελίδα Google My Business
  • Κρατήστε το ίδιο NAP σε όσα σημεία το αναφέρετε στην ιστοσελίδα σας ή και εκτός
  • Καταχωρηθείτε σε όλους τους τοπικούς καταλόγους με το σωστό NAP

Βελτιστοποιήστε τις σελίδες σας για τις τοπικές αναζητήσεις

Όλες οι σελίδες που στοχεύουν στις τοπικές αναζητήσεις της Google θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά -με νόμο του κράτους- όπως λέω συχνά αστειευόμενος τις λέξεις κλειδιά με την οποία σας αναζητάει κάποιος στη Google. Για παράδειγμα:

  • Προώθηση ιστοσελίδων Αθήνα
  • Προώθηση ιστοσελίδων Χολαργός
  • Προώθηση ιστοσελίδων Πειραιάς

κτλ.

Σε περίπτωση που δεν είναι σωστά περασμένες οι λέξεις κλειδιά μέσα στο site μας, τότε είναι λίγο δύσκολο να μας βρούνε στις τοπικές αναζητήσεις και στα τοπικά αποτελέσματα της Google.

Δημιουργήστε μια σελίδα Google My Business

Μπορείτε να δημιουργήσετε μόνοι σας ή με την βοήθεια κάποιου ειδικού στην προώθηση ιστοσελίδων μια καταχώρηση στο Google My Business που είναι εντελώς δωρεάν.

Προσοχή γιατί στην καταχώρηση σας θα πρέπει να είσαι πολύ συγκεκριμένοι στην καταχώρηση του NAP σας που δεν είναι άλλο από το ακρωνύμιο Name Address Phone και σημαίνει στα ελληνικά όνομα, διεύθυνση και τηλέφωνο.

Κρατήστε το ίδιο NAP σε όσα σημεία το αναφέρετε στην ιστοσελίδα σας ή και εκτός

Το NAP στις τοπικές αναζητήσεις έχει την ίδια ισχύ με το backlink και έτσι για να σας το αναγνωρίσει η Google θα πρέπει να έχετε μια συνοχή στην καταχώριση του.

Καταχωρηθείτε σε όλους τους τοπικούς καταλόγους με το σωστό NAP

Τέλος η καταχώρηση του NAP σας σε όλους τους σωστούς τοπικούς καταλόγους με το σωστό βέβαια NAP κάθε φορά θα σας οδηγήσει σε άνοδο στις τοπικές αναζητήσεις.

Mobile Friendly Update

google-mobile-update-2

Λανσάρισμα: 21/04/2015
Ανανέωση:
Αποστολή: Να ανεβάσει τις ιστοσελίδες που είναι mobile first και mobile friendly μια άνοδο στα αποτελέσματα αναζήτησης των κινητών τηλεφώνων και να ρίξει τις ιστοσελίδες που δεν είναι φτιαγμένες για κινητά τηλέφωνα και smartphones.

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Έλλειψη έκδοσης για κινητά ή που δεν είναι mobile friendly
  • Κακή απόδοση της έκδοσης για κινητά
  • Περιεχόμενο που δεν διαβάζεται
  • Κινητή έκδοση με τη χρήση plugin (WordPress plugin)

Σχετικά με το Mobile Friendly Update έχω γράψει κατά καιρούς διάφορα χρήσιμα άρθρα και για αυτό σας προτείνω μόνο μία λύση, το να προτιμήσετε το mobile first design για την ιστοσελίδα σας.

Άμα έχετε ήδη ιστοσελίδα η οποία είναι mobile friendly, τότε κανένα πρόβλημα, δεν θα σας επηρεάσει καθόλου η αλλαγή του αλγορίθμου της Google με στόχο να δώσει προτεραιότητα σε όλους τους χρήστες που κάνουν αναζητήσεις στο ίντερνετ από κινητά.

Το αξιοσημείωτο στην υπόθεση του Google Mobile Friendly Update (ή Mobilegeddon) είναι ότι λειτουργεί σε επίπεδο σελίδας και όχι σε επίπεδο site. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί το site σας να τιμωρηθεί από τη Google αλγοριθμικά και να χάσει θέσεις στα κινητά αποτελέσματα αναζήτησης, όμως όσες σελίδες είναι mobile friendly ή συμβατές με τις κινητές συσκευές να συνεχίσουν να παίζουν κανονικά ή και να ανέβουν στα κινητά αποτελέσματα αναζήτησης.

Τα κινητά αποτελέσματα αναζήτησης δεν έχουν καμία σχέση με το Πάσχα που είναι κινητή εορτή αλλά έχουν να κάνουν με όλες εκείνες τις αναζητήσεις που γίνονται από κινητές συσκευές.

Τι θα πρέπει λοιπόν να κάνετε για να γλιτώσετε από το Google Mobile Friendly Update;

Αρχικά θα πρέπει να διαπιστώσετε άμα το site σας παίζει σωστά σε κινητά και είναι mobile friendly. Για να το δείτε αυτό θα πρέπει να κάνετε έναν έλεγχο συμβατότητας.

Άμα περάσει η ιστοσελίδα σας το τεστ συμβατότητας της Google, τότε κανένα πρόβλημα. Άμα δεν το περάσει που σημαίνει ότι το site σας δεν παίζει σωστά στις κινητές συσκευές, έχετε 2 επιλογές:

1. Να δημιουργήσετε μια ειδική έκδοση για κινητά και κινητές συσκευές για το site σας του τύπου m.site.gr

2. Να ανασχεδιάσετε όλο το site με ένα θέμα σε WordPress που είναι mobile friendly εξ αρχής

Η δική μου άποψη είναι να επιλέξετε την δεύτερη λύση η οποία είναι και η καλύτερη και να κάνετε ένα site που θα είναι mobile friendly από την αρχή ή να ανασχεδιάσετε το ήδη υπάρχον. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για αυτό στο άρθρο: Mobile first design

RankBrain

Google-Rank-Brain-seo-greece-1

Λανσάρισμα: 26/10/2015
Ανανέωση:
Αποστολή: Να δώσει καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης στον τελικό χρήστη που να βασίζονται στην σχετικότητα και στην τεχνητή νοημοσύνη (machine learning)

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Έλλειψη σχετικότητας με τη λέξη κλειδί
  • Φτωχή εμπειρία χρήστη

Το RankBrain είναι ένα σύστημα μηχανικής εκμάθησης ή τεχνητής νοημοσύνης (machine learning system) που βοηθάει τη Google να κατανοήσει το νόημα των αναζητήσεων του χρήστη και να αποδώσει καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης.

Το Rankbrain σύμφωνα με τη Google θεωρήθηκε ο τρίτος πιο σημαντικός παράγοντας κατάταξης μετά τα backlinks και το περιεχόμενο και βασίζεται στην μηχανική κατανόηση από τα Google bots της σχετικότητας της ιστοσελίδας σας και των σελίδων της ιστοσελίδας σας.

Τι θα πρέπει να κάνετε για να γλιτώσετε από το Rankbrain;

Κατά κύριο λόγο 2 είναι τα βασικότερα πράγματα που θα πρέπει να κάνετε για να γλιτώσετε από το Rankbrain της Google:

  • Να βελτιώστε δραματικά την εμπειρία του τελικού χρήστη της ιστοσελίδας σας και
  • Να βελτιώσετε την σχετικότητα του περιεχομένου με τους όρους αναζήτησης ή τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε

Να βελτιώσετε δραματικά την εμπειρία του τελικού χρήστη της ιστοσελίδας σας και

Η εμπειρία του χρήστη, στα αγγλικά ονομάζεται User Experience είναι μεγίστης σημασίας για να πετύχετε καλύτερη κατάταξη στην Google και να ανεβείτε στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης στην μετά το Rankbrain εποχή.

Η εμπειρία του χρήστη ή user experience σε συντομογραφία UX έχει να κάνει με την συνολική λειτουργικότητα και ευχρηστία της ιστοσελίδας μας και η εμπειρία έχει δείξει ότι όσο πιο καλή είναι αυτή η εμπειρία, τόσο περισσότερο ανεβαίνει και η ιστοσελίδα μας στη Google και σε όλες τις μηχανές αναζήτησης.

Μερικές μικρές συμβουλές επιτυχίας για να βελτιώσετε το UX είναι:

  • Μη φορτώνετε την ιστοσελίδα σας
  • Ελαχιστοποιήστε τις διαφημίσεις
  • Μην παραφορτώνετε το μενού σας
  • Να βελτιώσετε την σχετικότητα του περιεχομένου με τους όρους αναζήτησης ή τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε
  • Αποφύγετε τα άρθρα με ρηχό περιεχόμενο
  • Αποφύγετε όλα τα περιττά εκτός από αυτό που πραγματικά αναζητά ο χρήστης να βρει μέσα στην ιστοσελίδα σας
  • Αποφύγετε τα ενοχλητικά pop-up
  • Βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης
  • Περιορίστε τα κουραστικά γραφικά και ότι αποσπά την προσοχή του χρήση
  • Αφαιρέστε όλο το άσχετο περιεχόμενο ή το περιεχόμενο που είναι spam

Η σχετικότητα του περιεχομένου σας με αυτό που πραγματικά αναζητά ο χρήστης είναι ένα μεγάλο ερώτημα που πρέπει να καλύψετε για να βελτιώσετε και την εμπειρία του στην ιστοσελίδα σας. Όπως επίσης και οι λέξεις κλειδιά που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικές με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

Για να δείτε περισσότερα για το θέμα της σχετικότητας του περιεχομένου αλλά και των λέξεων κλειδιών μπορείτε να δείτε τα παρακάτω άρθρα:

Για τυχόν απορίες που σίγουρα θα υπάρξουν στο στήσιμο της ιστοσελίδας σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Google Possum Update

google-possum-update

Λανσάρισμα: 01/09/2016
Ανανέωση:
Αποστολή: Να αποδώσει καλύτερα αποτελέσματα με μεγαλύτερη διασπορά βασισμένα στην θέση του χρήστη που κάνει την αναζήτησης και την διεύθυνση της επιχείρησης που έχει το site.

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Που μοιράζονται φυσική διεύθυνση με κάποια άλλη παρόμοια επιχείρηση
  • Ανταγωνιστές που η διεύθυνση τους είναι εγγύτερα με την θέση του χρήστη που κάνει την αναζήτηση

Το Google Possum Update είναι το όνομα που έχει δώσει η Google σε διάφορες αλλαγές που έχει κάνει στα φίλτρα των τοπικών αναζητήσεων. Με το Possum, η Google άρχισε να δίνει καλύτερα αποτελέσματα στις τοπικές αναζητήσεις σε σύγκριση με τη θέση του χρήστη που κάνει την αναζήτησης και την φυσική θέση της ιστοσελίδας της επιχείρησης.

Ένας άλλος στόχος που ήρθε να επιτύχει το Possum ήτανε να συμπεριλάβει στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης επιχειρήσεις οι οποίες ήτανε έξω από το κλεινόν άστυ, περιμετρικά της πόλης, εργοστάσια κτλ που πριν δεν εμφανίζονταν στις τοπικές αναζητήσεις.

Παράλληλα ένα αρνητικό του Possum είναι ότι επιχειρήσεις με το ίδιο αντικείμενο που συστεγάζονται ή μοιράζονται την ίδια φυσική διεύθυνση φαίνονται να χάνουν θέσεις στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Για παράδειγμα δύο δικηγορικά γραφεία που μοιράζονται την ίδια διεύθυνση, μάλλον θα έχουν προβλήματα στην εμφάνιση τους στα τοπικά αποτελέσματα της Google.

Τι θα πρέπει να κάνετε για να γλιτώσετε από το Google Possum Update;

Ο καλύτερος τρόπος για να επιβιώσετε μετά το Google Possum Update είναι να επεκτείνετε την λίστα με τις τοπικές σας αναζητήσεις και σε νέες λέξεις κλειδιά που δεν είχατε συμπεριλάβει στην ιστοσελίδα σας μέχρι χθες.

Για παράδειγμα άμα είστε υδραυλικός στην Αθήνα, τότε θα πρέπει εκτός από την βασική λέξη κλειδί που είναι Υδραυλικός Αθήνα, να προσθέσετε νέες περιοχές και νέες υπηρεσίες που παρέχετε σε συνδυασμό:

  • Υδραυλικός Αθήνα
  • Υδραυλικός Κολωνάκι
  • Υδραυλικός Ψυρρή
  • Υδραυλικός Μοναστηράκι και

 

  • Υδραυλικές εργασίες Αθήνα
  • Υδραυλικά Αθήνα
  • Αλλαγή σωληνώσεων Αθήνα

Επίσης θα πρέπει να συμπεριλάβετε όλες αυτές τις νέες λέξεις κλειδιά σωστά στις ήδη υπάρχουσες σελίδες προορισμού ή να δημιουργήσετε νέες.

Google Fred Update

google-fred-update

Λανσάρισμα: 08/03/2017
Ανανέωση:
Αποστολή: Να απομονώσει τις σελίδες με λεπτό περιεχόμενο που έχουν ως μοναδικό στόχο να παράγουν διαφημίσεις και πωλήσεις affiliate προϊόντων

Κινδυνεύουν οι ιστοσελίδες με:

  • Χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο και με διαφημιστικό περιεχόμενο
  • Λεπτό περιεχόμενο προσανατολισμένο αποκλειστικά στην προώθηση affiliate προγραμμάτων

Το τελευταίο μεγάλο update του αλγορίθμου της Google παρόλο που έχει αστείο όνομα και λέγεται Google Fred Update έρχεται να τιμωρήσει αλγοριθμικά και να ρίξει σε κατάταξη όλα εκείνα τα blogs που έχουν λεπτό περιεχόμενο και που έχουν άρθρα με μοναδικό σκοπό να προωθήσουν το affiliate marketing. Δηλαδή προϊόντα και υπηρεσίες από εταιρείες affiliate marketing.

Αν και η ίδια η Google αρνείται να αποκαλύψει λεπτομέρειες για το τι περιλαμβάνει το νέο Fred Update, όλα τα στοιχεία που έχουμε αυτή τη στιγμή προέρχονται καθαρά από μελέτη στις αλλαγές στα αποτελέσματα αναζήτησης μετά το λανσάρισμα του νέου update του αλγορίθμου.

Τι να κάνετε για να γλιτώσετε από το Google Fred Update;

Επίσημα η Google δήλωσε ότι το Google Fred Update ήρθε για να τιμωρήσει όλα εκείνα τα sites που κατά κόρον παραβιάζουν τους κανόνες ποιότητας της Google. Οπότε σε αυτήν την περίπτωση σας δίνω δύο μικρές συμβουλές:

  • Πρώτον να μελετήσετε τους κανόνες ποιότητας της Google και
  • δεύτερον βελτιώστε όλες τις σελίδες, άρθρα κτλ με λεπτό περιεχόμενο και που έχουν πολύ μικρή αναλογία κώδικα με περιεχόμενο.

Βλέπουμε ότι η Google κυνηγάει με διάφορους τρόπους και με αμέτρητα updates τις ιστοσελίδες εκείνες που φαίνεται να έχουν πολύ λεπτό ή καθόλου περιεχόμενο ή περιεχόμενο σκουπίδια που δεν προσφέρουν κάτι στον χρήστη.

Η γενικότερη λύση είναι η στροφή προς την ποιότητα που δυστυχώς θέλει δουλίτσα. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το ποιοτικό περιεχόμενο στα παρακάτω άρθρα:

Σας άρεσε ή δεν σας άρεσε το παραπάνω άρθρο; Το βρήκατε χρήσιμο ή όχι;

Απλώς αφήστε τα σχόλια σας παρακάτω, η γνώμη σας μετράει.

Δείτε περισσότερα για τον αλγόριθμο αναζήτησης της Google:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

Μενού
Shares