ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

ΔΙΠΛΟ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Διπλό περιεχόμενο (Duplicate Content): Σας ρίχνει στη Google;

Δείτε τι πρέπει να κάνετε για να μην τιμωρηθείτε από τη Google

Τι είναι το διπλό περιεχόμενο; Γιατί γίνεται τόσο ντόρος για αυτό;

Σας ρίχνει το διπλό περιεχόμενο στη Google;

Για να μάθετε όλη την αλήθεια διαβάστε παρακάτω.

Τι είναι το διπλό περιεχόμενο σύμφωνα με τη Google;

Σύμφωνα με την ίδια τη Google, εξορισμού δηλαδή, το διπλό περιεχόμενο είναι κομμάτια περιεχομένου, ολόκληροι παράγραφοι ή και λιγότερο το οποίο είναι ίδιο ή παρόμοιο με το περιεχόμενο που έχετε και σε άλλο σημείο της ιστοσελίδας σας.

Παραδείγματα διπλού περιεχομένου που άθελα μας ίσως να δημιουργούμε μέσα στο ίδιο μας το site είναι:

  • Περιεχόμενο που δημιουργείτε αυτόματα στην ιστοσελίδα μας και έχει διαφορετικές εκδόσεις για μια για κινητά και μια για σταθερούς υπολογιστές που όμως εμφανίζονται και οι δύο εκδόσεις.
  • Προϊόντα σε eshop που εμφανίζονται σε πολλές κατηγορίες
  • Εκδόσεις προσαρμοσμένες για εκτύπωση των σελίδων του site σας

Ας δούμε παρακάτω τι γίνεται σε κάθε περίπτωση.

Διαφορετικές εκδόσεις για κινητά και για σταθερούς υπολογιστές

Άμα η ιστοσελίδα σας περιέχει δύο πανομοιότυπες εκδόσεις για διαφορετικές συσκευές, τότε ίσως να θεωρηθεί από τη Google ότι είναι όλη η ιστοσελίδα σας διπλότυπη και θα υπάρχει πρόβλημα στο ποιες από τις δύο εκδόσεις θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης, αφού η Google αντιμετωπίζει και τις δύο εκδόσεις ξεχωριστά.

Σαν να είναι δηλαδή δύο ξεχωριστά site. Θα πρέπει να ρυθμίσετε το ποια έκδοση θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται κανονικοποίηση (canonicalization).

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το canonicalization στους οδηγούς ποιότητας της Google.

Θα ήθελα να προσθέσω ότι όσοι έχουν μετατρέψει τις σελίδες από το site τους σε AMP πέφτουν και αυτοί στην κατηγορία των 2 εκδόσεων αφού στην ουσία είναι σαν να έχουν να διαχειριστούν δύο sites με το ίδιο domain.

Θα πρέπει δηλαδή να μεταχειριστούν διαφορετικά στο Google Search Console την κανονική έκδοση και την έκδοση AMP.

Περιπτώσεις πολλαπλασιασμού του περιεχομένου για να γεμίσουν οι σελίδες

Το δεύτερο παράδειγμα με το eshop όπου το ίδιο προϊόν ή προϊόντα εμφανίζονται πολλές φορές σε διαφορετικές κατηγορίες απλώς και μόνο για να γεμίσουν οι σελίδες ή αυτόματο περιεχόμενο επαναλαμβάνεται για να αυξηθούν οι λέξεις του κειμένου θεωρούνται ως μια κακοπροαίρετη τεχνική από τη Google για να χειραγωγήσετε τα αποτελέσματα αναζήτησης και τιμωρείτε.

Γενικά το περιεχόμενο δεν θα πρέπει να είναι διπλότυπο και δεν θα πρέπει να επαναλαμβάνεται. Θα πρέπει να είναι μοναδικό, πρωτότυπο και όσο πιο ποιοτικό γίνεται.

Δείτε περισσότερα άρθρα για περιεχόμενο που θα σας βοηθήσει να ανεβείτε στη Google:

 

Διπλό περιεχόμενο και έκδοση για εκτυπωτές

Η έκδοση για εκτυπωτές ίσως να θεωρηθεί από τη Google διπλή έκδοση και διπλό περιεχόμενο. Και όπως ξέρετε για τη Google διπλό περιεχόμενο σημαίνει πεναλτάκια.

Ξέρετε τι εννοώ όταν λέω πεναλτάκια, όχι αυτά που έχετε ισοπαλία και πάτε στα πέναλτι. Αλλά αυτά που εξαφανίζεστε από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Μιλάμε για Google Penalty.

Προσοχή γιατί εδώ λέμε ότι η Google ίσως θεωρήσει την έκδοση για εκτυπωτές διπλό περιεχόμενο. Μπορεί και να μην συμβεί ποτέ όμως σε κάποιες περιπτώσεις ο αλγόριθμος έχει κενά και τρύπες και ίσως να συμβεί κάποιο λάθος.

Σε μια τέτοια περίπτωση καλό θα ήταν προληπτικά να ορίσετε ως no-index όλες εκείνες τις σελίδες που έχουν έκδοση για εκτυπωτές ή να ορίσετε όλη την έκδοση που είναι για εκτυπωτές ως no-index για να μην ταξινομείται στις μηχανές αναζήτησης.

Διπλό περιεχόμενο και μέτρα πρόληψης

ΔΙΠΛΟ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Η ίδια η Google επειδή μάλλον αντιλαμβάνεται τα κενά του αλγορίθμου έχει βγάλει φιρμάνι με οδηγίες για να σας βοηθήσει να μην πέσετε θύμα του διπλού περιεχομένου.

Σας προτείνει λοιπόν να προβείτε σε προληπτικά μέτρα για να μην βρεθείτε σε ελεύθερη πτώση στις μηχανές αναζήτησης.

Κανιβαλισμός περιεχομένου και κανιβαλισμός λέξεων κλειδιών

Ο Κανιβαλισμός περιεχομένου που είναι γνωστός και ως Content canibalization ή ως κανιβαλισμός λέξεων κλειδιών ή keyword canibalization συμβαίνει όταν έχουμε δύο ή και περισσότερες σελίδες ή άρθρα ή προϊόντα στην ιστοσελίδα μας που έχουν ακριβώς το ίδιο ή παρόμοιο περιεχόμενο ή στοχεύουν στις ίδιες λέξεις κλειδιά.

Στη Google επικρατεί σύγχυση γιατί το Googlebot προσπαθεί να ταξινομήσει την πιο σχετική και πιο σημαντική ιστοσελίδα από το site σας και την σερβίρει ως αποτέλεσμα. Επειδή η Google διατηρεί το κριτήριο του ενός αποτελέσματος ανά domain για κάθε αναζήτηση, δεν επιστρέφει και τις 2 σελίδες αλλά πότε τη μία και πότε την άλλη σε διαφορετικές θέσεις κατάταξης.

Σε αυτό θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεχτικοί γιατί θα πρέπει να έχετε μοναδικές λέξεις κλειδιά που να αντιστοιχούν σε μοναδικές σελίδες προορισμού που δεν θα έχουν διπλό περιεχόμενο.

Χρησιμοποιήστε 301 redirects

Σε περίπτωση που εντοπίσετε ότι στην ιστοσελίδα σας έχετε διπλό περιεχόμενο, κρατήστε μόνο τη μία σελίδα προορισμού που θέλετε να εμφανίζετε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και την άλλη κάντε την απόρρητη ή διαγράψτε την.

Στη συνέχεια χρησιμοποιήστε 301 redirects , τα 301 redirects είναι οι ανακατευθύνσεις από το παλιό URL στο καινούριο και είναι μόνιμες για τους χρήστες, το Googlebot και όλες τις άλλες αράχνες και spiders. Σε ένα κανονικό site γίνεται μέσω του αρχείου .htaccess όταν έχετε Apache server, στον IIS (Microsoft Server) γίνεται μέσω την διαχειριστικής κονσόλας.

Σε περίπτωση που έχετε ιστοσελίδα σε WordPress, μπορείτε να το κάνετε και με ένα plugin όπως το Redirection.

Να έχετε συνοχή στη δομή των URL σας

Προσπαθήστε να κρατήσετε τα εσωτερικά σας link σε μια συνοχή της δομής τους αφού πρώτα έχετε εγκαταστήσει ένα SSL στο site σας.

Για παράδειγμα άμα η ιστοσελίδα σας έχει ως αρχική σελίδα την https://paramarketing.gr, τότε δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται άλλες εκδοχές της όπως  http://paramarketing.gr ή https://www.paramarketing.gr ή https://paramarketing.gr/page.index.php

Και παρακάτω σας παραθέτω μια συμβουλή της Google που αποτελεί δικαίωση των επιλογών μου τόσα χρόνια ως ειδικός στο SEO.

Χρησιμοποιήστε για κάθε γλώσσα top level domains

Χρησιμοποιήστε για κάθε γλώσσα της ιστοσελίδας σας εθνικά domains για να βοηθήσετε την ίδια τη Google να καθορίσει ποιο περιεχόμενο ανήκει σε ποια χώρα. Είναι προτιμότερο για παράδειγμα να χρησιμοποιήσετε για να στοχεύσετε την αγορά της Αγγλίας το https://paramarketing.co.uk παρά το https://uk.paramarketing.gr ή το https://paramarketing.gr/uk που είναι η ίδια εκδοχή του.

Με τη χρήση του εθνικού domain, καταλαβαίνει η ίδια η Google ότι στοχεύετε στην Ελλάδα, στην Αγγλία κτλ.

Περιεχόμενο με RSS ή content syndication

Πάρα πολλά site αντιγράφουν και αναδημοσιεύουν απλώς και μόνο περιεχόμενο από άλλα sites μέσω rss syndication ή μέσω content scraping. Σύμφωνα με τη Google αυτό δεν είναι καλό για την ιστοσελίδα σας αν το κάνετε γιατί μπορείτε να πέσετε σε κατάταξη.

Θα πρέπει λοιπόν να έχετε κάποιον σύνδεσμο από την πηγή άμα εσείς έχετε κάνει κάποια αναδημοσίευση  και σε περίπτωση που έχουν κάνει άλλοι αναδημοσίευση δικού σας περιεχομένου να έχουν ορίσει αυτή τη σελίδα ως no index στη Google, αλλιώς θα πέσετε και εσείς αλλά και αυτοί θύματα του διπλού περιεχομένου.

Συνήθως το Googlebot καταλαβαίνει ποιο περιεχόμενο είναι διπλό και πιο site αντιγράφει και έτσι ρίχνει αυτό το site στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Χρησιμοποιήστε το Google Search Console για να ορίσετε ποια ιστοσελίδα θα ταξινομηθεί

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την κονσόλα αναζήτησης της Google για να ορίσετε ποιο domain θέλετε να ταξινομηθεί στη Google. Για παράδειγμα το https://paramarketing.gr και όχι το https://www.paramarketing.gr.

Αποφύγετε να δημοσιεύετε κενές σελίδες (stubs)

Πάρα πολλοί χρήστες δημοσιεύουν κενές σελίδες απλώς και μόνο για να πιάσουν θέσεις στη Google με τις λέξεις κλειδιά που θέλουν ή απλώς βάζουν λεπτό περιεχόμενο ή κλεμμένο περιεχόμενο από άλλα sites.

Όμως οι χρήστες της ιστοσελίδας σας περιμένουν να δουν πραγματικό περιεχόμενο και οι μηχανές αναζήτησης και η Google σας ρίχνουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Σύμφωνα με τη Google θα πρέπει να κάνετε όλες αυτές τις κενές σελίδες no index με τη χρήση του noindex meta tag.

Ελαχιστοποιήστε ή εξαλείψτε το διπλό περιεχόμενο

Σίγουρα σε κάποιες σελίδες θα έχετε κάποιο παρόμοιο ή διπλό περιεχόμενο το οποίο το έχετε ξεχάσει ή το βάλατε για να συμπληρώσετε απλώς και μόνο τη σελίδα.

Για παράδειγμα άμα έχετε περισσότερες από μια περιοχές εξυπηρέτησης και έχετε ανοίξει ξεχωριστές σελίδες για κάθε μία από αυτές, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχετε κατά ένα μεγάλο ποσοστό διπλό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας.

Το καλύτερο είναι για να αποφύγετε τα προβλήματα με τη Google να διαφοροποιήσετε όσο περισσότερο γίνεται το περιεχόμενο που έχετε μέσα στην ιστοσελίδα σας σε τέτοιο βαθμό που να μην μοιάζει η μία με την άλλη.

Το ποσοστό διπλού περιεχομένου θα πρέπει να είναι κάτω του 30% και μπορείτε να δείτε πόσο διπλό περιεχόμενο έχει κάθε σελίδα από το site σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το copyscape ή το Website Auditor της Powesuite.

Κατανοήστε το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου που χρησιμοποιείτε

Βεβαιωθείτε ότι είστε εξοικειωμένοι σε βάθος με το σύστημα διαχείρισης περιεχομένου που χρησιμοποιείτε για την ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα πάρα πολλά συστήματα διαχείρισης περιεχομένου απεικονίζουν το ίδιο άρθρο σε διαφορετικές μορφές.

Για παράδειγμα ένα άρθρο στο blog σας στο WordPress μπορεί να εμφανίζεται σε πάρα πολλές θέσεις όπως στην αρχική σελίδα, στην κατηγορία του άρθρου ή στις σελίδες με την αρχειακή ταξινόμηση ή στις σελίδες αναζήτησης με τις σχετικές ετικέτες.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Google θα ταξινομήσει όλες τις σελίδες στις οποίες εμφανίζεται το άρθρο ή θα σας τιμωρήσει συγκεκριμένα για διπλό περιεχόμενο. Θα πρέπει να ξέρετε ότι στη Google υπάρχουν πολλοί έξυπνοι μηχανικοί λογισμικού, η αφρόκρεμα των Πανεπιστήμιων, Yale, Harvard, UCLA, Stanford κτλ και όντως είναι πολύ καλοί στη δουλειά τους.

Με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google έχει γίνει πιο ακριβείς και εναργής στο να αντιληφθεί τι γίνεται στην ιστοσελίδα σας και να επιστρέψει την σωστή σελίδα προορισμού στον τελικό χρήση χωρίς να θεωρήσει ότι κάποιες επαναλήψεις περιεχομένου είναι διπλό περιεχόμενο.

Ελαχιστοποιήστε το επαναλαμβανόμενο περιεχόμενο στο Footer

Το επαναλαμβανόμενο περιεχόμενο στο Footer θα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί για να μην δημιουργείτε πρόβλημα διπλού περιεχομένου. Αυτό λέγεται boilerplate repetition.

Θα πρέπει δηλαδή να έχετε ελάχιστα πράγματα στο Footer όπως μερικά μενού και το copyright και όχι εκτενείς κείμενα και αναφορές για το site σας. Άμα έχετε κάποιο κείμενο στο Footer αυτό θα επαναλαμβάνετε σε όλες τις σελίδες από το site σας και θα σας δημιουργεί πρόβλημα.

Τι άλλο προτείνει η Google για το διπλό περιεχόμενο

Μην μπλοκάρετε τους crawlers

Η Google δεν θεωρεί σωστή πρακτική το να μπλοκάρετε τους crawlers και τις αράχνες να έχουν πρόσβαση στο διπλό περιεχόμενο που πιθανών έχετε στην ιστοσελίδα σας.

Πάρα πολλοί προγραμματιστές χρησιμοποιούν το αρχείο robots.txt για να αποκλείσουν τη Google να έχει πρόσβαση στην ιστοσελίδα τους. Αυτό δεν είναι σωστό και θα πρέπει να χρησιμοποιείτε η εντολή  rel="canonical" η οποία υποδυκνείει ότι είναι διπλό περιεχόμενο σε αυτή τη συγκεκριμένη σελίδα.

Εκτός από αυτό υπάρχει η δυνατότητα της χρήσης των 301 redirect ή διάφορων παραμέτρων URL που έχει η Google.

Άμα τώρα κάποιοι webmasters (web μάστορες στα ελληνικά) θεωρούν ότι μπλοκάροντας τις αράχνες και τα μποτάκια κερδίζουν bandwidth και ταχύτητα στην ιστοσελίδα τους, θα πρέπει σύμφωνα πάλι με τη Google να ρυθμίσουν την ταχύτητα crawling της ιστοσελίδας τους από το Search Console.

Άμα έχω διπλό περιεχόμενο θα τιμωρηθώ από τη Google;

Η απάντηση είναι όχι, εκτός και άμα το κάνετε κακοπροαίρετα. Το διπλό περιεχόμενο που το τοποθετήσατε ή το δημιουργήσατε με καλή προαίρεση και που δεν έχει στόχο να χειραγωγήσει τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google είναι θεμιτό και αθώο.

Τώρα το διπλό περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί με σκοπό να χειραγωγήσει τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google τιμωρείτε.

Με άλλα λόγια, άμα φτιάξετε μια σελίδα με διπλό περιεχόμενο και αυτή κατά λάθος βγει στην πρώτη σελίδα της Google ή στην πρώτη θέση της Google, τον ήπιατε!

Άμα δεν βγει πουθενά είστε ασφαλείς! Άμα όμως ξεμυτίσει αυτή η σελίδα στην πρώτη σελίδα της Google ή στην πρώτη θέση της Google, τότε θα σημάνει πουλόπουλος! -Συγγνώμη για την άσχημη γλώσσα, δεν την χρησιμοποιώ συχνά αν και είμαι πολύ μορφωμένος άνθρωπος-.

Η ιστοσελίδα μου έχει χτυπηθεί από τη Google λόγω διπλού περιεχομένου, τι να κάνω;

Εάν η ιστοσελίδα σας έχει πέσει θύμα εκούσια ή ακούσια διπλού περιεχομένου υπάρχει ελπίδα.

Θα πρέπει να αναλύσετε την ιστοσελίδα σας, να βρείτε τι προκαλεί το πρόβλημα στη Google και να κάνετε αίτηση για επανεξέταση στη Google.

Το site σας θα πρέπει να συμμορφώνετε πλήρως με τους κανόνες ποιότητας της Google.

Άμα όντως το site σας συμμορφώνετε πλήρως με τους κανόνες ποιότητας της Google και τους κανόνες που η ίδια θέτει για την αντιμετώπιση του διπλού περιεχομένου, τότε έχετε μεγάλη πιθανότητα να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google ξανά.

Δείτε περισσότερα για το διπλό περιεχόμενο:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Μενού
Shares