ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

DWELL-TIME

Dwell time: Συμμετέχει σαν παράγοντας κατάταξης στη Google;

Γεια σας φίλοι μου, σήμερα θα μιλήσουμε για μια άλλη τρέντι λέξη του SEO που δεν είναι άλλη από το dwell time.

Μπορεί αρκετοί από εσάς να το ακούτε για πρώτη φορά και στα ελληνικά είναι ο χρόνος αλληλεπίδρασης.

Τι είναι το dwell time;

Το dwell time είναι ο χρόνος που θα γίνει το πρώτο κλικ στην σελίδα σας μετά από της εύρεση της σε κάποια αναζήτηση της Google μέχρι και τότε που θα φύγει από αυτή.

Συνήθως όταν κάνει κάποιος μια αναζήτηση για παράδειγμα SEO στη Google, βλέπει κάποια αποτελέσματα, κάποιες ιστοσελίδες. Κατά 70% θα μπει στο πρώτο αποτέλεσμα αναζήτησης, μιλάμε πάντα για τα οργανικά αποτελέσματα της Google και όχι τις διαφημίσεις.

Άμα δεν βρει αυτό που ψάχνει στο πρώτο site, τότε ο μέσος χρήστης θα κάνει κλικ στο δεύτερο, μετά στο τρίτο site και ούτε καθεξής.

Ένα ελάχιστο ποσοστό φθάνει στην δεύτερη σελίδα της Google.

Ωστόσο στην διάρκεια αυτή της αναζήτησης ξοδεύει διαφορετικούς χρόνους παραμονής από το ένα site στο άλλο και οι χρόνοι αυτοί αποτελούν διαφορετικά dwell time scores.

Για πρώτη φορά ο όρος dwell time χρησιμοποιήθηκε ως εικασία ότι αποτελεί παράγοντα κατάταξης το 2011 από τον Duane Forrester που τότε ήταν στέλεχος της Bing.

Και εφόσον η ίδια η Bing τον αναφέρει στους κανόνες δημιουργίας ποιοτικού περιεχομένου, πάρα πολλοί  ειδικοί στο SEO – και όπως ξέρετε σήμερα ξεφυτρώνουν και αυτοί σαν τα μανιτάρια- θεωρούν ότι αφού το λέει η Bing, μήπως το χρησιμοποιεί και η Google μαζί με τους άλλους χιλιάδες 200 παράγοντες κατάταξης;

Για να μάθετε άμα συμμετέχει το dwell time στον αλγόριθμο κατάταξης της Google, διαβάστε παρακάτω.

Συμμετέχει στον αλγόριθμο κατάταξης της Google;

Ξαφνικά 7 χρόνια μετά άρχισαν όλα τα μεγάλα sites στον χώρο της προώθησης ιστοσελίδων να γράφουν για το dwell time λες και υπάρχει κάποια κρυφή συνωμοσία γύρω από αυτό.

Και πρόσφατα άρχισα να συναντώ τον όρο dwell time σε πολλά πρωτοκλασάτα σέο blogs όπως το Cognitive SEO, το Ignite Visibility, το Wordstream και πολλά άλλα.

Συμπέρανα ότι για να ασχολούνται με αυτό το θέμα όλοι οι μεγάλοι, μάλλον ανεπίσημα θα συμμετέχει ως παράγοντας κατάταξης στον αλγόριθμο της Google.

Ξέρετε ποια ήταν η επίσημη απάντηση της Google;

Η ίδια η Google μέσω του επικεφαλής του Google Brain του Nike Frost δήλωσε σε ένα συνέδριο ότι προσπαθεί μέσω της τεχνητής νοημοσύνης να αξιοποιήσει το dwell time όχι μόνο ως παράγοντας κατάταξης αλλά και ως παράγοντας σχετικότητας μιας ιστοσελίδας με το αντικείμενο που ψάχνει ο χρήστης στο ίντερνετ.

Η Google έχει εξελίξει πάρα πολύ την τεχνητή νοημοσύνη και το λεγόμενο machine learning. Κάθε φορά που μπαίνουμε σε μια ιστοσελίδα μέσω των αποτελεσμάτων αναζήτησης καταγράφει μέσω των Google Analytics αλλά και μέσω του Google Chrome την συμπεριφορά μας.

Που κάνουμε κλικ, πόσο χρόνο παραμένουμε σε μια σελίδα, άμα κάνουμε κλικ σε εσωτερικές σελίδες ενός ιστοτόπου κτλ.

Όλα αυτά τα στοιχεία την βοηθάνε να μαντέψει διάφορα ποιοτικά στοιχεία για την ιστοσελίδα που έχουμε επισκεφτεί πρόσφατα.

Καλά θα μου πείτε τώρα, το να παρακολουθεί κάποιον η Google δεν είναι παράνομο;

Πιθανών, αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

Ανεπίσημα γιατί επίσημα δεν αποκαλύπτει ποτέ η Google στοιχεία για τον αλγόριθμο αναζήτησης της, χρησιμοποιείτε και το dwell time ως ranking factor.

Ποια η διαφορά μεταξύ bounce rate και dwell time;

Το bounce rate είναι το ποσοστό εγκατάλειψης μια ιστοσελίδας σε αντίθεση με το dwell time που είναι ο χρόνος επιστροφής στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

To Bounce rate έχει να κάνει με το πόσοι χρήστες δεν έκαναν δεύτερο κλικ στην ιστοσελίδα σας. Εάν κάποιος επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας και δεν κάνει δεύτερο κλικ σε κάποια άλλη σελίδα μέσα σε αυτό και φύγει, είτε παραμείνει 2 δευτερόλεπτα είτε 2 ώρες πάλι λαμβάνεται σαν εγκατάλειψη.

Το dwell time είναι ο χρόνος που περνάει κάποιος μέσα στην ιστοσελίδα σας μέχρι να επιστέψει στα SERPS (τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης).

Εκτός από τους δύο αυτούς παράγοντες SEO που μοιάζουν υπάρχει και ένας τρίτος που έχει μια ομοιότητα που λέγεται χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα.

Ο χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα είναι ο συνολικός χρόνος που κάποιος παραμένει στην ιστοσελίδα σας γενικότερα. Θα μπορούσε και κάποιος να ξεχάσει τον υπολογιστή του ανοικτό όλο το βράδυ στην ιστοσελίδα σας χωρίς δει τίποτε από το περιεχόμενο του. Ο χρόνος παραμονής θα ήταν αρκετά μεγάλος χωρίς να είχε κάποια ουσιαστική συνδρομή στον πραγματικό χρόνο παραμονής.

Πως να βελτιώσετε το dwell time της ιστοσελίδας σας

Και αφού φτάσατε μέχρι εδώ, θα σας δώσω 3 μικρές συμβουλές για να βελτιώσετε το dwell time της ιστοσελίδας σας δραματικά.

1 Βγείτε στην πρώτη τριάδα της Google με κάποια δημοφιλή λέξη κλειδί

Αρχικά για να υπάρξει dwell time θα πρέπει κάποιος να κάνει μια αναζήτηση στη Google και να βρει την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Άρα θα πρέπει να πιάσετε την πρώτη τριάδα της Google με κάποιες δημοφιλείς λέξεις κλειδιά. Άμα θεωρείτε ότι οι λέξεις κλειδιά στην κατηγορία σας είναι άπιαστο όνειρο, μπορείτε να δοκιμάσετε με δημοφιλείς φράσεις κλειδιά που έχουν αρκετά χαμηλότερο ανταγωνισμό.

Γιατί για να αποκτήσετε οργανική επισκεψιμότητα θα πρέπει να έχει η ιστοσελίδα σας κάποια ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης αλλιώς θα παραμείνει κρυφή για τον πολύ κόσμο.

2 Δώστε στον χρήστη αυτό που ψάχνει

Άμα ο χρήστης σας ψάχνει για να ένα συγκεκριμένο θέμα στο ίντερνετ που σχετίζεται άμεσα με το αντικείμενο σας, φροντίστε να δημιουργήσετε επικό, κορυφαίο περιεχόμενο για αυτό το θέμα και να εξαντλήσετε ότι υπάρχει γύρω από αυτό το αντικείμενο.

Γράψτε πλατιά και χρήσιμα άρθρα άνω των 2.000 λέξεων και προσθέστε βίντεο και φωτογραφικό υλικό. Όσο πιο καλά σχεδιάσετε το περιεχόμενο σας να ταιριάζει και να απαντάει στις ερωτήσεις του χρήστη, τόσο περισσότερο χρόνο θα παραμείνει στην ιστοσελίδα σας πριν επιστρέψει στη Google για να επισκεφτεί το επόμενο αποτέλεσμα αναζήτησης.

Σε περίπτωση που έχετε καλύψει τον χρήστη από το περιεχόμενο σας κατά 100% και δεν χρειαστεί να γυρίσει πίσω στη Google για να δει και άλλες ιστοσελίδες, έχετε πετύχει τον στόχο σας.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα στον κλασικό οδηγό που είχα γράψει πριν μερικά χρόνια τον Βγάλτε λεφτά στο ίντερνετ.

Παρόλο που ακούγεται απλοϊκός, η φιλοσοφία του βασίζεται στο να δημιουργήσετε τις πληροφορίες που αναζητάει ο χρήστης για τον κλάδο σας, το προϊόν σας ή τις υπηρεσίες σας ώστε να επισκεφτεί το site σας και να μείνει. Να γίνει θαμώνας στην ιστοσελίδα σας όπως θα γινόταν θαμώνας στην αγαπημένη του καφετέρια.

3 Βελτιώστε την ιστοσελίδα σας

Η τρίτη συμβουλή είναι γενική, όμως περιλαμβάνει αρκετά πράγματα που έχουν να κάνουν με την εντός σελίδας βελτιστοποίηση αλλά και την εκτός σελίδα βελτιστοποίηση.

Αφαιρέστε ότι δεν χρειάζεται ο τελικός χρήστης από την σελίδα σας. Οι μινιμαλιστικές ιστοσελίδες έχουν τους περισσότερους χρήστες. Δείτε για παράδειγμα τη Google, τη Wikipedia και όλες τις ιστοσελίδες που επισκεπτόμαστε καθημερινά.

Όσο πιο απλό είναι ένα site τόσο πιο πολλούς επισκέπτες θα αποκτήσει και θα κρατήσει.

RICH-SNIPPET

Τέλος, επεξεργαστείτε τα rich snippets ή τα meta data από την ιστοσελίδα σας. Όσο πιο ελκυστικά είναι τα rich snippets δηλαδή οι περιγραφές που εμφανίζονται κάτω από την γραμμή του URL της ιστοσελίδας σας στη Google, τόσο πιο πολλοί θα επισκεφτούν την δική σας ιστοσελίδα έναντι των ανταγωνιστικών ιστοσελίδων.

Αν τα τρία βήματα για να βελτιώσετε το dwell time της ιστοσελίδας σας, σας μοιάζουν βουνό μπορείτε να ζητήσετε την βοήθεια των επαγγελματιών του SEO.

 

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

 

Δείτε περισσότερα για το dwell time και το SEO:

Μενού