ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE 
Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!
Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!
Περιεχόμενα
Η μεγαλύτερη αιμορραγία σήμερα στα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν είναι άλλη από την εγκατάλειψη του καλαθιού αγορών. Με το ποσοστό εγκατάλειψης να κυμαίνεται μεταξύ του 60% και του 80%, χιλιάδες ευρώ σε πραγματικό τζίρο χάνονται καθημερινά ακριβώς ένα κλικ πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας.
Παρόλο που τα eshop γίνονται όλο και πιο εκλεπτυσμένα, σοφιστικέ και πιο πελατοκεντρικά, οι ίδιοι οι πελάτες εξελίσσονται και γίνονται και αυτοί πιο εκλεκτικοί και απαιτητικοί.
Άμα και εσείς είστε ιδιοκτήτης ενός eshop και έχετε με τον ένα ή άλλο τρόπο διαπιστώσει ότι πάσχετε και εσείς από το ίδιο πρόβλημα, δεν έχετε παρά να διαβάσετε παρακάτω για να βρείτε κάποια λύση.
Συμβαίνει ακόμα και στα καλύτερα τα σπίτια και στις πιο μεγάλες εταιρείες πληροφορικής και ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό δεν το λέμε για να σας παρηγορήσουμε αλλά για να σας δώσουμε να καταλάβετε το μέγεθος του προβλήματος.
Σύμφωνα με το έγκυρο blog Baymard, το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού ήταν περίπου 69% σύμφωνα με 37 περιπτωσιολογικές μελέτες μεγάλων εταιρειών, και διαμορφώθηκε ως εξής τη δεκαετία που μας πέρασε:
Τα βασικά συμπεράσματα που εξάγονται από όλες τις παραπάνω έρευνες σχετικά με το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα σε όλη την προηγούμενη δεκαετία είναι:
Επίσης, κάθε χρόνο επενδύονται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να ανακαλύψουν οι εταιρείες και οι έμποροι τα αίτια που προκαλούν τον υποψήφιο αγοραστή να εγκαταλείψει το καλάθι αγοράς και άλλα τόσα για να βρεθούν τρόποι για να την εξαλείψουν.
Οι online shoppers σήμερα δεν είναι καθόλου μα καθόλου πιστοί στις αγορές τους και δεν μοιάζουν με τον παραδοσιακό πελάτη που μπαίνει σε ένα κατάστημα με πρόθεση αγοράς.
Οι περισσότεροι εγκαταλείπουν το καλάθι αγοράς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ολοκλήρωσης, στο λεγόμενο checkout και υπάρχουν δεκάδες λόγοι που συμβαίνει αυτό. Εμείς θα εστιαστούμε στους κυριότερους για να μπορέσουμε να σας δώσουμε ενδείξεις για το τι μάλλον θα πρέπει να διορθώσετε.
Σύμφωνα με την εταιρεία Ιnvespcro.com η οποία στην δική της έρευνα, βγάζει το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού στο 65,23%, υπάρχουν 14 βασικοί λόγοι εγκατάλειψης καλαθιού, και 14 τρόποι αντιμετώπισης τους.
Στην ίδια έρευνα, το ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες ήτανε 2,13% ενώ η μέση αξία της αγοράς ήτανε 99,25€.
Το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης σήμερα είναι στο 65,23%, το μέσο ποσοστό μετατροπής στο 2,13% και η μέση αξία αγοράς 99,25€.
Το 44% δεν αγοράζει λόγω υψηλού κόστους μεταφορικών. Φροντίστε να εφαρμόσετε μια σωστή πολιτική δωρεάν μεταφορικών για όλα τα είδη σας σε όλη την Ελλάδα ή όλο τον κόσμο άμα γίνεται.
Απλώς κάνει έρευνα αγοράς, κοιτάει τις τιμές ή απλώς περνάει τον χρόνο του. Φροντίστε να του πάρετε το email με κάποια προσφορά ή με κάποιο εκπτωτικό κουπόνι ώστε να τον κάνετε να έρθει πίσω στην ιστοσελίδα σας στο μέλλον.
Πολλές φορές απαιτούνται περισσότερες από μια επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας για να φτάσετε σε αγορά ή πώληση.
Η τιμή αποτελεί βαρόμετρο αγοράς στο ίντερνετ, ειδικά όταν προβάλεστε σε πολυκαταστήματα όπως το skroutz και το bestprice. Χρησιμοποιήστε πιο έξυπνες τιμές όπως 7,90 αντί για 8,0 ή βάλτε προϊόντα σε προσφορά για να προσελκύσετε αυτό το μερίδιο αγοράς που ζητάει online προσφορές.
Επίσης, προσέξτε μήπως η τιμή δεν φαίνεται καλά ή είναι σε ξένο νόμισμα.
Υπάρχουν και οι αναποφάσιστοι ή το μερίδιο των καταναλωτών που είναι σκεπτικιστές και δεν προβαίνουν σε άμεσες αγορές ή σε απερίσκεπτες για αυτούς αγορές. Είναι κυρίως αναλυτικοί τύποι και θέλουν να ξαναδούν το προϊόν ή την υπηρεσία, να την συγκρίνουν ή να την χωνέψουν.
Καλό θα ήτανε για να τους κερδίσετε στο site σας να προσθέσετε μια wishlist για να μπορέσει ο επισκέπτης να αποθηκεύσει εκεί τα προϊόντα που θέλει να ξαναδεί.
Καλό θα ήταν να έχετε την πολιτική αποστολής σας περίοπτη θέση για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία για το κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Το πιο σωστό είναι για να αυξήσετε το ποσοστό αγορών σας, να μειώσετε ή να εξαλείψετε τα μεταφορικά δίνοντας δωρεάν αποστολή για όλες τις αγορές ή από ένα ποσό και πάνω.
Αν δεν έχετε guest checkout, τότε σίγουρα θα χάσετε ένα σημαντικό ποσοστό πελατών που επιθυμούν να προβούν σε fast checkout ή επιθυμούν απλώς να κρατήσουν την ανωνυμία τους.
Περισσότερη πληροφόρηση για το προϊόν, για την υπηρεσία κτλ. Ίσως να θέλουν να αναλύσουν περισσότερο την προκείμενη αγορά τους ή να θέλουν να μιλήσουν με έναν πωλητή.
Μπορείτε να τους δώσετε την δυνατότητα να σας καλέσουν σε κάποια γραμμή πελατών.
Φροντίστε να απλοποιήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο τη διαδικασία αγοράς ή το checkout. Όσο λιγότερα βήματα έχει και όσο τα λιγότερα κλικ απαιτεί, τόσες πιο πολλές πωλήσεις θα πάρετε.
Η ταχύτητα φόρτωσης είναι και εδώ πολύ σημαντική. Φροντίστε να μετακινηθείτε σε γρηγορότερο web hosting, να πάρετε τον δικό σας server, άμα όντως υπάρχει ανάγκη ή να ξαλαφρώσετε το website σας από περιττά πράγματα που το καθυστερούν.
Μια βελτιστοποίηση στον κώδικα, στις εικόνες και στο CSS μπορεί να σας γλιτώσει πολύτιμα δευτερόλεπτα από χρόνο και να μειώσει την ταχύτητα φόρτωσης δραματικά.
Όπως ΦΠΑ στο ταμείο ή φόροι εισαγωγής ή τελωνείο με δασμούς κτλ. Προσοχή, καλύτερα να έχετε τελικές τιμές στα προϊόντα σας και να μην βάζετε τον πελάτη στο τριπάκι να χρειάζεται να ανακαλύψει την τελευταία στιγμή ότι πρέπει να πληρώσει και διάφορα μικροποσά εδώ και εκεί.
Αυτό θα τον εξοργίσει και θα τον κάνει να πιστέψει ότι είστε αναξιόπιστοι γενικότερα. Μην βάζετε κρυφές χρεώσεις ούτε στο καλάθι αγορών ούτε πουθενά.
Μήπως θα πρέπει να ενσωματώσετε όλες τις κάρτες, την αντικαταβολή και το paypal στους τρόπους πληρωμής;
Επίσης, υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό που συνήθως θέλει παραλαβή από το κατάστημα.
Αποστολή την άλλη μέρα ή επιλογή για την ταχεία αποστολή με courier και αυθημερόν παράδοση είναι αυτό που θα βοηθούσε στην προκειμένη περίπτωση. Μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν και παρορμητικοί αγοραστές οι οποίοι θέλουν να αγοράσουν κάτι αυτή την στιγμή και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτό και κάτι παραπάνω.
Μην κάνετε τους επισκέπτες σας να αισθάνονται πίεση για να αγοράσουν. Τα αναδυόμενα παράθυρα αγορών και οι πολλές προσφορές δήθεν ώστε να πιάσουμε τον τελικό πελάτη σε κάποιο σημείο φέρνουν τα αντίθετα αποτελέσματα.
Ναι, υπάρχει και αυτό. Η αστοχία του λογισμικού, ο φόρτος του server ή ο κακός κώδικας να φέρει την καταστροφή έστω και για λίγο.
Φροντίστε να ρυθμίσετε καλύτερα το eshop σας ή να βελτιώσετε τον κώδικα ώστε να είναι πιο σταθερό και πιο αξιόπιστο.
Με 2,9% ποσοστό μετατροπής, η AOL είναι η πιο υψηλή σε στοχευμένη επισκεψιμότητα μηχανή αναζήτησης ενώ η Google με 1,9% κερδίζει σε ποσοστά μετατροπής το Facebook που έχει 1,2% και το twitter με 0,5%.
Για να αυξήσετε λοιπόν τις πωλήσεις σας θα πρέπει ή αν αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος ή να βελτιώσετε το checkout ή την διαδικασία αγοράς.
Τέλος μην ξεχνάτε ότι πάντα υπάρχουν πρόσθετα τα οποία ρίχνουν το ποσοστό εγκατάλειψης ή φέρνουν πίσω τον πελάτη με κάποια αλληλουχία emails.
Ακόμη και να συμβαίνει αυτό, τα ποσοστά ανάκτησης καλαθιού αγορών δεν είναι ιδιαίτερα υψηλά αφού συνήθως δεν ξεπερνάνε το 10% με 20%.
Θα πρέπει δηλαδή να μπούμε σε μια διαδικασία ολιστικής προσέγγισης για να βελτιώσουμε την εμπειρία του χρήστη και την διαδικασία βελτίωσης του checkout.
Για να δείτε τι ακριβώς θα πρέπει να κάνετε, ακολουθήστε τις συμβουλές που σας έχουμε δώσει παραπάνω ή διαβάστε ακριβώς την επόμενη παράγραφο.
Έτσι θα ήταν καλύτερα να προτιμήσετε να ρυθμίσετε το eshop σας με βάση το τι θέλουν οι πελάτες σας σήμερα όπως:
Για οποιαδήποτε άλλα θέματα για την βελτίωση του eshop σας και την μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης, μπορείτε να απευθυνθείτε στους ειδικούς. Η εταιρεία μας αναλαμβάνει εκτός από την προώθηση του eshop σας και την αύξηση των πωλήσεων, την μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης.
Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.