ΒΓΑΛΤΕ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΥΠΤΟ

Κατεβάστε τον οδηγό Κρύπτο για αρχάριους

Έρευνα SEO: Οι τοπ 17 ranking factors από το SEMrush 2017

SEMRUSH-RANKING-FACTORS-2-2017

Έρευνα SEO: Οι τοπ 17 ranking factors από το SEMrush 2017

Ο αλγόριθμος κατάταξης της Google έχει πάνω από 200 παράγοντες και συνέχεια νέοι παράγοντες αναζήτησης προστίθενται, ενώ άλλοι παράγοντες αναζήτησης υποβαθμίζονται.

Έτσι κάθε χρόνο εξελίσσεται όπως εξελίσσονται και οι ανάγκες αναζήτησης των χρηστών του ίντερνετ. Το έγκυρο site SEMrush εκπόνησε μια πολύ μεγάλη έρευνα σχετικά με τους 17 κορυφαίους παράγοντες αναζήτησης (ranking factors) για το 2017 και τους αναλύουμε παρακάτω.

Επειδή οι 200 και πλέον παράγοντες SEO είναι πάρα πολλοί για να εστιαστεί κάποιος στα σημαντικότερα πράγματα που χρειάζεται να κάνει για να ανέβει το site του στην Google και στις άλλες μηχανές αναζήτησης, θεωρούμε ότι είναι καλύτερο να ασχοληθείτε με το 10% περίπου των παραγόντων που θα σας φέρουν το 90% των αποτελεσμάτων στη Google.

Για να δείτε ποιο είναι αυτό το 10%, διαβάστε παρακάτω.

Ποια είναι η SEMrush;

Η SEMrush είναι μια πλατφόρμα (SaaS Software as a Service) λογισμικού SEO και μάρκετινγκ που παρέχεται ως υπηρεσία με μηνιαία συνδρομή. Η SEMrush έχει πάνω από 1.500.000 χρήστες και συνδρομητές, εκ των οποίων ένας είμαι και εγώ εδώ και πολλά χρόνια.

Στις 140 και πλέον διαφορετικές βάσεις δεδομένων μπορείς κάποιος να αναλύσει την ιστοσελίδα του και τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών του με περισσότερα από 30 online εργαλεία.

Στις βάσεις δεδομένων τις SEMrush έχουν αναλυθεί μέχρι στιγμής πάνω από 3,6 δισεκατομμύρια λέξεις κλειδιά και πάνω 4 τρισεκατομμύρια backlinks.

Αυτά που μπορεί κάποιος να κάνει με την χρήση της online πλατφόρμας SEMrush είναι:

  • Να κατασκοπεύσει τα backlinks των ανταγωνιστών του
  • Να βρει τα ενεργά backlinks της ιστοσελίδας του
  • Να δει πολύτιμες πληροφορίες για την ιστοσελίδα του
  • Να διορθώσει διάφορα τεχνικά θέματα στο SEO
  • Να βελτιώσει το συνολικό backlink profile του
  • Να εντοπίσει διάφορα κενά της αγοράς στο SEO, στο μάρκετινγκ περιεχομένου και στις PPC καμπάνιες
  • Να επιμορφωθεί για τεχνικά θέματα στο SEO και στο μάρκετινγκ στο ίντερνετ

Η SEMrush είναι μια αξιόπιστη πλατφόρμα και όπως θα δείτε στην παρακάτω έρευνα της, θα καταλάβετε ότι είναι αρκετά σοβαρή σε αυτό που κάνει.

Ποιοι είναι οι 17 κορυφαίοι παράγοντες

17 TOP PARAGONTES SEO 2017-1

 

Οι 17 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης για το 2017 σύμφωνα με την SEMrush είναι:

Αγγλική ορολογία  Ελληνική ορολογία
Direct website visits Απευθείας κλικ στην ιστοσελίδα
Time on site Χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα
Pages per session Σελίδες ανά επίσκεψη
Bounce rate Ποσοστό εγκατάλειψης
Total referring domains Συνολικά domains που έχουν backlinks προς εμάς
Total backlinks Συνολικά backlinks
Total referring IPs Συνολικές διευθύνσεις IP που δείχνουν σε μας
Total follow-backlinks Συνολικά do follow backlinks
Content length Μέγεθος περιεχομένου
Website security (HTTPS) Ύπαρξη SSL και HTTPS
Total anchors Σύνολο λέξεων κλειδιών
Keyword in anchor Λέξεις κλειδιά στα backlinks
Keyword in body Λέξη κλειδί στο σώμα κειμένου
Keyword density Πυκνότητα λέξεων κλειδιών
Keyword in title Λέξεις κλειδιά στον τίτλο
Keyword in meta Λέξεις κλειδιά στο meta description
Video on page Βίντεο στην σελίδα

Ας πάμε να δούμε με την σειρά σημαντικότητας τι σημαίνει ο κάθε παράγοντας κατάταξης για την ιστοσελίδα μας.

Απευθείας κλικ στην ιστοσελίδα Direct website visits

 

DIRECT WEBSITE VISITS

Τα direct hits ή καλύτερα η απευθείας πληκτρολόγηση της ιστοσελίδας μας στο web browser είναι σύμφωνα με το SEMrush ο νούμερο ένα παράγοντας SEO σε σημαντικότητα, ειδικά στις ιστοσελίδες που έχουν πολύ υψηλή επισκεψιμότητα αλλά και λέξεις κλειδιά με πολύ μεγάλο μηνιαίο όγκο αναζήτησης.

Όσο πιο μεγάλος είναι ο μηνιαίος όγκος αναζητήσεων των λέξεων κλειδιών που στοχεύετε, τόσο πιο μεγάλη επιρροή ασκεί η απευθείας επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας ή το direct hit στο να ανέβει αυτή στη Google.

Αυτό σημαίνει ότι ευνοούνται όλα τα websites που έχουν μικρά ονόματα, είναι αναγνωρισμένα brand names ή τουλάχιστον αναγνωρίσιμα ή έχουν και outdoor διαφήμιση με την ιστοσελίδα τους στα αυτοκίνητα, στις επαγγελματικές κάρτες ή σε τηλεοπτικά σποτ σε μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια.

Η προβολή της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης, της διεύθυνσης δηλαδή της ιστοσελίδας σας είναι πολύ σημαντική γιατί έτσι αυξάνονται τα direct hits στην ιστοσελίδα σας και ανεβαίνετε κατακόρυφα στη Google.

 Η συνολική επισκεψιμότητα

ALL WEBSITE VISITS

Η συνολική επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας φαίνεται να επηρεάζει την κατάταξη μια ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Περισσότερο μοιάζει να είναι με φαύλο κύκλο γιατί όσο πιο πολλές επισκέψεις δέχεται μια ιστοσελίδα, τόσο πιο πολύ βελτιώνονται τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά και τόσο πιο πολύ ανεβαίνει στην υπόληψη της Google που μετράει αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Ένα είναι μόνο σίγουρο, ότι οι ιστοσελίδες που είναι σχεδιασμένες για να δεχθούν υψηλή επισκεψιμότητα έχουν ήδη βελτιωμένο SEO και είναι ήδη στην κορυφή της κατάταξης της Google και το αντίστροφο.

Χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα Time on site

XRONOS-PARAMONIS-SITE-1

Ο χρόνος παραμονής του επισκέπτη στην ιστοσελίδα σας, είναι κρίσιμος για να εμφανίζεται αυτή στις πρώτες θέσεις της Google. Ο βέλτιστος χρόνος παραμονής είναι 250 δευτερόλεπτα ή 4 λεπτά περίπου.

Και όσο πιο μεγάλος είναι ο μηνιαίος όγκος αναζητήσεων για την συγκεκριμένη λέξη κλειδί, τόσο πιο πολύ φαίνεται να επηρεάζει ο χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Οπότε φροντίστε να κάνετε τον επισκέπτη να μένει μέσα στην ιστοσελίδα σας όσο περισσότερο γίνεται.

Σελίδες ανά επίσκεψη Pages per session

PAGES-PER-SESSION

Οι σελίδες που βλέπει και επισκέπτεται ο μέσος επισκέπτης που πλοηγείται στην ιστοσελίδα σας φαίνεται να έχουν καθοριστικό ρόλο στην κατάταξη με βέλτιστη επίδοση τις 3,5 σελίδες ανά επίσκεψη.

Μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας για τα μονοσέλιδα websites και να τα αποφύγετε;

Μήπως οι αρκετές σελίδες, τα άρθρα στo blog σας και όλο το πλούσιο και μοναδικό περιεχόμενο και η εύκολη πλοήγηση κάνει τον χρήστη να θέλει να δει περισσότερες από μια ιστοσελίδες μέσα στο site σας;

Ποσοστό εγκατάλειψης Bounce rate

BOUNCE-RATE-RANKING-1

Το bounce rate ή ποσοστό εγκατάλειψης δεν είναι και τόσο κακό όσο ακούγεται μια και οι διαφορές στο bounce rate των ιστοσελίδων που φιγουράρουν πρώτα στη Google είναι απειροελάχιστο.

Όμως το νόημα του γραφήματος είναι ότι θα πρέπει να στοχεύσετε σε bounce rate κοντά στον μέσο όρο των ιστοσελίδων που είναι πρώτες στη Google, δηλαδή 50% με 52% ή κάτω από αυτό.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι κλάδοι έχουν το ίδιο ποσοστό εγκατάλειψης, άρα το ποσοστό αυτό πιθανόν θα διακυμαίνεται ανάλογα με την κάθε αγορά που ανήκετε.

Συνολικά domains που έχουν backlinks προς εμάς Total referring domains

TOTAL NUMBER REFERRING DOMAINS

Ο συνολικός αριθμός των domain names που δείχνουν προς το site μας, που έχουν δηλαδή backlink προς την ιστοσελίδα μας παίζει και αυτός καθοριστικό ρόλο για την κατάταξη μας στις πρώτες θέσεις της Google με ιδανικό το νούμερο 10.000 έως 25.000 διαφορετικά domain names ειδικά για τις λέξεις κλειδιά με πολύ μεγάλο όγκο αναζητήσεων ανά μήνα.

Το σημείο που φαίνεται να κάνει τη διαφορά είναι από τα 5.000 διαφορετικά domain names και άνω, που σημαίνει ότι το κριτήριο της διασποράς των backlinks από διαφορετικά domain name παίζει αρκετά σημαντικό ρόλο για τη Google.

Συνολικά backlinks Total backlinks

TOTAL NUMBER OF BACKLINKS-1

Ο συνολικός αριθμός των backlinks που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας είναι και αυτός μέσα στους τοπ 17 παράγοντες κατάταξης στις πρώτες θέσεις της Google.

Με σημείο τομής περίπου τα 700.000 backlinks, θα πρέπει οι ιστοσελίδες σας ή η ιστοσελίδα σας να ξεπερνάνε αυτό τον αριθμό για να έχουν τα φόντα να βγούνε και να παραμείνουν στην πρώτη θέση της Google ή στην πρώτη δεκάδα.

Μετράει δηλαδή εκτός και από την ποιότητα των backlinks, η ποσότητα των backlinks που θα καταφέρετε να αποκτήσετε στην προσπάθεια σας να νικήσετε τον ανταγωνισμό.

Συνολικές διευθύνσεις IP που δείχνουν σε μας Total referring IPs

TOTAL NUMBER REFERRING IPS-1

Οι διαφορετικές διευθύνσεις IP των ιστοσελίδων που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας είναι και αυτές κριτήριο κατάταξης, αφού η Google θεωρεί ότι θα πρέπει να έχετε όχι μόνο διασπορά των backlinks αλλά και διασπορά της γειτονιάς που βρίσκονται αυτά τα sites.

Της διασποράς δηλαδή τόσο σε επίπεδο domain αλλά και σε επίπεδο server.

Συνολικά do follow backlinks Total follow-backlinks

TOTAL NUMBER OF DOFOLLOW BACKLINKS-1

Τα nofollow backlinks είναι και αυτά εξίσου σημαντικά και τα προσμετρά η Google, αλλά τα dofollow backlinks είναι η αιχμή του δόρατος στην κατάταξη μιας ιστοσελίδας.

Με τις πρώτες 13 θέσεις να καταλαμβάνονται από ιστοσελίδες με άνω των 500.000 dofollow backlinks, θα πρέπει να προτιμήσουμε στο πλάνο δημιουργίας backlinks τα dofollow σε ποσοστό 80-20 σε σχέση με τα nofollow. Γιατί αναγκαστικά κάποιες ιστοσελίδες όπως το facebook θα είναι nofollow.

Μέγεθος περιεχομένου Content length

CONTENT LENGTH

Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς. Το θέμα είναι πόσο περιεχόμενο είναι ικανό σε κάθε σελίδα προορισμού μας να μας κρατήσει στην πρώτη δεκάδα της Google;

Η απάντηση σύμφωνα με το case study για το SEO της SEMrush είναι από 600 έως 800 λέξεις. Τόσες απαιτούνται για να παραμείνει μια ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα της Google.

Σίγουρα υπάρχουν και διακυμάνσεις με μερικές αγορές και κλάδους που είναι πιο ανταγωνιστικοί να επιβραβεύουν με τις πρώτες θέσεις σελίδες προορισμού με 2.000 έως και 2.500 λέξεις.

Το θέμα πάντως είναι ότι το περιεχόμενο είναι προαπαιτούμενο για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google και χωρίς αυτό δεν γίνεται.

Ύπαρξη SSL και HTTPS Website security (HTTPS)

WEBSITE-SECURITY-HTTPS-SSL-1

Μετά και τις τελευταίες αλλαγές που έγιναν μέσα στο 2017 στον αλγόριθμο της Google καθώς και σε κάποιες αλλαγές που έχουν κάνει οι σημαντικότεροι web browsers όπως ο Firefox και ο chrome, όλες οι ιστοσελίδες θα πρέπει να υιοθετήσουν το https και να εγκαταστήσουν ένα SSL για λόγους ασφαλείας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι ιστοσελίδες που δεν έχουν SSL δεν θα βγαίνουν στην πρώτη σελίδα της Google.

Ένα πιστοποιητικό SSL σας δίνει ένα μικρό προβάδισμα της τάξεως του 1% στην κατάταξη σύμφωνα με τη Google, όμως αποτελεί σήμα εμπιστοσύνης για τους πελάτες σας και υποψήφιους πελάτες σας που επισκέπτονται για πρώτη φορά την ιστοσελίδα σας.

Το συμπέρασμα μάλλον που εξάγεται από το γράφημα είναι ότι από μόνο του το SSL δεν σας ανεβάζει στη Google ιδιαίτερα, αλλά τα site που βγαίνουν στην πρώτη δεκάδα στη Google έχουν ούτως ή άλλως εγκατεστημένο πιστοποιητικό ασφαλείας.

Σύνολο λέξεων κλειδιών Total anchors

TOTAL NUMBER OF ANCHORS-1

Η διασπόρα των λέξεων κλειδιών που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας είναι εξίσου σημαντική. Το anchor cloud, ή οι λέξεις κλειδιά που έχουν τα backlinks που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας θα πρέπει να είναι διαφορετικά.

Μπορείτε να βρείτε εύκολα το anchor cloud σας με το εργαλείο Ahrefs.com.

Λέξεις κλειδιά στα backlinks Keyword in anchor

KEYWORD IN ANCHOR-1

Τα backlinks προς την ιστοσελίδα σας θα πρέπει να αποτελούνται και από λέξεις κλειδιά με τις οποίες θέλετε να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google και όχι μόνο από URLs.

Με τα site που φιγουράρουν πρώτα να είναι κοντά στο 8% σε αναλογία λέξεων κλειδιών στο backlink, σίγουρα θα πρέπει και εσείς να κάνετε το ίδιο και για το δικό σας.

Λέξη κλειδί στο σώμα κειμένου Keyword in body

KEYWORD-IN-BODY

Οι λέξεις κλειδιά για την κατάταξη στην Google είναι πολύ σημαντικές -άλλωστε τις έχουμε αναφέρει δεκάδες φορές, άρα μην ξανακούσω ότι δεν τις μετράει ποια η Google-, γιατί βοηθάνε τα ρομπότ της Google να ταξινομήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας καλύτερα και να σερβίρουν στον τελικό χρήστη τα πιο σχετικά αποτελέσματα με βάση πάλι τις λέξεις κλειδιά που κάνει αυτός αναζήτηση.

Η ύπαρξη τους μέσα στο σώμα κειμένου, στις σελίδες δηλαδή από το site σας είναι μέγιστης σημασίας με ιδανικό ποσοστό το 80% των σελίδων να εμπεριέχουν τις λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν.

Για να δείτε τι πρέπει να κάνετε με τις λέξεις κλειδιά και πως να τις τοποθετήσετε μέσα στο σώμα κειμένου και στις σελίδες σας, διαβάστε το άρθρο: Keywords: Πως να προσθέσετε λέξεις κλειδιά στην ιστοσελίδα σας

Πυκνότητα λέξεων κλειδιών Keyword density

Η πυκνότητα των λέξεων κλειδιών είναι και αυτή παράγοντας SEO για τη Google με την ιδανική πυκνότητα να κυμαίνεται μεταξύ 1-4%. Παραπάνω από το 4% μοιάζει ύποπτη για τη Google ενώ δεν λαμβάνει υπόψιν τις λεγόμενες stop words όπως και, το, γιατί, ναι κτλ.

Ένα εργαλείο για να βρείτε γρήγορα και εύκολα το ποσοστό πυκνότητας των λέξεων κλειδιών της ιστοσελίδας σας είναι το SEO Quake και μπαίνει και ως πρόσθετο και στο Firefox.

Λέξεις κλειδιά στον τίτλο Keyword in title

KEYWORD IN TITLE

Οι λέξεις κλειδιά εκτός από το σώμα κειμένου θα πρέπει να υπάρχουν και στον τίτλο αλλά και στα slug ή στα permalinks της ιστοσελίδας σας.

Η τοποθέτηση της λέξης κλειδί στον τίτλο σύμφωνα με την έρευνα είναι σημαντική με τα περισσότερα site που βγαίνουν για μεγάλο όγκο αναζητήσεων να την κάνουν για το 65% των περιπτώσεων και άνω.

Προσωπικά, σας συστήνω πάντα να τοποθετείτε τη λέξη κλειδί ή την φράση κλειδί στον τίτλο του άρθρου σας ή της σελίδας σας.

Λέξεις κλειδιά στο meta description Keyword in meta

KEYWORD IN META DESCRIPTION-1

Τα meta data έχουν παρεξηγηθεί τον τελευταίο καιρό, κυρίως γιατί χειραγωγούνται πιο εύκολα από τους επίδοξους spammers και η Google θεωρητικά έχει ανακοινώσει πολλές φορές ότι δεν τα λαμβάνει υπόψιν της παίρνοντας έτσι στο λαιμό της δεκάδες ανυποψίαστους περαστικούς του SEO.

Η αλήθεια είναι ότι τα meta data όπως το meta description, τα meta tags και το snipper παίζουν και αυτά καταλυτικό ρόλο ακόμα. Μην τα παραβλέπεται γιατί χάνετε ένα σημαντικό κομμάτι αναζητήσεων και θέσεων από τη Google.

Περισσότερες από το 50% των ιστοσελίδων στην πρώτη σελίδα της Google τα χρησιμοποιούν και θα συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν για να βγαίνουν πιο πάνω από την δική σας ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Βίντεο στην σελίδα Video on page

Η χρήση βίντεο και γενικά η χρήση βίντεο ενσωματωμένων από το YouTube στην σελίδα σας, σας δίνει μερικούς πόντους ποιότητας στην κατάταξης στη Google.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η έλλειψη βίντεο θα σας ρίξει στη Google, όμως η χρήση βίντεο θα σας δώσει μερικούς πόντους και θα βελτιώσει μερικά από ποιοτικά χαρακτηριστικά της συνολικής εμπειρίας του χρήστη όταν μπαίνει στην ιστοσελίδα σας.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για τα βίντεο και το SEO στα άρθρα:

Δείτε περισσότερα για τους παράγοντες κατάταξης:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

seo-web-design

3 σκέψεις στο “Έρευνα SEO: Οι τοπ 17 ranking factors από το SEMrush 2017”

Σχολιάστε