ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

no-facebook-ads

Γιατί έκοψα τη διαφήμιση στο Facebook

Ένα χρόνο και 3.000€ μετά, αποφάσισα να αποχαιρετίσω τη διαφήμιση στο Facebook

Μετά από έναν χρόνο συνεχούς προώθησης και πολλών δοκιμών σε διάφορα διαφημιστικά sites στο ίντερνετ ήρθε η ώρα να κόψω πλέον τη διαφήμιση. Μια και καλή για πάντα. Το ίδιο εύχομαι και για εσάς.

Θέλοντας να σας αποκαλύψω προσωπικές αλλά και καθαρά επαγγελματικές πτυχές της διαφημιστικής εκστρατείας μου στο Facebook αλλά και σε άλλα διαφημιστικά μέσα όπως το Google Adwords σκέφτηκα να γράψω αυτό το άρθρο που βλέπει το θέμα Facebook Advertising από δύο όψεις: την επαγγελματική που θεωρώ είναι αντικειμενική ως ένα βαθμό και την προσωπική που είναι υποκειμενική.

Το λέω αυτό γιατί όσο υπερβολικό και να σας φαίνεται, η ιστορία που θα διαβάσετε παρακάτω είναι 100% αληθινή. Ναι είναι αλήθεια.

Γιατί το Facebook advertising δεν δουλεύει;

Λέγεται πως άμα θέλετε να καταστρέψετε έναν ανταγωνιστή σας, τότε στείλτε του έναν κακό πελάτη ή μερικούς κακούς πελάτες και άμα τους δεχτεί η επιχείρηση του θα πάρει την κατιούσα με τραγικές συνέπειες για τον ίδιο.

Το ίδιο ισχύει και για την λάθος συμβουλή. Άμα θέλετε να καταστρέψετε κάποιον δώστε του μια λάθος συμβουλή. Μεταφέροντας αυτήν την γενική αλήθεια στο ίντερνετ, άμα θέλετε να κλείσετε ένα e-shop, πες τε του να κάνει διαφήμιση στο Facebook.

Γιατί όμως να μην δουλεύει ή μάλλον να μην αποδίδει πάντα η διαφήμιση στο facebook;

Εκτός από ότι μπορεί να σας λείπουν οι τεχνικές γνώσεις ή οι γνώσεις μάρκετινγκ για να κάνετε μαι σωστή διαφημιστική εκστρατεία στο Facebook, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το κοινό που υπάρχει στο Facebook δεν είναι το κατάλληλο κοινό για όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Φαίνεται πως ενώ το Facebook μπορεί να αποδίδει πολύ καλά για ευρεία καταναλωτικά αγαθά, κάποια άλλα είδη όπως βιομηχανικά είδη ή υπηρεσίες που προορίζονται για τις επιχειρήσεις δεν περπατάνε και πάντα τόσο καλά.

Δηλαδή, ενώ η αγορά Business 2 Consumer (B2C) δείχνει ότι περπατάει σε κάποια καταναλωτικά είδη πολύ καλά, η αγορές που είναι Business 2 Business (B2) φαίνεται ότι δεν είναι και οι ιδανικές για να διαφημιστούν στο Facebook,

Οι συνηθέστεροι λόγοι που δεν αποδίδει η διαφήμιση ή η καμπάνια στο Facebook, είναι οι παρακάτω:

Πολλά ψεύτικα προφίλ

Το 20% των προφίλ στο facebook είναι ψεύτικα ή διπλά ή δεν χρησιμοποιούνται και οι τάσεις δυστυχώς είναι αυξητικές.

Αυτό σημαίνει ότι το 20% του διαφημιστικού μας προϋπολογισμού ξοδεύεται μάταια σε προφίλ που δεν υπάρχουν ή και πιθανώς σε διπλά προφίλ, αυξάνοντας έτσι το κόστος της διαφήμισης μας και μειώνοντας την απόδοση του διαφημιστικού συνόλου.

Το ίδιο το Facebook ισχυρίζεται ότι το μέγεθος των πλαστών ή των διπλών προφίλ είναι στο 9% περίπου, αλλά ακόμα και το ίδιο το Facebook δεν γνωρίζει πόσο είναι αυτό με ακρίβεια.

Λάθος στόχευση

Η στόχευση στο Facebook είναι πολλές φορές λάθος, επειδή η αγορά στόχος μας δεν είναι τόσο διακριτή. Για παράδειγμα η αγορά των ανδρικών παπουτσιών Nike μπορεί να είναι για τις ηλικίες 14 έως 45, όμως ποιος 14χρονος έχει λεφτά να αγοράσει από το site μας αθλητικά παπούτσια Nike;

Άρα θα πρέπει η στόχευση να είναι λεπτομερέστερη και να χωρίζεται κάθε αγορά στόχος σε μικρότερα market niche. Για παράδειγμα 14-19, 19-29, 29-39 και 39 έως 49 για παράδειγμα. Έτσι θα μπορούμε να βρούμε ακριβώς ποιο τμήμα της αγοράς των ανδρικών παπουτσιών Nike είναι το αποδοτικότερο για την στόχευση μας και θα μας φέρει την καλύτερη σχέση εσόδων με διαφημιστικά έξοδα.

Για να δείτε περισσότερα για το πως λειτουργούν οι διαφημίσεις στο Facebook, επισκεφτείτε στη σελίδα στο Facebook, Οδηγός διαφημίσεων.

Λάθος του remarketing

Η λέξη remarketing αν και έχει γίνει να είναι καραμέλα στο χώρο του επαγγελματικού marketing στο ίντερνετ φαίνεται να επιτείνει το πρόβλημα αντί να το μειώνει.

Ποιο πρόβλημα; Το remarketing στοχεύει λογαριθμικά σε όλους εκείνους που έχουν κάνει like την σελίδα σας στο Facebook και δεν έχουν ολοκληρώσει κάποια ενέργεια που επιθυμείτε, (call to action) για παράδειγμα επίσκεψη στο site.

Ως αποτέλεσμα αν κάποιος σας έκανε like στην σελίδα σας στο Facebook και μετά τίποτε άλλο, αναγκαστικά θα δει την διαφήμιση σας στις προωθημένες δημοσιεύσεις ή στην πλάγια μπάρα ξανά και ξανά μέχρι να απηυδήσει.

Το θέμα είναι ότι αν αυτός που έκανε το like, δεν είναι άμεσα ενδιαφερόμενος γιατί μπορεί να ήτανε φίλος σας, άρα δεν ανήκει στην αγορά στόχο σας, θα βλέπει τη διαφήμιση σας χωρίς λόγο.

Με αυτό τον τρόπο χρεώνεστε προβολές ανά χιλιάδα και χρεώνεστε αδέσποτα κλικ.

Υψηλό κόστος του split testing

θα χρησιμοποιήσω τον τεχνικό όρο του μάρκετινγκ split testing που σημαίνει δοκιμές με διάφορα διαφημιστικά σύνολα στο Facebook μέχρι να βρείτε το σωστό και πιο αποδοτικό διαφημιστικό σύνολο για την αγορά σας.

Η διαδικασία των test προβλέπει τη δημιουργία πολλών παραπλήσιων διαφημίσεων για την ίδια σελίδα προορισμού και το λανσάρισμα τους για να δείτε πια διαφήμιση είναι η πιο συμφέρουσα οικονομικά.

Ο ελάχιστος προϋπολογισμός που απαιτείται για να κάνετε επιτυχημένο split testing είναι για κάθε διαφήμιση 500 ευρώ. Γιατί χρειάζεται κάθε διαφήμιση ένα ελάχιστο αριθμό προβολών και κλικ για να καλύψει κάποιο ελάχιστο αντικειμενικό δείγμα από την αγορά στόχο σας.

Δηλαδή θα χρειαστείτε μερικές χιλιάδες ευρώ για να δοκιμάσετε σε ένα μήνα ή μέσα σε 15 ημέρες μια διαφημιστική εκστρατεία στο Facebook με μερικές διαφορετικές παραλλαγές.

Πολύ μικρή αγορά στόχος

Δοκιμάστε να κάνετε μια διαφημιστική εκστρατεία σε τοπικό επίπεδο μια μικρής επαρχιακής πόλης, της Λάρισας για παράδειγμα όπου οι online χρήστες στο Facebook είναι σε επίπεδο πόλης συν 50 χιλιόμετρα, 80.000 περίπου.

Από αυτούς άμα στοχεύετε σε μια ηλικιακή ομάδα άνδρες 35 έως 45, τότε θα δείτε ότι η εν δυνάμει αγορά στόχος γίνεται 10.000 άτομα περίπου. Άμα βάλετε και άλλα φίλτρα και ραφινάρετε και άλλο την αγορά στόχο σας τότε θα δείτε την ομάδα στόχο σας να μειώνεται και άλλο σε σημείο που δεν θα είναι βιώσιμη η εκστρατεία σας για το συγκεκριμένο target group.

Και αυτή είναι μια μεγάλη αλήθεια που θα πρέπει να αποδεχτείτε.

Το Facebook δεν είναι το ίντερνετ

Η λανθασμένη άποψη ότι το Facebook είναι όλο το ίντερνετ είναι ανάλογη με την άποψη του 5ου αιώνα προ Χριστού, ότι η γη είναι το κέντρο του κόσμου και οι Ηράκλειες Στήλες το Δυτικό όριο.

Δυστυχώς, πολλά άτομα ακόμα και σήμερα ζούνε στον 5ο αιώνα προ Χριστού στο ίντερνετ, έχοντας άγνοια για πόσο μεγάλο είναι το ίντερνετ.

Το ίντερνετ  σήμερα είναι τεράστιο και συνεχώς αυξάνεται, για την ακρίβεια μεγεθύνεται. Η αύξηση του όγκου των δεδομένων στο ίντερνετ βρίσκει αναλογία στην θεωρία του Διαστελλόμενου Σύμπαντος.

Με το deep web να καλύπτει το 90% του ίντερνετ σήμερα, το εμφανές ίντερνετ είναι ένα κλάσμα του και το Facebook άλλο ένα κλάσμα αυτού. Μιλάμε δηλαδή για ποσοστό, 1%, 2% μπορεί και 3% που δεν έχει εκτιμηθεί ακόμα πόσο είναι και δεν μπορώ να βρω και κάποια πηγή που μπορεί να μας δώσει μια εκτίμηση με ασφάλεια.

Πάντως είμαι σίγουρος ότι όποιος αντιληφθεί το μέγεθος και την έκταση του ίντερνετ σήμερα -θα πρέπει να είναι Θεός για να το κάνει- σίγουρα θα χάσει πάσα ιδέα για τον ψεύτικο μικρόκοσμο του Facebook, των like και των 500 φίλων που έχει το μέσο προφίλ!

Εσείς ακόμα πιστεύετε ότι το Facebook είναι το ίντερνετ;

Πως να παγιδευτείτε στη διαφήμιση στο ίντερνετ για πάντα;

Η διαφήμιση στο ίντερνετ εκτός από το Facebook είναι θεμιτή και πολλές φορές γίνεται για να αντικαταστήσει ή να συμπληρώσει την κίνηση που δεν κερδίζετε μέσω των οργανικών αναζητήσεων των μηχανών αναζήτησης ή μέσω του καθαρού SEO.

Η διαφήμιση στο ίντερνετ είναι παρακλάδι του digital marketing και της συνολικής ψηφιακής στρατηγικής που θα πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση για να επιτύχει στο ίντερνετ.

Όμως ο κίνδυνος να παγιδευτείτε στη διαφήμιση στο ίντερνετ ως μοναδικού μέσου απόκτησης επισκεψιμότητας και πελατών είναι πολύ μεγάλος και υπαρκτός για όλους όσους διαφημίζονται σήμερα σε αυτό.

Ο λόγος λέγεται απλά εναλλακτικό κόστος ή στα αγγλικά Opportunity Cost. Δηλαδή το κόστος να παραμελήσουμε το SEO της ιστοσελίδας μας επειδή έχουμε δεσμεύσει χρόνο και πόρους στη διαφήμιση στο ίντερνετ με αποτέλεσμα να μην μένει καθόλου προϋπολογισμός για SEO και χρόνος για πραγματική βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας.

Και αυτό είναι το φιλί του θανάτου για την ιστοσελίδα σας γιατί έτσι είστε παγιδευμένοι στο rate race ή στην ατέρμονη διαδικασία του νεροκουβαλητή. Δηλαδή κουβαλάτε κάθε μήνα νερό και ξοδεύετε 100 ευρώ για παράδειγμα για να κερδίσετε 200 ευρώ σε πωλήσεις.

Τη στιγμή που θα σταματήσετε να ξοδεύετε τα 100 ευρώ στη διαφήμιση στο ίντερνετ, τότε αυτομάτως σταματάνε και τα 200 ευρώ σε έσοδα.

Σε αντίθεση με την οργανική επισκεψιμότητα στο ίντερνετ που έχει τα πλεονεκτήματα της παθητικότητας, καλύτερης στόχευσης και υψηλής μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, η διαφήμιση στο ίντερνετ φαίνεται να προσελκύει λίγο πιο ποιοτικό κόσμο.

Τι σας προτείνω να κάνετε για να αποφύγετε τη διαφήμιση στο ίντερνετ

Κάθε εβδομάδα διώχνω μερικούς πελάτες -αναγκαστικά και δεν έχω άλλη επιλογή- οι οποίοι είναι κολλημένοι με τρία πράγματα:

  • το ΕΣΠΑ,
  • το Facebook Advertising
  • και το Google Adwords.

Επίσης δεν αναλαμβάνω και αρκετούς που κάνανε το λάθος να φτιάξουν την ιστοσελίδα τους ή το ηλεκτρονικό τους κατάστημα σε κάποιο πρόγραμμα κατασκευής ιστοσελίδας εκτός του WordPress.

Και σας ζητάω συγγνώμη για αυτό, αλλά το κάνω καθαρά λόγους ευθιξίας και για να κοιμάμαι ήσυχος το βράδυ. Και επιμένω σε αυτό γιατί κάνω αυτή τη δουλειά επειδή την ξέρω, την κατέχω και την πιστεύω και δεν την κάνω με βάση την οικονομική απόδοση και της απολαβές μόνο που θα μου φέρει αυτή.

Αντιλαμβάνεστε ότι η εργασία της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων αλλά και της κατασκευής ιστοσελίδων είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένη και η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά.

Πιστεύω περισσότερο στη δύναμη του SEO και το σωστό SEO είναι εντάσεως εργασίας και δεν γίνεται με αυτόματα προγράμματα ή με διαφημίσεις.

Άμα λοιπόν συμφωνείτε με την άποψη μου ότι θα πρέπει να φροντίσετε να απαλλαγείτε ή τουλάχιστον να μειώσετε τον προϋπολογισμό που έχετε για διαφήμιση τότε θα πρέπει να επικεντρωθείτε στο SEO για τουλάχιστον έξι μήνες σοβαρά και συναπτά.

Λέω έξι μήνες γιατί ένας μήνας δεν είναι αρκετός και θα πρέπει να δείξετε πίστη, υπομονή και επιμονή.

Επίσης όταν λέω εντάσεως εργασίας εννοώ ότι θέλει εντατική εργασία, με άλλα λόγια θέλει δουλίτσα για να βγείτε στην πρώτη σελίδα της Google και δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο φαίνεται θεωρητικά.

Θα σας πρότεινα δηλαδή να ζητήσετε κάποια προσφορά για υπηρεσίες SEO από κάποιον επαγγελματία του χώρου μας για να σχηματίσετε μια ξεκάθαρη άποψη με ποιον θα συνεργαστείτε εν τέλει.

Θα χαρώ να ζητήσετε και από μένα προσφορά και άμα είναι η εταιρεία μας κατάλληλη να σας εξυπηρετήσει, τότε θα χαρώ και πολύ να συνεργαστούμε.

Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε και σας εύχομαι καλή επιτυχία!

Δείτε περισσότερα για το Facebook advertising:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

seo-web-design

Μενού
Shares