ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

BROKEN-LINKS-SPASMENA-LINKS-404-2

Γιατί και πως να ελέγξετε για broken links και νεκρές σελίδες 404 το site σας

Το SEO είναι αρκετά πολύπλοκο και επειδή η βασικότερη μηχανή αναζήτησης, η Google έχει φτιαχτεί για να βρίσκει ιστοσελίδες στο ίντερνετ, θα πρέπει να προσέχετε την κατάσταση της δικής σας ιστοσελίδας για να μην έχει επιπτώσεις στην κατάταξη της.

Ένα αγκάθι στην κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google είναι και τα broken links, ή τα σπαμένα links ή οι νεκρές σελίδες και οι σελίδες 404 στο site σας.

Για να δείτε για ποιο λόγο θα πρέπει να τις βρείτε και να τις διορθώσετε, διαβάστε παρακάτω.

Γιατί να βρείτε τα broken links

Τα broken links δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα στο crawling της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης.

Χάνετε backlinks και ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης

Πρώτον, χάνετε backlinks από άλλα sites που έχετε τοποθετήσει συνδέσμους που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας. Έτσι αρχίζει η ιστοσελίδα σας να πέφτει δραματικά στις μηχανές αναζήτησης χωρίς να υπάρχει κάποιος φανερός λόγος.

Για να μην χάσετε λοιπόν την ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης και τις θέσεις που ήδη έχετε για τις λέξεις κλειδιά, θα πρέπει σε τακτά χρονικά διαστήματα, για παράδειγμα μια φορά το μήνα να ελέγχετε όλο το site σας για πιθανά σφάλματα 404 και σπασμένους συνδέσμους.

Υπάρχουν τρεις κατηγορίες συνδέσμων που ίσως να είναι σπασμένοι:

Οι δύο πρώτες κατηγορίες συνδέσμων είναι απολύτως ελεγχόμενοι από εσάς και μπορείτε να τους διορθώσετε άμεσα. Για τους τρίτους εισερχόμενους συνδέσμους, δεν μπορείτε να κάνετε κάτι γιατί θα πρέπει να εντοπίσετε που βρίσκονται, από ποια sites προέρχονται και αυτό είναι σχεδόν ακατόρθωτο γιατί θα πρέπει να χτενίσετε όλον τον παγκόσμιο ιστό.

Πράγμα ακατόρθωτο εκτός και άμα είστε η Google.

Δεν βρίσκουν οι πελάτες την σελίδα προορισμού

BROKEN-LINKS-SPASMENA-LINKS-404

Δεύτερον, οι πελάτες σας και οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν. Δεν βρίσκουν το προϊόν ή την σελίδα προορισμού που θέλουν και έτσι εγκαταλείπουν το site σας.

Η αύξηση του ποσοστού εγκατάλειψης μαζί με την μειωμένη χρηστικότητα (usability) είναι παράγοντες αρνητικού SEO και σας ρίχνουν στη Google και στις μηχανές αναζήτησης.

Για να αυξηθεί η χρηστικότητα της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να μειώσετε όσο το δυνατόν τις νεκρές σελίδες και τις σελίδες 404.

Σπασμένα backlinks ίσον χαμένες ευκαιρίες για να κερδίσετε backlinks

Τα σπασμένα backlinks δεν είναι απλώς ένα βαρύ φορτίο για την ιστοσελίδα σας ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα που απλώς το σηκώνετε. Τα broken links σημαίνουν αυτόματα και χαμένες ευκαιρίες για να κερδίσετε links και συνδέσμους από τρίτα sites που θέλουν να συνδεθούν με εσάς είτε γιατί έχετε εκπληκτικό περιεχόμενο (πράγμα σπάνιο, αλλά συμβαίνει κάποιες φορές) είτε για άλλους λόγους.

Όμως συνήθως το μεγαλύτερο ποσοστό σπασμένων links και σπασμένων συνδέσμων προέρχεται κατά 90% από διορθώσεις και αλλαγές που κάνετε στο ήδη υπάρχον περιεχόμενο και άθελα σας προσθέτετε νέους χαρακτήρες στα permalinks και στα urls.

Προσοχή λοιπόν στις διορθώσεις τον ήδη υπάρχοντων σελίδων στο site σας.

Τα broken links είναι προς όφελος των ανταγωνιστών σας

Τα broken links της ιστοσελίδας σας είναι ευκαιρίες για άλλους webmasters και διαχειριστές ανταγωνιστικών ιστοσελίδων να ανεβάσουν το site τους για τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε και εσείς.

Αυτό συμβαίνει πάμπολες φορές γιατί σπασμένα links από άλλα sites μπορεί να βρεθούν εύκολα με τα κατάλληλα εργαλεία. Το έχω κάνει και εγώ για τους πελάτες μου και το έχω κάνει και για μένα και έτσι έχω αποκτήσει backlinks και από ιστοσελίδες Υπουργείων.

Γιατί δημιουργούνται τα broken links;

Οι τρεις κύριες αιτίες δημιουργίας των σπασμένων συνδέσμων είναι:

  • Λάθος γράψιμο του URL ( παραφράσεις και παραδρομές, ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη )
  • Αλλαγή της δομής της ιστοσελίδας σας
  • Το περιεχόμενο δεν υπάρχει πια

Πάμε να εξετάσουμε κάθε μια από τις τρεις περιπτώσεις.

Λάθος γράψιμο του URL

( παραφράσεις και παραδρομές, ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη )

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι η πιο συνηθισμένη αιτία σπασμένων εσωτερικών συνδέσεων ή εξωτερικών συνδέσμων σε κάποια ιστοσελίδα.

Μια εσφαλμένη διεύθυνση URL στο μενού, ένα χαμένο γράμμα ή ένας χαρακτήρας ή μια λάθος σύνταξη του URL θα δημιουργήσει ένα σφάλμα 404. Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας δεν μπορούν να βρουν τις απαραίτητες πληροφορίες ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο και η μηχανή αναζήτησης συνεχώς θα δείχνει στον σπασμένο σύνδεσμο.

Θα πρέπει να βρείτε και να  διορθώσετε το λάθος άμεσα.

Αλλαγή της δομής της ιστοσελίδας σας

Οποιεσδήποτε γενικές αλλαγές στη δομή του ιστότοπου, ένας επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας σας, μετακίνηση σε άλλο CMS κ.λπ., μπορεί να παράγουν πολλές σελίδες με 404 σφάλματα.

Για παράδειγμα, θα μπορούσε ένα προϊόν που να είχε αυτή τη δομή στο eshop σας
myeshop.com/proion1

Μετά τις αλλαγές, ίσως να αρχίσει να εμφανίζεται:
myeshop.com/products/proion1

Η πιο καλή λύση που βοηθά στην αποφυγή σφαλμάτων είναι μια μόνιμη ρύθμιση μιας προσωρινής ανακατεύθυνσης 301 (κατά προτίμηση) ή 302. Ένα πρόσθετο που μπορεί να το κάνει αυτό για εσάς στο WordPress είναι το Redirection.

Έτσι, όταν προσπαθείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στη σελίδα myeshop.com/proion1 της σελίδας, θα μεταφερθείτε σε μια νέα σελίδα, myeshop.com/products/proion1.

Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα χάσετε κανέναν πελάτη ή τη θέση του αποτελέσματος της μηχανής αναζήτησης (SERP). Εάν εφαρμοστεί μια ανακατεύθυνση 301, η παλιά σελίδα θα ταυτιστεί με τη νέα σελίδα μετά από λίγο, διατηρώντας όλες τις σχετικές αναφορές και τα backlinks, καθώς και το PageRank, Page Authority κτλ.

Εάν δεν εφαρμοστεί η ανακατεύθυνση 301 (ή οποιαδήποτε άλλη), οι πληροφορίες στον παλιό σύνδεσμο δεν θα είναι πλέον διαθέσιμες και η πρόσβαση σε αυτήν θα έχει ως αποτέλεσμα το σφάλμα 404.

Το περιεχόμενο δεν υπάρχει πια

Αυτό το πρόβλημα συμβαίνει πιο συχνά με τα eshop και τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου εάν ένα συγκεκριμένο προϊόν ή ομάδα προϊόντων που πωλείται, αποσύρεται οριστικά από την πώληση ή προορίζεται μόνο για εποχιακές πωλήσεις.

Μερικές φορές, ένα λάθος URL προϊόντος, μετά από αλλαγές στο όνομα προϊόντος ή στο SKU, μπορεί να προκαλέσουν σφάλμα 404. Επίσης, ορισμένα προϊόντα μπορούν να αποσύρονται από τη δημοσίευση ή να αποκρύπτονται για κάποιο χρονικό διάστημα (π.χ. εποχικά προϊόντα).

Ποιες λύσεις προτείνονται σε τέτοιες περιπτώσεις;

  • Διατηρήστε διαθέσιμη την προσωρινή εξαντλημένη σελίδα προϊόντος και μην την αφαιρέσετε από τη δημοσίευση. Ταυτόχρονα, μπορείτε να καθορίσετε ότι το στοιχείο προσωρινά δεν είναι διαθέσιμο και να προσφέρετε εναλλακτικά να δώσουν το email τους για να ενημερωθούν για το πότε θα είναι ξανά διαθέσιμο.
  • Αντ ‘αυτού, τα προϊόντα και οι κατηγορίες που αποσύρονται από μια σειρά για πάντα θα πρέπει να βρείτε τα παρόμοια προϊόντα τους ή τους αντικαταστάτες τους και να προσθέσετε ανακατευθύνσεις σε αυτά. Εάν δεν υπάρχουν τέτοια προϊόντα, επιλέξτε παρόμοια προϊόντα ή παρόμοιες κατηγορίες προϊόντων. Ως έσχατη λύση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια ανακατεύθυνση στην αρχική σελίδα ή να εμφανίσετε ένα ενημερωτικό πρότυπο σε 404 σελίδες και να προτείνετε άλλα προϊόντα. Πιστεύω ότι η ανακατεύθυνση στην κατηγορία θα ήταν και αυτή πολύ καλή για το SEO σας.
  • Τα προϊόντα ή οι σελίδες κατηγοριών με τροποποιημένη διεύθυνση URL μπορούν να μεταφερθούν 301 σε μια “νέα” σελίδα με τη σωστή διεύθυνση URL.

Εάν η εγκατάσταση των ανακατευθύνσεων δεν είναι δυνατή ή δεν υπάρχουν σελίδες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επαναπροσανατολισμό, η επόμενη πρόταση είναι να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο πρότυπο 404.

Με ποιον τρόπο μπορείτε να βρείτε τα σπασμένα links της ιστοσελίδας σας;

Υπάρχουν πάρα πολλά εργαλεία SEO για να μπορέσετε να εντοπίσετε τα broken links από το site σας, άλλα είναι δωρεάν και άλλα είναι επί πληρωμή. Όμως το πιο καλό και πιο ποιοτικό πρόγραμμα είναι το SEO Powersuite και συγκεκριμένα το Website Auditor.

Το SEO Powersuite είναι μια πλατφόρμα για δυνατούς παίχτες στο SEO και ένα από τα 5 προγράμματα που διαθέτει η πλατφόρμα του SEO Powersuite είναι το Website Auditor.

Η ανάλυση της ιστοσελίδας σας κρατάει κάμποσο χρόνο και εξαρτάται από το μέγεθος της ιστοσελίδας σας. Όσο πιο μεγάλη η ιστοσελίδα σας τόσο πιο αργή η προσπέλαση της ιστοσελίδας σας.

Βρείτε τα σπασμένα links από το Google Search Console

Άμα η ιστοσελίδα σας είναι τεραστίων διαστάσεων ή ειδησεογραφικό site, τότε μάλλον το Website Auditor δεν θα μπορέσει να ολοκληρώσει την αναζήτηση του και θα πρέπει να βρείτε άλλους τρόπους για να εντοπίσετε τα σπασμένα links.

Θα πρέπει λοιπόν να συνδεθείτε στο Google Search Console και να πάτε στο μενού:

Crawl-> Crawl Errors -> Not Found. 

gsc-site-erros

Βρείτε τα broken links με το Broken Link Checker

Για να μην ψάχνετε κάθε τρεις και λίγο μήπως έσπασε κανένα link στην ιστοσελίδα σας, μπορείτε εφόσον έχετε WordPress site να χρησιμοποιήσετε το πρόσθετο Broken Link Checker όπου σας δείχνει σε καθημερινή βάση τι έσπασε και τι όχι.

Άμα συναντήσετε κάποιο πρόβλημα στην εύρεση και διόρθωση της ιστοσελίδας σας, τότε μπορείτε να ζητήσετε την βοήθεια των ειδικών στο SEO που έχουν κάνει την ίδια εργασία εύρεσης και διόρθωσης δεκάδες φορές.

Δείτε περισσότερα για σπασμένα links:

Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων

ZITISTE-PROSFORA-SEO-3

Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;

Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

 

2 Σχόλια. Leave new

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού
Shares