SEO-100-EURO-ELLADA-GOOGLE

Γιατί το SEO με 100€ το μήνα δεν θα σας βγάλει στην πρώτη θέση της Google

Καλησπέρα φίλοι μου, σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα φλέγον θέμα στο SEO και την προώθηση ιστοσελίδων που δεν είναι άλλο από το πόσο θα πρέπει να πληρώνουμε για SEO κάθε μήνα.

Για όσους δεν με γνωρίζετε είμαι ο Γιάννης ο Διβράμης και έχω σπουδάσει μάρκετινγκ και χρηματοοικονομικά στο Λονδίνο αλλά μόλις αποφοίτησα με κέρδισε η πληροφορική και συγκεκριμένα η κατασκευή ιστοσελίδων και η προώθηση τους στη Google και τις άλλες μηχανές αναζήτησης.

Ως ειδικός στο SEO οι πελάτες μου με ρωτάνε πολύ συχνά πόσο κοστίζει για να βγουν στην πρώτη σελίδα της Google με κάποιες συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, ενώ σε πολύ εξειδικευμένες περιπτώσεις η ερώτηση είναι πόσο κοστίζει για να βγουν στην πρώτη θέση της Google.

Η ερώτηση δεν είναι ρητορική και απασχολεί δεκάδες επιχειρηματίες του ίντερνετ και μη σήμερα και μάλιστα σε πολύ ανταγωνιστικές και εξειδικευμένες λέξεις κλειδιά τις οποίες κατέχουν ιστοσελίδες με πολύ υψηλό domain authority στη Google όπως ο Χρυσός Οδηγός, η Wikipedia, και άλλα πρωτοκλασάτα site.

Για να δείτε πως μπορείτε να βγείτε στην πρώτη θέση της Google πιο πάνω και από τον Χρυσό Οδηγό, τη Wikipedia, το Newsbeast και όλα αυτά τα μεγάλα site της Ελλάδος και του εξωτερικού, απλώς διαβάστε παρακάτω.

Είναι εφικτή η πρώτη θέση στη Google;

Όπως και στην μεταμόσχευση μαλλιών αλλά και σε όλες τις άλλες υπηρεσίες και στον κλάδο παροχής υπηρεσιών, υπάρχουν οι προσδοκίες του πελάτη από τη μία πλευρά και τα πραγματικά παραδοτέα από την άλλη.

Ο παραλληλισμός δεν είναι περίεργος στην παροχή υπηρεσιών στο SEO, γιατί και εδώ υπάρχουν οι προσδοκίες του πελάτη από τη μία πλευρά, το κόστος της εκστρατείας SEO το μήνα και τα πραγματικά παραδοτέα από την άλλη που είναι οι θέσεις στην Google και η οργανική επισκεψιμότητα στο σύνολο της για να μην επεκταθούμε σε όλο το φάσμα των στόχων του SEO.

Στην ερώτηση είναι εφικτή η πρώτη θέση στη Google για όλες τις λέξεις κλειδιά η απάντηση είναι ναι και θα σας αιτιολογήσω το γιατί.

Το θέμα είναι με ποιο κόστος;

Για παράδειγμα άμα πάμε σε μια πολύ ανταγωνιστική λέξη κλειδί όπως Hλεκτρολόγος Aθήναη πρώτη δεκάδα ξεκινάει με ιστοσελίδες που έχουν πολύ μεγάλο κύρος στη Google.

HLEKTROLOGOS-ATHINA-GOOGLE

Στις 2 πρώτες θέσεις βλέπουμε τον Χρυσό Οδηγό, μετά το vrisko.gr που είναι το site του 11888, τον Δουλευταρά και μόλις στην πέμπτη θέση υπάρχει ένα site ηλεκτρολόγου που δεν είναι κατάλογος ή οδηγός ιστοσελίδων.

Οπότε το συμπέρασμα από μαθηματική και λογική άποψη είναι ότι γίνεται αρκεί να κάνετε ότι έχουν κάνει και οι πρώτοι για να βγείτε και εσείς με την ιστοσελίδα σας στην πρώτη θέση.

Το ζητούμενο τώρα είναι ποιο είναι το κόστος για να βγείτε στην πρώτη θέση της Google με μια τόσο ανταγωνιστική λέξη κλειδί.

Φαντάζομαι ότι το 100ευρo το μήνα έχει φύγει πλέον σαν σενάριο γιατί και ο Χρυσός Οδηγός δεν ξοδεύει 100 ευρώ το μήνα για το SEO του, αλλά ούτε και το Vrisko.gr.

Άρα ο σωστός επαγγελματίας στο SEO θα πρέπει να κάνει την έρευνα του και να μελετήσει τον ανταγωνισμό από κάθε άποψη ώστε να σας βγάλει το κόστος και τον χρόνο που απαιτείτε για μια καμπάνια SEO η οποία θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένη.

Ποιο είναι το κόστος της πρώτης θέσης στη Google;

Έτσι όπως σας τα περιγράφω, μάλλον αρκετοί από εσάς έχετε χλομιάσει και φαίνεται να αρχίζετε να το σκέφτεστε σοβαρά για το εάν συμφέρει ή όχι σήμερα να βγείτε στην πρώτη θέση της Google.

Η αλήθεια είναι εξαρτάται το κόστος από

  • την κάθε λέξη κλειδί,
  • το μέγεθος της ιστοσελίδας σας και το περιεχόμενο της
  • από το πόσο σημαντικό είναι το site σας, από τα backlink που δείχνουν σε αυτό, καθώς και
  • από το πόσο σχετικό είναι το site σας με τη λέξη κλειδί.

Βλέπεται άμα είστε μια ιστοσελίδα με λογιστικά ίσως να είναι δύσκολο να πιάσετε λέξεις κλειδιά για ακίνητα γιατί μάλλον άλλες ιστοσελίδες όπως μεσιτικά γραφεία έχουν ήδη χαρακτηριστεί από τη Google ως σχετικότερα στο αντικείμενο αυτό.

Αυτά είναι τα τέσσερα βασικά πράγματα που θα πρέπει να εξεταστούν για να βγει ένα μέσο κόστος.

Στην προκειμένη περίπτωση με την λέξη κλειδί ηλεκτρολόγος Αθήνα, το κόστος είναι τόσο όσο χρειάζεται για να ξεπεράσουμε τον Χρυσό Οδηγό σε backlinks και social media signals και να κάνουμε έστω και ένα backlink παραπάνω για να τον περάσουμε.

Ξέρω τι σκέφτεστε όλοι αυτοί τη στιγμή. Πόσα backlinks έχει ο Χρυσός Οδηγός και με ποιον τρόπο θα τα βρούμε;

Ένα καλό εργαλείο από τα πολλά που υπάρχουν, εφόσον δεν έχουμε πρόσβαση στο Search Console της Google για να δούμε πραγματικά πόσα backlinks έχει προσμετρήσει η Google είναι το Ahrefs.com και ακόμη ένα είναι το SEO Powersuite.

Μια πρώτη εικόνα του Χρυσού οδηγού από το Ahrefs.com είναι η παρακάτω:

AHREFS.COM-XO.GR-ILEKTROLOGOI

Για την συγκεκριμένη σελίδα προορισμού που είναι ο Ηλεκτρολόγος Αθήνα όντως δεν υπάρχει κανένα backlink, όμως υπάρχουν χιλιάδες ποιοτικά backlinks, περιεχόμενο και άλλα πράγματα που προσμετρά η Google και μπορείτε να το δείτε καλύτερα από την πρώτη σελίδα του Χρυσού Οδηγού.

AHREFS.COM-XO.GR-GENERAL

Ο Χρυσός Οδηγός, από μόνος του θεωρείται από τη Google Authority site λόγω όγκου περιεχομένου και έτσι καταφέρνει με λίγα σχετικά backlinks για το μέγεθος του site να βγει στην πρώτη θέση για όλες τις λέξεις κλειδιά και τις σελίδες προορισμού που είναι οι κατηγορίες των επαγγελμάτων του Χρυσού Οδηγού.

Και οι λέξεις κλειδιά με τις οποίες εμφανίζεται ο Χρυσός Οδηγός στη Google είναι πάρα πολλές, περισσότερες από 871.000 σύμφωνα με τα αποτελέσματα που μας έχει βγάλει το ahrefs.com, ενώ τα backlinks είναι μόνο 126.000.

Για την ακρίβεια, για να μπορέσετε να κερδίσετε τον Χρυσό Οδηγό σε συγκεκριμένες κατηγορίες θα πρέπει να φτιάξετε ένα site αντίστοιχο με τον Χρυσό Οδηγό σε μέγεθος, περιεχόμενο και backlinks. Θα πρέπει να γίνεται ένας μικρός Χρυσός Οδηγός για να κερδίσετε τον Χρυσό Οδηγό.

Ξέρω ακούγεται λίγο οξύμωρο, σαν τη φιλοδοξία του Ιζνογκούντ που ήθελε να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη, όμως αυτή είναι η πικρή αλήθεια.

Πόσο τώρα κοστίζει να φτάσετε έστω και για λίγες λέξεις κλειδιά τον Χρυσό Οδηγό;

Μάλλον δεν θα θέλατε να ξέρετε.

Ο μεγάλος βαθμός δυσκολίας του SEO και κάποιων λέξεων κλειδιών είναι ο λόγος που πάρα πολλοί καταφεύγουν σε εκστρατείες Adwords και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολύ υψηλά CPC για τον μόνο και μόνο λόγο ότι δεν μπορούν ούτε καν να σκεφτούν το SEO και την οργανική κατάταξη της Google.

Ποιες εναλλακτικές στρατηγικές προώθησης υπάρχουν εκτός Adwords;

Στο επόμενο βήμα εφόσον φαίνεται αρκετά δύσκολο και αρκετά φιλόδοξο το πλάνο για να ανταγωνιστούμε πρόσωπο με πρόσωπο με τον Χρυσό Οδηγό και τα μεγάλα sites, είναι να εφαρμόσουμε διάφορες άλλες στρατηγικές SEO, τις οποίες τις αναφέρω παρακάτω.

  • Στρατηγική περιεχομένου 
  • Στόχευση σε φράσεις κλειδιά (long tail keywords)
  • Στρατηγική διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό
  • Στρατηγική exact match domain name

Στρατηγική δημιουργίας περιεχομένου 

Η στρατηγική δημιουργίας περιεχομένου είναι μια πολύ καλή και μακροπρόθεσμη στρατηγική στη Google για να χτίσετε ένα site πλούσιο σε μοναδικό και κλασσικό περιεχόμενο που θα κερδίζει τον επισκέπτη και θα τον κάνει να σας πάρει τηλέφωνο ή να αγοράσει από εσάς.

Το χρήσιμο, κλασικό και μοναδικό περιεχόμενο είναι πάντα περιζήτητο τόσο από τις μηχανές αναζήτησης, όσο και από τον τελικό χρήστη.

Στόχευση σε φράσεις κλειδιά

Οι φράσεις κλειδιά ή long tail keywords είναι παραλλαγές των βασικών λέξεων κλειδιών που έχουν χαμηλότερο ανταγωνισμό και λιγότερες αναζητήσεις. Για παράδειγμα στην περίπτωση του ηλεκτρολόγος Αθήνα, οι φράσεις κλειδιά είναι:

  • ηλεκτρολόγος Αθήνα τιμές
  • ηλεκτρολόγος Αθήνα τηλέφωνα
  • ηλεκτρολόγος Αθήνα προσφορές
  • ηλεκτρολογικές βλάβες στην Αθήνα τηλέφωνα
  • Που θα βρω ηλεκτρολόγο στην Αθήνα;

Άμα έχετε ένα καινούριο site και δεν έχετε ακόμα κανένα backlinks ή κανένα domain authority τότε η στρατηγική για να βρείτε πελάτες με φράσεις κλειδιά είναι καλύτερη και ευκολότερη για την βιωσιμότητα της ιστοσελίδας σας από το να κάνετε κάτι άλλο.

Στην περίπτωση της φράσης κλειδί: Που θα βρω ηλεκτρολόγο στην Αθήνα;

Τα αποτελέσματα αναζήτησης παρουσιάζουν πάλι τους μεγάλους παίχτες συν όλους τους μικρούς που έχουν ήδη γράψει κάποιο άρθρο στο blog τους.

GOOGLE-ΦΡΑΣΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ-1

Οι πιο δημοφιλείς όροι αναζήτησης και λέξεις κλειδιά δεν αποτελούν περισσότερο από το 30% των συνολικών αναζητήσεων στο ίντερνετ, μην πω 10%.

Το υπόλοιπο 70% με 90% που είναι και οι φράσεις κλειδιά, μας δίνει τις χιλιάδες των μοναδικών αναζητήσεων που κάνουν οι άνθρωποι κάθε μέρα. Αυτός ο αριθμός των αναζητήσεων με φράσεις κλειδιά μπορεί να είναι πολύ μικρότερος, αλλά αποτελεί την πλειοψηφία του συνολικού όγκου αναζήτησης.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα στο άρθρο: SEO MYOPIA: Πως να μην χάσετε το δάσος στοχεύοντας στο δέντρο

Στρατηγική διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό

Η στρατηγική διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό στηρίζεται στην βασική φιλοσοφία να καλύψετε τα κενά της αγοράς. Θα πρέπει δηλαδή να βρείτε ευκαιρίες στην Αγορά με λέξεις κλειδιά με τις οποίες οι ανταγωνιστές σας ή τα άλλα σχετικά site με εσάς δεν έχουν αξιοποιήσει και να προσπαθήσετε να τις αξιοποιήσετε εσείς.

Για παράδειγμα αντί για Ηλεκτρολόγος Αθήνα θα μπορούσατε να πιάσετε τις επιμέρους περιοχές της Αθήνας όπως Ηλεκτρολόγος Γκάζι, Ηλεκτρολόγος Βοτανικός, Ηλεκτρολόγος, Ηλεκτρολόγος Κολωνάκι κτλ.

Το μυστικό εδώ είναι να βρείτε σε ποιες περιοχές δεν είναι οι ανταγωνιστές σας ακόμα και να δημιουργήσετε σελίδες προορισμού για αυτές όσο το δυνατόν πληρέστερες και με σωστές πληροφορίες για τον τελικό χρήστη.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το πως θα το κάνετε αυτό στο άρθρο: Η ανατομία μιας τέλειας βελτιστοποιημένης σελίδας προορισμού

Στρατηγική exact match domain name

Το exact match domain όπως έχω περιγράψει και σε προηγούμενο άρθρο σε αυτό το blog είναι η ταύτιση του ονόματος χώρου μας με την λέξη κλειδί. Για παράδειγμα, εφόσον η λέξη κλειδί που μας ενδιαφέρει είναι ο ηλεκτρολόγος Αθήνα, τότε θα πρέπει να πάρουμε κάποιο domain name του τύπου:

iliktrologosathina.gr

Παλιότερα, οι μηχανές αναζήτησης και η ίδια η Google είχε αρκετά κενά στον αλγόριθμο της με αποτέλεσμα πάρα πολλά site χαμηλής στάθμης αλλά με exact match domain names να βγαίνουν στα αποτελέσματα αναζήτησης σε καλές θέσεις.

Σήμερα συνεχίζει να συμβαίνει το ίδιο με μερικές εξαιρέσεις αλλά τα μειονεκτήματα αυτής της στρατηγικής είναι πάρα πολλά.

Το πρώτο μειονέκτημα είναι ότι έχει πολύ μικρό εύρος αναζητήσεων και είναι μόνο για niche sites που στοχεύουν σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και όχι για μεγάλα sites τα οποία έχουν κάποιο brand name.

Επίσης, άμα επεκταθεί και η δραστηριότητα σας σε περισσότερα πράγματα πέραν των ηλεκτρολογικών ή πέραν του στενού γεωγραφικού περιορισμού της Αθήνας, το κλεινόν άστυ, τότε μάλλον θα έχετε πρόβλημα σχετικότητας από τη Google.

Τι θα μπορούσατε να κάνετε με 100€ το μήνα στο SEO;

Κατά τη γνώμη μου λίγα πράγματα, θα πρότεινα με αυτόν τον προϋπολογισμό να εστιαστείτε σε 1-3 λέξεις κλειδιά, να γράψετε 2 άρθρα στο blog σας το μήνα και κατόπιν να κάνετε και μερικά ποιοτικά backlinks σε Web 2.0 sites όπως το blogspot ώστε να αποκτήσετε contextual links, δηλαδή συνδέσμους μέσα στο σώμα κειμένου.

Αυξάνοντας τον προϋπολογισμό σας, θα μπορέσετε να πιάσετε πιο πολλές λέξεις κλειδιά και να επεκταθείτε σε ποιο εξειδικευμένα backlinks σε οδηγούς και σε μεγάλα sites.

Δείτε περισσότερα για το SEO και την προώθηση ιστοσελίδων:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

seo-web-design

 

4 Σχόλια. Leave new

  • Αγαπητέ Γιάννη,
    Βρήκα το άρθρο αυτό εξαιρετικά ενδιαφέρον και κατατοπιστικό πάνω σ’ ένα σύγχρονο θέμα για το οποίο υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση (από την οποία ως συνήθως επωφελούνται κάποιοι ημιμαθείς επιτήδειοι….). Συγχαρητήρια και ευχαριστώ για τις πολύτιμες πληροφορίες !
    Πάνος

    {Μια φιλική συμβουλή όμως εκτός σχολίου:
    Θα πρέπει α) να προσέξεις λίγο κάποια μικρά ορθογραφικά λάθη (όπως: ποιοΠΙΟ πάνω και από τον Χρυσό Οδηγό….., ώστε να σας βγάλει το κόστος και τον χρόνο που απαιτείτεΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ για μια καμπάνια SEO…, Ο Χρυσός Οδηγός, από μόνος του θεωρείτεΘΕΩΡΕΙΤΑΙ από τη Google Authority…, μάλλον αρκετοί από εσάς έχετε χλομιάσειΧΛΩΜΙΑΣΕΙ…, Οι πιο δημοφιλήςΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ όροι αναζήτησης…, κ.λ.π,
    που δεν τα ανιχνεύει ο αυτόματος έλεγχος ορθογραφίας.
    Γι’ αυτό το λόγο ίσως θα έπρεπε να ρίχνει μια ματιά στα κείμενά σου κάποιος φίλος/κάποια φίλη σου φιλόλογος πριν τα δημοσιεύσεις)
    και β) καλύτερα να αποφεύγεις να χρησιμοποιείς λέξεις της καθαρεύουσας αν δεν είσαι σίγουρος για το πώς αυτές κλίνονται (όπως του κλεινούν άστυΤΟΥ ΚΛΕΙΝΟΥ ΑΣΤΕΩΣ).
    Και πάλι συγχαρητήρια και ευχαριστώ ! }

    Απάντηση
    • Σε ευχαριστώ Πάνο, το χλομιάσει με το βγάζει με όμικρον ο ορθογραφικός έλεγχος, ενώ και εγώ το έχω συνηθίσει με ωμέγα. Επίσης ήθελα να γράψω την ονομαστική του κλεινού αστέως.

      Σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις.

      Απάντηση
  • Ακόμη ένα πολύ καλό και βοηθητικό άρθρο σου Γιάννη!
    Το καλύτερο, στην περίπτωση νέας ιστοσελίδας, είναι όπως είπες οι μεγαλύτερες φράσεις κλειδιά (long tail keywords) και η …υπομονή!
    Επίσης, αν δεν ασχολείται κάποιος μόνος του, η έμπειρη επαγγελματική βοήθεια είναι ότι καλύτερο!

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού