ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

BERT-ALGORITHM-UPDATE

Google Bert Update: Τι αλλάζει στο SEO

Στις 25 Οκτωβρίου 2019 η Google κατέπληξε τους πάντες -και θα δείτε γιατί το λέω- αυτό παρουσιάζοντας μία μεγάλη καινοτομία στην τεχνητή νοημοσύνη, το Google Bert Update που είναι η πιο πρόσφατη αναβάθμιση του αλγορίθμου της.

Και επειδή θέλω να έχω ιδίας άποψη για το τι άλλαξε στις οργανικές αναζητήσεις της Google μετά το Google Bert Update, άφησα να περάσει λίγος χρόνος για να διαπιστώσω ιδίοις όμμασι, με τα ίδια μου τα μάτια δηλαδή για το άμα άλλαξε κάτι.

Ενάμιση μήνα μετά σας διαβεβαιώνω ότι δεν άλλαξε τίποτα σε γενικές γραμμές. Και αύριο ο ήλιος θα ανατείλει στην χώρα μας, τα παιδιά θα πάνε στο σχολείο, τα πουλάκια θα συνεχίσουν να κελαηδάνε και οι δημόσιο υπάλληλοι θα συνεχίσουν να μην εργάζονται και να πληρώνονται.

Όμως ας πάμε να δούμε τι άλλαξε το Google Bert Update για την Google.

Τι είναι το Google Bert Update;

Μια μικρή έρευνα που έκανα στο ίντερνετ, βρήκα ότι το BERT είναι ένα ακρωνύμιο για την φράση Bidirectional Encoder Representations from Transformers.

Μια αρκετά εξειδικευμένη μέθοδο εκπαίδευσης μηχανισμών τεχνητής νοημοσύνης. Εδώ και ένα χρόνο περίπου η Google ανέθεσε σε ένα πολύ σοφό και έξυπνο στέλεχος της τον Pandu Nayak, που είναι αντιπρόεδρος αναζητήσεων ( Vice Prisedent of Search ) να βελτιώσει την μηχανή απαντήσεων της Google και να την κάνει ακριβέστερη όσο αυτό είναι δυνατό.

Το ξέρω ότι ίσως χρησιμοποιήσω ορισμένη πολύ τεχνική ορολογία σε αυτό το άρθρο, αλλά θα προσπαθήσω να απλοποιήσω όσο το δυνατόν περισσότερο τα πράγματα και θα κάνω ότι κάνουν όλοι οι μεγάλοι ποιητές από την εποχή του Ομήρου μέχρι σήμερα, να εισάγω μεγάλες έννοιες σε μικρά πράγματα όπως αυτό εδώ το άρθρο.

Η Google έχει μετατραπεί από μηχανή αναζήτησης σε μηχανή απαντήσεων. Νομίζω ότι όλοι το έχετε παρατηρήσει ότι πλέον η Google κάτω από μια αναζήτηση εμφανίζει διάφορες καρτέλες με προτεινόμενες αναζητήσεις για τον σχετικό όρο.

Ο λόγος που η Google μετατράπηκε από μηχανή αναζήτησης σε μηχανή απαντήσεων ( answering machine ) είναι γιατί κάθε χρόνο τα τελευταία 15 χρόνια που εργάζεται σε αυτήν ο Pandu Nayak, το 15% των αναζητήσεων είναι εντελώς νέοι όροι αναζητήσεων που μέχρι χτες δεν είχαν αναζητηθεί. Από τα δισεκατομμύρια αναζητήσεις λοιπόν το 15% είναι καινοφανείς αναζητήσεις.

Τώρα άμα κάποιος κάνει μια καινοφανή αναζήτηση και δεν πάρει κανένα αποτέλεσμα από τη Google, τότε λέμε ότι έχει κάνει υπερκαινοφανή αναζήτηση ( Supernova search)! Προσοχή μην κάνει και μπαμ!

Οι νέες αναζητήσεις είναι πιο πολύπλοκες από τις ήδη γνωστές και αποτελούνται κυρίως από όλο και μεγαλύτερες φράσεις κλειδιά που απαιτούν όπως καταλαβαίνετε ακριβέστερες απαντήσεις.

Για παράδειγμα: Πως να αλλάξετε μπουζί σε αυτοκίνητο με αέριο, πως να δω τον τελικό κυπέλλου του 2020 χωρίς nova, κτλ.

Οι αναζητήσεις γίνονται ερωτήσεις πιο πολύπλοκες που η Google με την προηγούμενη τεχνολογία στον αλγόριθμο της δεν μπορούσε να απαντήσει με ακρίβεια γιατί δεν καταλάβαινε καλά την πρόθεση του χρήστη ( user intent ) πίσω από την αναζήτηση.

Υπήρχε η σαφής ανάγκη για την χρήση ενός πιο εκλεπτυσμένου συστήματος τεχνητής νοημοσύνης που θα έκανε προσομοίωση της ανθρώπινης σκέψης με την χρήση της μηχανικής μάθησης ( machine learning ).

Η διαδικασία της εκπαίδευσης μια υπολογιστικής μηχανής τεχνητής νοημοσύνης λέγεται training και η εκπαίδευση γίνεται μηχανικά από το ίδιο το σύστημα. Δηλαδή ο υπολογιστής τεχνητής νοημοσύνης μαθαίνει μόνος του το τι ζητάει ο πραγματικός χρήστης στο ίντερνετ σήμερα παρακολουθώντας σε ποια αποτελέσματα αναζήτησης κάνει κλικ και προσαρμόζει ανάλογα τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ο επιστημονικός ορισμός του Google Bert Update

BERT-ALGORITHM-UPDATE-2

Το 2018 η Google ανακοίνωσε έναν φυσικό προεκπαιδευτή επεξεργασίας γλώσσας (NLP pre-training) ο οποίος ανήκει στην κατηγορία των Transformers, με την κωδική ονομασία BERT. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στον κάθε ένα, επειδή είναι ανοιχτού κώδικα να εκπαιδεύσει το δικό του σύστημα ερωτοαποκρίσεων ή απαντήσεων.

H κατηγορία των Transformers είναι διάφορα μοντέλα ( λογισμικό) που επεξεργάζονται τον γραπτό λόγο σε σχέση με τις άλλες λέξεις μέσα στην πρόταση, αντί να τις διαβάζουν μια προς μια. Τα BERT models μπορούνε να κατανοήσουν καλύτερα το συνολικό κείμενο μιας παραγράφου αντί να κοιτάνε τις λέξεις που υπάρχουν πριν και μετά, προσπαθούνε δηλαδή να αντιληφθούν καλύτερα την πρόθεση του χρήστη σε μια αναζήτηση στη Google.

Η Google εισήγαγε λοιπόν αυτήν την καινοτομία στον αλγόριθμο της και βελτίωσε αισθητά τα αποτελέσματα αναζήτησης αρχικά για τους αγγλικούς όρους αναζήτησης και για κάποιες άλλες γλώσσες όπως τα Πορτογαλικά.

Στη συνέχεια η ίδια ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην εισαγωγή του BERT σε όλες τις εθνικές γλώσσες.

Για να υλοποιήσει αυτό το πολύ φιλόδοξο πλάνο, έπρεπε λόγω μεγάλων απαιτήσεων σε επεξεργαστική ισχύ, να αναβαθμίσει την ήδη υπάρχουσα υποδομή των υπερυπολογιστών της και να χρησιμοποιήσει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας ( ακριβής τεχνολογίας ) στο Cloud TPU.

Πρόκειται για το γνωστό σε όλους Google Cloud το οποίο έχει αναβαθμιστεί με νέους πόρους και νέα μηχανήματα που είναι ανοιχτά στο κοινό και σε σας. Επί ΠΑΣΟΚ σίγουρα θα αγοράζαμε όλοι ένα για να το έχουμε στο σαλόνι μας και να κοκορευόμαστε, ξέρεις τι TPU αγόρασα εγώ από τη Google;

Το συμπέρασμα είναι ότι η Google θεωρητικά και πρακτικά έκανε ένα άλμα στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, επένδυσε εκατομμύρια δολάρια σε νέες υποδομές και σεις προσπαθείτε να την ξεγελάσετε με 100€ SEO το μήνα;

Το BERT στην πράξη

Η ίδια η Google μέσω του Pandu Nayak έδωσε στην δημοσιότητα διάφορα τεστ που αποδεικνύουν ότι ο Google BERT ήταν ακριβέστερος και σαφέστερος στις αναζητήσεις από πριν. Δεν μπόρεσε να εκτελέσει κάποιος άλλος παρόμοια τεστ παρά μόνο η ίδια η Google γιατί δεν υπάρχει πρόσβαση από όλους στον αλγόριθμο αναζήτησης της για να τον ανοίγουμε και να τον κλείνουμε όπως μας βολεύει.

Παρακάτω σας παραθέτω μερικά από τα τεστ της Google.

2019 brazil traveler to usa need a visa

Query-2019BrazilTravelerToUSANeedAVisa.max-1000x1000

Σε αυτήν την αναζήτηση που στα ελληνικά είναι: “2019 Βραζιλιάνος ταξιδιώτης στις ΗΠΑ χρειάζεται βίζα”, ο φίλος μας ο BERT ( θα δείτε παρακάτω γιατί τον λέω έτσι και για το πόσο τρολάρισμα έφαγε από την κοινότητα του SEO στα κοινωνικά δίκτυα ) κατάφερε να καταλάβει ότι η πρόθεση έχει να κάνει με την κατεύθυνση ότι κάποιος από τη Βραζιλία θέλει να πάει στην Αμερική και να βγάλει βίζα και όχι το αντίθετο.

Στην προ BERT αναζήτηση, η Google τα είχε κάνει μαντάρα δείχνοντας ακριβώς το αντίθετο στα αποτελέσματα αναζήτησης ότι ένας Αμερικάνος ήθελε βίζα για να ταξιδέψει στην Βραζιλία.

Do estheticians stand a lot at work

Query-DoEstheticiansStandALotAtWork.max-1000x1000

Στην επόμενη φράση αναζήτησης: “do estheticians stand a lot at work” ( μετάφραση: Στέκονται οι αισθητικοί πολύ ώρα όρθιοι στην δουλειά τους ) η Google έδινε μια απάντηση που ήταν σχετική με την εργασία των αισθητικών ως εργασία παραλείποντας εντελώς τις φυσικές απαιτήσεις της εργασίας που είναι να στέκονται οι αισθητικοί όρθιοι στην εργασία τους.

Τώρα όμως με τον Bert η κατανόηση της πραγματικής φύσης της ερώτησης έγινε ‘επιτέλους κτήμα από την Google και έτσι έδωσε την σωστή απάντηση.

Άλλη μια επιτυχία του μοντέλου BERT.

Η Πετυχημένη αναζήτηση δεν είναι ένα λυμένο πρόβλημα

Σύμφωνα πάλι με τη Google, ο σκοπός της δεν έχει επιτελεστεί ακόμα που είναι να αγγίξει την τελειότητα στις αναζητήσεις και να δίνει τα πιο σχετικά αποτελέσματα. Όμως με την εισαγωγή του BERT στον πυρήνα του αλγόριθμου της, έγινε ένα μεγάλο βήμα βελτίωσης που την έφερε πιο κοντά στο τι ψάχνει πραγματικά ο μέσος χρήστης μαντεύοντας κυριολεκτικά περισσότερο το τι πραγματικά αναζητά.

Άμα ήταν μυθιστόρημα θα είχε τίτλο: Η αναζήτηση πίσω από την αναζήτηση

Βέβαια, θα πρέπει να προσθέσουμε ότι ο BERT συνεχίζει να μαθαίνει συνέχεια και να εξελίσσεται, άρα στο μέλλον οι βελτιώσεις θα είναι πιο πολλές και πιο αισθητές σε όλους.

Το τρολάρισμα του Google BERT στα social media

BERT-ALGORITHM-UPDATE-3

Το Google BERT Update υποδέχτηκε η κοινότητα του SEO με τρελό τρολάρισμα αναπαριστώντας τον με το κουκλάκι από το Muppet Show, τον Bert!

Νομίζω είχε παίξει και στην δεκαετία του 80 στην Ελληνική τηλεόραση από την ΕΡΤ1.

Εδώ είναι ένα μικρό στιγμιότυπο με τον Bert να χορεύει με μια φλογερή ξανθιά, λέτε να είναι η προσωποποίηση της Google;

Και το τρολάρισμα δεν σταμάτησε εδώ, δεκάδες tweets αναρτήθηκαν από λογαριασμούς SEO experts, SEO agencies και διαφόρων άλλων ιστοσελίδων του εξωτερικού όπως:

Πώς να εκπαιδεύσετε τον BERT

Google-BERT-TRAINER

Το οποίο αποτελεί παράφραση της έκφρασης της Google ότι το σύστημα είναι ανοιχτού κώδικα και ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει τον BERT για να εκπαιδεύσει την δική του μηχανή απαντήσεων.

Δηλαδή ο Bert μπορεί να μπει και στο site σας σαν bot που θα απαντάει στους επισκέπτες ή στους πελάτες σας στο chat.

-Hello Bert, εδώ Παυλάρας

Οι επιπτώσεις του Google Bert Update στο SEO

Ας μην ξεχνιόμαστε, είμαστε εταιρεία SEO και για αυτό θα πρέπει να δούμε και την νέα αυτή αλλαγή του αλγορίθμου της Google από την προοπτική και την οπτική του SEO.

Από άποψη αύξησης ή μείωσης των οργανικών αναζητήσεων δεν αλλάζει κάτι αισθητά αν και η Google ισχυρίζεται ότι το Google Bert Update επηρεάζει το 10% των αναζητήσεων που είναι κυρίως ερωτήσεις πιο εξειδικευμένες και όχι απλές λέξεις κλειδιά.

Η νέα αναβάθμιση όμως ευνοεί τις ιστοσελίδες που έχουν περιεχόμενο με δομή ερωτοαποκρίσεων και απαντάνε τις πιο σημαντικές ερωτήσεις των υποψήφιων πελατών σας.

Θα πρέπει δηλαδή να συμπληρώσετε όσοι δεν έχετε κείμενα με ερωτήσεις τύπου FAQ ( Συχνές ερωτήσεις ) μέσα στις σελίδες προορισμού σας και να τις εμπλουτίσετε με νέο περιεχόμενο που αναζητάνε τώρα οι χρήστες.

Παράλληλα επειδή ο Bert εκπαιδεύτηκε με βάση την Wikipedia, καλό θα ήταν να οργανώσετε την ιστοσελίδα σας με βάση την δομή της Wikipedia, με πολλές εσωτερικές και εξωτερικές παραπομπές, εσωτερικά links και εξωτερικά links δηλαδή, εικόνες, βίντεο και μεγάλα σε μέγεθος κείμενα.

Μην φοβάστε να υπερβείτε τα 100 links ανά σελίδα που έχει επιβάλει ως τεχνητό όριο η Google για να μην θεωρηθείτε σπαμ. H ίδια η Wikipedia σε δεκάδες λήμματα της έχει πολύ περισσότερα links χωρίς ποτέ να έχει τιμωρηθεί. Όλα είναι σχετικά λοιπόν στο SEO και όλα έχουν να κάνουν με μια πιο ολιστική προσέγγιση στο θέμα.

Άμα θέλετε να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας με βάση το Bert Update και να αυξήσετε τις αναζητήσεις σας στη Google, μην διστάσετε να ζητήσετε μια προσφορά προώθησης ιστοσελίδων σήμερα κιόλας!

Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων

ZITISTE-PROSFORA-SEO-3

Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;

Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Δείτε περισσότερα για το SEO και την προώθηση ιστοσελίδων:

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού
Shares