ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

GOOGLE POLITIKI- ELLADA-1

Google και πολιτική: Πως να επηρεάσετε τα αποτελέσματα των εκλογών

Με αφορμή την συνέντευξη μου στην εφημερίδα Documento σχετικά με την Παγκόσμια κυριαρχία της Google στην ενημέρωση, θεώρησα καλό να αγγίξω αυτό το ευαίσθητο θέμα της σχέσης της Google με την πολιτική.

Σκέφτηκα αρκετά πριν γράψω για αυτό το θέμα γιατί θα έπρεπε με οτιδήποτε ασχολούμαστε στο ParaMarketing να είναι σε πλήρη αρμονία με την δήλωση αποστολής μας η οποία δεν είναι άλλη από το να αλλάξουμε τον κόσμο μέσα από το SEO και το Web design.

Και το κάνουμε σιγά σιγά καθημερινά. Αλλάζουμε τον κόσμο κάθε μέρα μέσα από τη δουλειά μας και μέσα από το έργο μας, την βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και της δημιουργίας ιστοσελίδων φιλικών προς τον χρήση αλλά και προς τις μηχανές αναζήτησης.

Το ερώτημα τώρα είναι κατά πόσο η Google μπορεί να επηρεάσει την πολιτική και την δημοκρατία μας.

Μπορεί μια μηχανή αναζήτησης που ανήκει σε μια ιδιωτική εταιρεία να διαμορφώσει την κοινή γνώμη και να επηρεάσει το think tank, τους υποψήφιους ψηφοφόρους κάθε κόμματος;

Και αν μπορεί σε ποιο βαθμό;  Μήπως μπορεί να επηρεάσει και τα αποτελέσματα των εκλογών;

Για να μάθετε όλη την αλήθεια διαβάστε παρακάτω.

Στα άδυτα του αλγορίθμου

Ο αλγόριθμος της Google αποτελείται από 200 παράγοντες και άλλους 50 υποπαράγοντες, σύνολο 10.000 σήματα αναζήτησης, έναντι 1.000 σημάτων αναζήτησης της Bing και των άλλων μεγάλων μηχανών αναζήτησης όπως της Yandex και Baidu.

Ο στόχος του αλγορίθμου ήτανε αρχικά να δώσει τα σχετικότερα και ποιοτικότερα αποτελέσματα αναζήτησης, από τα πιο σημαντικά site στον τελικό χρήση.

Τα σχετικότερα και τα ποιοτικότερα αποτελέσματα αναζήτησης ήτανε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που οδήγησε δύο κατόχους διδακτορικού από το πάρκινγκ του σπιτιού μια φίλης τους στην Καλιφόρνια σε μία εταιρεία κολοσσό, μόλις 20 χρόνια μετά.

Ο αλγόριθμος από τότε επεκτάθηκε με πάρα πολλά updates, με ειδικές εκδόσεις για τις κινητές συσκευές, με την εισαγωγή των αναζητήσεων για βίντεο και εικόνες και από το 2002 με την υπηρεσία Google News.

Τι είναι το Google News;

Ώρες μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11 Σεπτεμβρίου 2002, η μηχανή αναζήτησης της Google εμφάνιζε μόνο εγκυκλοπαιδικές γνώσεις σχετικά με το World Trade Center και η εταιρεία αναγκάστηκε να προσθέσει ειδησεογραφικές πηγές προκειμένου να ενημερωθούν οι χρήστες.

Αυτή η υπηρεσία λέγεται Google News και παρέχεται και στα Ελληνικά για την εθνική μηχανή αναζήτησης Google.gr.

Τι είναι όμως από τεχνική άποψη το Google News;

Το Google News είναι μια κάθετη μηχανή αναζήτησης που λειτουργεί ανεξάρτητα από την βασική μηχανή αναζήτησης της Google και συλλέγει και ανατροφοδοτεί τα αποτελέσματα και τα πρωτοσέλιδα πάνω από 50.000 πηγών ενημέρωσης.

Μετά η Google παρουσιάζει αυτή τα αποτελέσματα με βάση κάποια φίλτρα όπως τα ενδιαφέροντα των χρηστών αλλά και άλλα φίλτρα όπως:

Πώς μπορεί κάποιο ενημερωτικό site να ενταχθεί στα Google News;

Σύμφωνα με τo Google Support, μπορεί οποιοδήποτε ενημερωτικό site να κάνει αίτηση στο Κέντρο εκδοτών ειδήσεων Google και να συμπεριληφθεί στο Google News, αρκεί να πληροί κάποιους κανόνες.

Οι κανόνες αυτοί χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

  • Στους γενικούς κανόνες
  • Στους τεχνικούς κανόνες και 
  • Στους κανόνες ποιότητας

Η ίδια η Google συνιστά σε όλους τους Webmasters των ενημερωτικών blog πριν υποβάλλουν τον ιστοτοπό τους στο ευρετήριο των Ειδήσεων Google να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή γιατί όπως λένε οι ίδιοι

Ορισμένες από τις πρακτικές που μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα να καταργηθεί εξολοκλήρου ο ιστότοπός σας από το ευρετήριο των Ειδήσεων Google ή να επηρεαστεί από κάποια αλγοριθμική ή μη αυτόματη ενέργεια ανεπιθύμητου περιεχομένου. Εάν ο ιστότοπος έχει επηρεαστεί από ενέργεια ανεπιθύμητου περιεχομένου, μπορεί να μην εμφανίζεται πλέον στα αποτελέσματα των Ειδήσεων Google.

Η Google εννοεί ότι υπάρχει η δυνατότητα της ίδιας μέσω αλγοριθμικής ή μη αυτόματης ποινής να γαργαλίσει τα αποτελέσματα του Google News εφόσον κάνετε spam ή εφόσον συμβαίνει κάτι άλλο.

Δηλαδή με άλλα λόγια, ο αλγόριθμος ειδήσεων της Google δεν είναι αντικειμενικός, δεν ελέγχεται από κάποια ανεξάρτητη αρχή και φυσικά και δεν σημαίνει ότι δεν είναι υπέρ κάποιων ενημερωτικών blog και κατά κάποιων άλλων.

Η ίδια η Google ισχυρίζεται -και αυτό όντως ισχύει- ότι δεν επηρεάζεται ο αλγόριθμος της από πληρωμένες διαφημίσεις όπως το Google Adwords και έτσι είναι ανεπηρέαστες οι ειδήσεις της από άμεσα οικονομικά συμφέροντα.

Δηλαδή δεν χρηματίζεται η Google, ούτε προβάλλονται ιστοσελίδες ανάλογα με τον διαφημιστικό τους budget.

Ας πάμε να δούμε ποιοι είναι οι κανόνες και οδηγίες της Google για τις ειδήσεις και το Google News. Σας παραθέτω παρακάτω αυτούσιες τις οδηγίες της Google για όσες ιστοσελίδες θέλουν να συμμετάσχουν στα Google News.

Γενικές οδηγίες για τις Ειδήσεις

Περιεχόμενο ειδήσεων για πρόσφατα συμβάντα. Οι ιστότοποι που περιλαμβάνονται στις Ειδήσεις Google θα πρέπει να παρέχουν πρωτίστως έγκαιρη αναφορά ή ανάλυση πρόσφατων συμβάντων. Δεν συμπεριλαμβάνουμε συνήθως άρθρα οδηγιών, συμβουλευτικές στήλες, αναρτήσεις θέσεων εργασίας, καταχωρίσεις ακινήτων ή αυστηρώς ενημερωτικό περιεχόμενο, όπως μετεωρολογικές προβλέψεις και πληροφορίες σχετικά με μετοχές. Γενικά, τα άρθρα θα πρέπει να διαθέτουν ημερομηνία και υπογραφή από τον συντάκτη.

Πρωτότυπο περιεχόμενο. Οι αναφορές στο πρωτότυπο περιεχόμενο και η ξεκάθαρη απόδοσή του αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τη συμπερίληψη ενός ιστοτόπου στο ευρετήριο των Ειδήσεων Google. Εάν ο ιστότοπός σας δημοσιεύει συγκεντρωτικό περιεχόμενο, θα πρέπει να το διαχωρίσετε από το πρωτότυπο περιεχόμενο ή να περιορίσετε την πρόσβαση στα συγκεκριμένα συγκεντρωτικά άρθρα μέσω του αρχείου robots.txt.

Ανάληψη ευθυνών και διαφάνεια. Οι χρήστες μάς λένε ότι εκτιμούν τους ιστοτόπους ειδήσεων που περιέχουν τις βιογραφίες των συντακτών, καθώς και σαφή και προσβάσιμα στοιχεία επικοινωνίας, όπως ταχυδρομική διεύθυνση, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αριθμό τηλεφώνου.

Ιστότοπος διαστρέβλωσης. Οι ιστότοποι που περιλαμβάνονται στις Ειδήσεις Google δεν θα πρέπει να διαστρεβλώνουν, να δηλώνουν λανθασμένα ή να αποκαλύπτουν πληροφορίες σχετικά με τους κατόχους τους ή τον αρχικό σκοπό τους.

Αναγνωσιμότητα. Τα άρθρα που είναι γραμμένα με σαφήνεια, σωστή ορθογραφία και γραμματική συνεισφέρουν επίσης στην πολύ καλύτερη εμπειρία χρήστη. Ο περιορισμός της χρήσης διαφημίσεων που αποσπούν την προσοχή επιτρέπει επίσης στους χρήστες να επικεντρώνονται ευκολότερα στο περιεχόμενο των άρθρων σας. Οι διαφημίσεις και άλλο επί πληρωμή προωθητικό περιεχόμενο που προστίθεται στις σελίδες σας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τον όγκο του περιεχομένου σας.

Τέλος, μπορείτε να δείτε τους διαφορετικούς τύπους περιεχομένου που συμπεριλαμβάνουμε στις Ειδήσεις Google.

Τεχνικές οδηγίες για τις Ειδήσεις

Οι Ειδήσεις Google χρησιμοποιούν έναν αλγόριθμο υπολογιστή για να ανιχνεύουν αυτόματα ιστότοπους ειδήσεων. Για να μπορεί το σύστημά μας να καθορίσει ποιες ιστοσελίδες αποτελούν πράγματι άρθρα, ο ιστότοπός σας πρέπει να ακολουθεί τις τεχνικές οδηγίες.

Ακολουθούν μερικά συνήθη τεχνικά ζητήματα που πρέπει να λάβετε υπόψη:

Διευθύνσεις URL άρθρων. Βεβαιωθείτε ότι οι διευθύνσεις URL των άρθρων σας είναι μοναδικές και μόνιμες.

Σύνδεσμοι άρθρων. Όταν ο ανιχνευτής μας σαρώνει τον ιστότοπό σας, αναζητά συνδέσμους HTML με κείμενα αγκύρωσης (εννοεί κείμενα με backlinks) που περιλαμβάνουν τουλάχιστον λίγες λέξεις. Επίσης, δεν είναι δυνατή η ανίχνευση JavaScript, συνδέσμων με γραφικά στοιχεία ή συνδέσμων που βρίσκονται σε πλαίσια.

Μορφοποίηση άρθρων. Ο ανιχνευτής μας μπορεί να συμπεριλαμβάνει μόνο άρθρα HTML. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι δυνατή η ανίχνευση PDF ή άλλων μορφών εκτός HTML.

Robots.txt ή μεταετικέτες. Προκειμένου να συμπεριληφθεί το περιεχόμενό σας στις Ειδήσεις Google, οι εφαρμογές πρόσβασης ιστού (user-agent) googlebot και googlebot-news θα πρέπει να μπορούν να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν τον ιστότοπό σας (μάθετε περισσότερα).

Περιεχόμενο πολυμέσων. Προς το παρόν, δεν είμαστε σε θέση να συμπεριλάβουμε αρχεία ήχου ή περιεχόμενο πολυμέσων. Ωστόσο, μπορούμε ορισμένες φορές να ανιχνεύουμε συμπληρωματικό κείμενο σε σελίδες με περιεχόμενο αυτού του είδους οι οποίες περιλαμβάνουν μερικά βίντεο από το YouTube.

Αν και δεν απαιτείται, σας συνιστούμε να υποβάλετε έναν χάρτη ιστότοπου Ειδήσεων Google μέσω ενός λογαριασμού Search Console. Λάβετε υπόψη ότι ενδέχεται να αντιμετωπίσετε σφάλματα εάν υποβάλετε τον χάρτη ιστοτόπου πριν από τον έλεγχο και την έγκριση του ιστότοπού σας από την ομάδα μας.

Κανόνες ποιότητας ειδήσεων της Google

Στις πρόσθετες οδηγίες της η Google που είναι και οι κανόνες ποιότητας αναφέρει ότι οι ειδήσεις δεν είναι μάρκετινγκ και δεν πρέπει να αποσκοπούν στην χειραγώγηση ή την διαμόρφωση της κοινής γνώμης.
Έτσι μας παραθέτει τρία βασικά σημεία:

Εστίαση στις ειδήσεις

Θα πρέπει το site σας να έχει ως στόχο την άμεση ενημέρωση με την δημιουργία αντικειμενικού και αχρωμάτιστου πολιτικά περιεχομένου και όχι στην προώθηση πολιτικών ιδεών.

Φιλικότητα προς τον χρήστη και mobile friendly site

Αν η ιστοσελίδα σας δεν φορτώνει γρήγορα, δεν έχει mobile first design και δεν φαίνεται σωστά στις κινητές συσκευές μάλλον θα φάει ban ή αποκλεισμό από τα Google News.

Θα πρέπει να έχετε ένα site φιλικό προς τον τελικό χρήστη με χρήσιμες ειδήσεις, εύκολη πλοήγηση και όχι πολλές διαφημίσεις ή pop up.

Σωστή χρήση μεταετικετών

Η σωστή χρήση μεταετικετών ή metatag αναφέρεται ρητά από τη Google γιατί στο παρελθόν έχει καταχραστεί η χρήση αυτών για να εμφανίζονται οι ειδήσεις κάποιων ιστοσελίδων σε όλο και περισσότερες κατηγορίες και να πιάνουν μεγαλύτερο εύρος θεμάτων.

Αυτό θεωρείτε spam και έτσι θα πρέπει να είστε προσεκτικοί και φειδωλοί στην χρήση μόνο των τελείως απαραίτητων και σχετικών ετικετών στα άρθρα σας.

Πως μπορεί να επηρεάσουν τα Google News τα αποτελέσματα των εκλογών;

Φαντάζομαι πως όσοι έχετε φτάσει μέχρι εδώ, έχετε σχηματίσει ήδη άποψη για το κατά πόσο μπορούν τα Google News να επηρεάσουν τα αποτελέσματα των εκλογών.

Γιατί άμα μπορεί να ελέγξει την ενημέρωση μέσω του Google News ίσως να μπορεί να προβάλει κάποια ενημερωτικά blog εις βάρος κάποιων άλλων.

Αυτό σημαίνει ότι άμα αποκλείσω είτε αλγοριθμικά είτε με το χέρι μερικά ενημερωτικά site από τα Google news, τότε το περιεχόμενο που θα προβάλλεται ως ειδήσεις θα είναι μεροληπτικό και μη αντικειμενικό.

Αυτός που ελέγχει σήμερα την πληροφορία, ελέγχει και την κοινή γνώμη και την κατευθύνει ανάλογα με τα δικά του συμφέροντα. Που σημαίνει ότι άμα κάποια κυβερνητική πολιτική δεν είναι αρεστή στη Google τότε απλώς και μόνο αποκλείοντας τα κυβερνητικά blog από της Ειδήσεις της, η Google μπορεί να αποδυναμώσει μια κυβέρνηση.

Εκτός όμως από την ίδια τη Google, τα αποτελέσματα των ειδήσεων μπορούν να χειραγωγηθούν από τα ίδια τα κόμματα. Όποιο κόμμα έχει τα περισσότερα προσκείμενα blog σε αυτό τα οποία συμμετέχουν στις ειδήσεις της Google έχει και το προβάδισμα στην διαμόρφωση της πολιτικής και στην καθοδήγηση των απόψεων των υποψήφιων ψηφοφόρων.

Σήμερα βλέπετε ο κυβερνοπόλεμος δεν είναι αόρατος, είναι ορατός και γίνεται με όμορφο τρόπο, τόσο καλά συγκαλυμμένα που ελάχιστα κάποιοι τον καταλαβαίνουν. Και εγώ που νόμιζα ότι η προβοκάτσια στην οποία αναφέρεται ανά τρία λεπτά το ΚΚΕ δεν υπάρχει στο ίντερνετ.

Οι ψεύτικες ειδήσεις και η νίκη Τραμπ

Στις τελευταίες προεδρικές εκλογές της Αμερικής φαίνεται ο Ντόναλντ Τράμπ και το επιτελείο του να είχαν την πρωτοκαθεδρία των Κοινωνικών Μέσων, της Google και του Google News, αφού περισσότερες φορές εμφανιζόταν το όνομα του Ντόναλντ Τράμπ στα ηλεκτρονικά μέσα έναντι της αντιπάλου του Χίλαρι Κλίντον.

Ένα μεγάλο μέρος πολιτικών αναλυτών αποδίδει την νίκη του Ντόναλντ Τράμπ στις ψεύτικες ειδήσεις και αναρτήσεις με σκοπό να αμαυρώσουν την φήμη της Κλίντον. Δεκάδες ψεύτικα blogs είχαν στηθεί από νωρίτερα για το σκοπό αυτό δημιουργώντας πλαστές ειδήσεις που καταδίκαζαν τις πολιτικές των Δημοκρατικών και αναδείκνυαν το έργο των Ρεπουμπλικάνων.

Το τρολάρισμα έχει μπει στην πολιτική εκστρατεία και είναι πλέον ένα επίσημο εργαλείο χρήσης κάθε πολιτικού επιτελείου.

Επηρεάστηκε η κοινή γνώμη; Σύμφωνα με το τελικό αποτέλεσμα η απάντηση είναι ναι και το ίδιο προβλέπεται να συμβεί και στις Ελληνικές Εκλογές όποτε προβλέπονται αυτές να διεξαχθούν.

Πόσο μπορεί να επηρεάσει το SEO τα αποτελέσματα των εκλογών;

Το SEO, μπορεί σύμφωνα με προσωπική μου εκτίμηση να επηρεάσει το εκλογικό αποτέλεσμα έως και κατά 3 μονάδες υπέρ ή κατά του πρώτου κόμματος.

Και τρεις μονάδες διαφορά είναι αρκετές για να κερδίσεις τις εκλογές σήμερα γιατί με το υπάρχον εκλογικό σύστημα τρεις μονάδες είναι 9-12 έδρες εντελώς αναλογικά και σε περίπτωση πλειοψηφίας είναι 59-62 έδρες σύμφωνα με την επιδότηση εδρών που παίρνει το πρώτο κόμμα!

Συγχωρέστε με για πιθανόν λάθη γιατί το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα και ο αριθμός των εδρών που καταλαμβάνει το πρώτο κόμμα είναι συνάρτηση πολλών άλλων παραγόντων και δεν είμαι πολιτειολογός για να τους αναλύσω διεξοδικά.

Βλέπετε τα συμφέροντα είναι μεγάλα και φυσικά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο τα νομίζετε όταν κάνετε like σε ένα κοινοποιημένο άρθρο στο Facebook ή όταν κάνετε μια αναζήτηση στη Google.

Δείτε περισσότερα για την Google και την πολιτική:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού
Shares