ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

GOOGLE-WEBMASTER-GENIKES-ODIGIES-1

Ποιες είναι οι κύριες οδηγίες της Google για webmasters;

Η επιστροφή στα βασικά ισχύει και σε ότι έχει να κάνει με το SEO, γιατί όποιος δεν έχει γερές βάσεις σήμερα σε αυτό δεν μπορεί να προχωρήσει και να κατακτήσει τις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης.

Η καλύτερη κατανόηση και η μελέτη των βασικών οδηγιών της Google είναι απαραίτητη για όλους όσους ασχολούνται με το θέμα για να μπορέσουν να καταλάβουν πως λειτουργεί η Google.

Η μελέτη του αντιπάλου σου, σου δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και σήμερα ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής και αντίπαλος στο να ανεβείτε στη Google είναι η ίδια η Google με τις συχνές και απότομες αλλαγές του αλγορίθμου της.

Για να θωρακίσετε την ιστοσελίδα σας όσοι ασχολείστε με το θέμα προώθηση ιστοσελίδων ή απλώς έχετε μια ιστοσελίδα που θα θέλατε να βελτιώσετε τις θέσεις της, διαβάστε παρακάτω.

Τι περιλαμβάνουν οι κύριες οδηγίες της Google για του ιδιοκτήτες ιστοσελίδων;


Η Google έχει χωρίσει τις κύριες οδηγίες σε τρεις κατηγορίες:

  • Στο πως να βοηθήσετε τη Google να βρει τις σελίδες από την ιστοσελίδα σας
  • Στο πως να βοηθήσετε τη Google να κατανοήσει τις σελίδες από την ιστοσελίδα και
  • Στο πως να βοηθήσετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να χρησιμοποιήσουν καλύτερα την ιστοσελίδα σας

Παρακάτω θα αναλύσουμε αυτά τα τρία βασικά βήματα επιμέρους.

Πως να βοηθήσετε τη Google να βρει τις σελίδες από την ιστοσελίδα σας

1 Όλες οι σελίδες έχουν link από κάποια σελίδα που φαίνεται στη Google ήδη

Βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες από το site σας έχουν κάποιο link (σύνδεσμο) από κάποια άλλη σελίδα που έχει ευρεθεί από τη Google και έχει ταξινομηθεί από τη Google. To link θα πρέπει να είναι ή κείμενο, ή εικόνα ή εναλλακτικό κείμενο (alt attribute), το οποίο θα πρέπει να είναι σχετικό με την σελίδα προορισμού. Δηλαδή θα πρέπει η λέξη κλειδί να είναι σχετική με τη σελίδα προορισμού.

Τα links που μπορεί να ακολουθήσει (crawling) η Google είναι links θα πρέπει να έχουν το attribute href και να είναι μέσα σε <a>.

Παραδείγματα συνδέσμων που μπορεί να ακολουθήσει η Google:

  • <a href=”https://example.com”>
  • <a href=”/relative/path/file”>

Παραδείγματα συνδέσμων που δεν μπορεί να ακολουθήσει η Google:

  • <a routerLink=”some/path”>
  • <span href=”https://example.com”>
  • <a onclick=”goto(‘https://example.com’)”>

2 Δημιουργήστε ένα αρχείο sitemap και υποβάλετε το στη Google το οποίο θα περιέχει τις σημαντικότερες σελίδες από το site σας

Κανονικά θα πρέπει να υποβάλετε διαφορετικά sitemap για κάθε διαφορετική ταξονομία στο site σας, για παράδειγμα άρθρα, σελίδες, ετικέτες, κατηγορίες κτλ. Στην περίπτωση του WordPress αυτό μπορεί να γίνει εύκολα με το πρόσθετο Yoast SEO.

Στην περίπτωση που υποβάλετε το sitemap σας στη Google, αυτό θα πρέπει να είναι μερικές χιλιάδες links και όχι περισσότερο, εκτός και άμα είστε η Wikipedia.

3 Βεβαιωθείτε ότι ο server στον οποίο φιλοξενείτε η ιστοσελίδα σας υποστηρίζει σωστά το If-Modified-Since HTTP header

Με αυτόν τον τρόπο ενημερώνει ο server σας τη Google αν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας έχει αλλάξει από την τελευταία φορά που έχει κάνει crawl η Google το site σας. Το να υποστηρίζει αυτή τη δυνατότητα ο server σας, σας εξοικονομεί ταχύτητα φόρτωσης και γίνεται και η ιστοσελίδα σας γρηγορότερη και πιο άμεσα προσπελάσιμη από τις αράχνες της Google.

4 Χρησιμοποιήστε σωστά το αρχείο robots.txt

Χρησιμοποιήστε σωστά το αρχείο robots.txt ώστε να αποτρέψετε την προσπέλαση σελίδων από το site σας που δεν χρειάζεται να φαίνονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Μπορείτε να δοκιμάσετε άμα είναι σωστό το αρχείο robots.txt στο εργαλείο δοκιμών της Google.

5 Ζητήστε από τη Google να κάνει crawling την ιστοσελίδα σας

Η αίτηση για να ξανακάνει προσπέλαση (crawling) η Google το site σας γίνεται μέσα από το Google Search Console. Είτε με το Url inspection tool είτε με την επανυποβολή του sitemap της ιστοσελίδας σας.

6 Βεβαιωθείτε ότι άλλες ιστοσελίδες γνωρίζουν ότι το site σας είναι στον αέρα

Με άλλα λόγια θα πρέπει να αποκτήσετε backlinks από τρίτα site όχι μόνο για να φαίνεστε ψηλότερα στη Google, αλλά και για να βοηθήσετε τη Google να βρει το site σας.

Είναι πολύ σημαντικό, ίσως το σημαντικότερο όλων να αποκτήσετε συνδέσμους από ιστοσελίδες που ήδη έχουν θέσεις στη Google και στις μηχανές αναζήτησης γενικότερα. Εκτός από το ότι θα ανέβει το site σας ψηλότερα και θα αρχίσει να φαίνεται και αυτό στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης θα χαρακτηριστεί και ανάλογα με τους συνδέσμους που έχετε αποκτήσει.

Ο κανόνας της σχετικότητας είναι και εδώ πέρα πολύ σημαντικός και θα πρέπει να αποκτήσετε συνδέσμους από ιστοσελίδες που είναι σχετικά με το δικό σας site.

Πως να βοηθήσετε τη Google να κατανοήσει τις σελίδες από την ιστοσελίδας

Για να κατανοήσει η Google και οι άλλες βασικές μηχανές αναζήτησης της σελίδες από την ιστοσελίδα σας θα πρέπει να κάνετε τα παρακάτω βήματα.

1 Δημιουργήστε ένα χρήσιμο και πλούσιο σε πληροφορίες site

Δημιουργήστε σελίδες και γράψτε κείμενα μέσα σε αυτές που αποτυπώνουν επακριβώς το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας. Άμα δεν γράψετε λοιπόν κείμενα, δεν θα μπορέσει η Google να καταλάβει το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας και να το ταξινομήσει ανάλογα.

2 Χρησιμοποιήστε τις σωστές λέξεις κλειδιά

Η χρήση των σωστών λέξεων κλειδιών είναι αναγκαία. Οι σωστές λέξεις κλειδιά είναι αυτές με τις οποίες οι τελικοί χρήστες της ιστοσελίδας σας σας αναζητάνε στη Google.

3 Σωστή χρήση των τίτλων και του εναλλακτικού κειμένου

Συγκεκριμένα η Google ζητάει να κάνετε σωστή χρήση, βάζοντας σωστή, σχετική και ακριβής περιγραφή στα στοιχεία <title> και alt.

4 Σωστή ιεραρχία στις σελίδες σας

Σχεδιάστε την ιστοσελίδα σας με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει σωστή ιεραρχία στις επιμέρους σελίδες, βάζοντας τις σημαντικότερες σελίδες προορισμού πρώτες και τις λιγότερο σημαντικές μετά ή στο τέλος.

5 Ακολουθήστε τις ορθές πρακτικές για τις εικόνες, βίντεο και τα δομημένα δεδομένα

Μόνο που αναφέρει τα τρία παραπάνω είδη περιεχομένου που ταξινομεί η Google, μας κάνει να καταλάβουμε ότι θα πρέπει να εμπεριέχουμε μέσα σε κάθε σελίδα κάποια εικόνα, ίσως ένα βίντεο από το YouTube και πιθανώς δομημένα δεδομένα όπως συνταγές, αξιολογήσεις κτλ.

Τα δομημένα δεδομένα δεν είναι απαραίτητα, αλλά η χρήση εικόνων και βίντεο είναι για να ανεβούμε στις πρώτες θέσεις της Google.

6 Σιγουρευτείτε όταν χρησιμοποιείτε κάποιο CMS, ότι όλες οι σελίδες είναι προσπελάσιμες στη Google

Στο WordPress υπάρχει για παράδειγμα στις ρυθμίσεις ειδική επιλογή που αποτρέπει τις μηχανές αναζήτησης από το να προσπελάσουν την ιστοσελίδα σας.

7 Θα πρέπει το CSS και η JavaScript να είναι προσπελάσιμα

Τα αρχεία CSS και τα αρχεία της JavaScript είναι στοιχεία της ιστοσελίδας σας τα οποία επηρεάζουν σημαντικά την κατάταξη της στη Google. Για αυτό θα πρέπει να επιτρέψετε στο Googleblot να μπορέσει να προσπελάσει αυτά τα αρχεία.

Παράλληλα θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την χρήση των παραπάνω αρχείων. Όσο πιο πολλά σφάλματα έχει το CSS και η JavaScript ή όσο πιο μεγάλο είναι το αρχείο τους, τόσο το χειρότερο για την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στη Google.

Να γιατί ο κώδικας μετράει στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας.

Λιγότερος κώδικας, καλύτερα αποτελέσματα.

8 Αποφύγετε τα session ID στα URL

Χρησιμοποιήστε σταθερά URL με λατινικά permalink τα οποία να έχουν τις λέξεις κλειδιά. Τα session ID μπερδεύουν το Googlebot και δυσκολεύουν την προσπέλαση της ιστοσελίδας σας, δημιουργώντας διπλά URL για το ίδιο περιεχόμενο.

9 Σιγουρευτείτε ότι όλες οι σελίδες είναι ορατές από τη Google

Η Google μπορεί να δει περιεχόμενο που είναι μη ορατό για τον τελικό χρήστη. Αυτό όμως σας ρίχνει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης γιατί καταλαβαίνει από μόνη της ποια κείμενα και ποιο περιεχόμενο είναι ορατό ή για τους επισκέπτες.

Έτσι θα πρέπει εκτός από το να δείχνετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας στους τελικούς χρήστες, να δείχνετε και τα ίδια πράγματα στη Google. Τα τμήματα του περιεχομένου για παράδειγμα που είναι κρυμμένα σε ανοιγόμενα παράθυρα ή σε στυλ faq που ανοίγει δεν είναι δόκιμα για τη Google.

10 Χρησιμοποιήστε nofollow links σε όλους τους συνδέσμους διαφημιζομένων ή affiliate

Για να μην επηρεαστούν τα αποτελέσματα αναζήτησης της ιστοσελίδας σας από όλους τους εξερχόμενους συνδέσμους της ιστοσελίδας σας, θα πρέπει να τα ορίσετε ως nofollow.

Αυτό σημαίνει ότι η Google σας κατατάσσει ανάλογα με το ποια site συνδέεστε και έχετε εξερχόμενους συνδέσμους. Δείτε περισσότερα στους 200 παράγοντες SEO.

Πως να βοηθήσετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να χρησιμοποιήσουν καλύτερα την ιστοσελίδα σας

1 Χρησιμοποιήστε κείμενο αντί για εικόνες για να παρουσιάσετε ονόματα, περιεχόμενο ή συνδέσμους

Η αναγκαιότητα της ύπαρξης κειμένου είναι επιτακτική για τη Google. Όπως επίσης και η χρήση του alt text σε όλες τις εικόνες.

2 Χρησιμοποιήστε κώδικα σύμφωνο με το W3C

Τα λάθη στον κώδικα σας ρίχνουν στις μηχανές αναζήτησης. Αν και κατά κύριο λόγο τα λάθη στον κώδικα HTML δεν τα λαμβάνουν υπόψιν οι μηχανές αναζήτησης, τα πολλά λάθη είναι πιθανό να φρενάρουν την απόδοση της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Μπορείτε να ελέγξετε τον κώδικα της ιστοσελίδας σας για λάθη στο εργαλείο W3C validator.

3 Βεβαιωθείτε ότι όλα τα links πηγαίνουν σε σελίδες που είναι live

Με άλλα λόγια ότι πηγαίνουν σε σελίδες που δεν έχουν πέσει ή δεν έχουν αλλάξει URL. Τα λεγόμενα broken links σας ρίχνουν στην κατάταξη και δεν βοηθάνε τον χρήστη να περιηγηθεί σωστά στην ιστοσελίδα σας και στο ίντερνετ γενικότερα.

4 Βελτιώστε την ταχύτητα φόρτωσης

Τα γρήγορα sites κάνουν πιο χαρούμενους τους τελικούς χρήστες και βελτιώνουν την συνολική ποιότητα του παγκόσμιου ιστού, ειδικά σε χρήστες με αργές συνδέσεις στο ίντερνετ. Η Google προτείνει τη χρήση των παρακάτω εργαλείων ελέγχου και βελτίωσης ταχύτητας φόρτωσης:

5 Χρησιμοποιήστε web design για όλες τις συσκευές

Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ανάλογο web design που να προσαρμόζετε σε όλες τις συσκευές όπως σταθεροί υπολογιστές, φορητοί υπολογιστές, ταμπλέτες και smartphones. Εμείς συμβουλεύουμε να χρησιμοποιήσετε το mobile first design και να ελέγξετε μετά το πως φαίνεται η ιστοσελίδας σας στα κινητά με το mobile friendly testing tool της Google και να κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις.

6 Η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να φαίνεται σωστά σε όλους τους browsers

Για παράδειγμα θα πρέπει να φαίνεται το ίδιο σωστά και να τρέχει το ίδιο γρήγορα είτε την ανοίγετε με Firefox, Chrome, Opera, Explorer κτλ. Θα πρέπει το θέμα στο WordPress που έχετε επιλέξει να έχει την κατάλληλη συμβατότητα με τους browsers.

7 Χρησιμοποιήστε SSL και HTTPS

Αναγκαίο σήμερα σύμφωνα με τη Google η ασφάλεια της ιστοσελίδας σας και των δεδομένων της.

Δείτε περισσότερα στο άρθρο: Γιατί έβαλα SSL και γιατί πρέπει να βάλετε και εσείς στο site σας

8 Κάντε το site σας φιλικό για τους χρήστες με προβλήματα όρασης

Το να παρέχετε μια έκδοση με μεγαλύτερα γράμματα ή να μπορεί κάποιος να μεγαλώσει τη γραμματοσειρά για να διαβάσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας είναι θετικό για τη Google. Χωρίς βέβαια αυτό να αποτελεί παράγοντα κατάταξης, όμως ο κανόνας είναι ότι όσο πιο ευανάγωστο είναι το site σας τόσο το καλύτερο για τον τελικό χρήστη.

Φαντάζομαι πήρατε μια εικόνα από την πηγή για το τι θα πρέπει να κάνετε για να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας. Για περισσότερες ακόμα πληροφορίες μην ξεχάσετε να δείτε όλους τους οδηγούς της Google.

Δείτε περισσότερα για τις βασικές οδηγίες της Google για webmasters:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop με το Genesis Theme Framework.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

 

Μενού
Shares