ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE 
Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!
Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!
Περιεχόμενα
Η καμπάνια SEO ή SEO campaign που λέγεται στα αγγλικά είναι η εκστρατεία SEO ή το πλάνο SEO που πρέπει να γίνεται κάθε μήνα άμα έχουμε φιλοδοξία κάποια στιγμή να βγούμε στην πρώτη σελίδα της Google με τις λέξεις κλειδιά που θέλουμε.
Πάρα πολύς κόσμος αγνοεί το γεγονός ότι οι μηχανές αναζήτησης ταξινομούν μια ιστοσελίδα ή ένα eshop με βάση τα backlinks, το περιεχόμενο και άλλους 200 περίπου παράγοντες SEO. Άμα δεν κάνετε τίποτα, οι ανταγωνιστές σας θα κάνουν και κατά συνέπεια θα είναι πάντα πιο μπροστά από εσάς μερικές θέσεις ή και μερικές σελίδες στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Εσείς θα μείνετε πίσω; Όχι, θα πρέπει να καταστρώσετε ένα μηνιαίο πλάνο SEO μαζί με κάποιον ειδικό στο θέμα όπως η εταιρεία μας για να βελτιώσετε την κατάταξη σας στις μηχανές αναζήτησης.
Πριν όμως κάνετε οτιδήποτε θα πρέπει να μάθετε περισσότερα για τα οφέλη της σωστής εκστρατείας SEO.
Μια πετυχημένη SEO campaign έχει τα παρακάτω αποτελέσματα:
Τα οφέλη της σωστής και πετυχημένης εκστρατείας SEO είναι πάρα πολλά και ποια επιχείρηση δεν θέλει περισσότερους πελάτες, περισσότερες πωλήσεις, περισσότερα κέρδη;
Για να δείτε πως μπορείτε να το πετύχετε αυτό, διαβάστε παρακάτω.
Υπάρχουν τρία βασικά πλάνα SEO:
Τώρα που τα ξεκαθαρίσαμε, μάλλον θα αναρωτιέστε σε ποιες από τις τρεις κατηγορίες πλάνων SEO ανήκει και το δικό σας, αν έχετε κάνει κάποιο πλάνο SEO για την ιστοσελίδα σας.
Θα πρέπει να μην συγχέουμε την SEO campaign με άλλου είδους καμπάνιες, όπως η PPC campaign η οποία έχει να κάνει με το pay per click ή το κόστος ανά κλικ και είναι καθαρά διαφημιστική καμπάνια ή διαφημιστική εκστρατεία στο ίντερνετ και δεν έχει καμία σχέση με την καμπάνια SEO.
Η PPC campaign έχει βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα αν έχει καθόλου αποτελέσματα και συνήθως είναι οριακά συμφέρουσα ή ασύμφορη για την επιχείρηση σας για πολλούς λόγους. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο επικό άρθρο: Γιατί έκοψα τη διαφήμιση στο facebook.
Μάλλον γιατί κατάλαβα ότι τελικά κάθε PPC campaign είναι κοροϊδία και πεταμένα λεφτά αφού δεν γίνετε ούτε η ιστοσελίδα μου καλύτερη, ούτε βελτιώνεται η κατάταξη μου στις μηχανές αναζήτησης. Είναι σαν να κάνετε τον νεροκουβαλητή κάθε μήνα κουβαλώντας νερό με το κόσκινο.
Και αφού κατανοήσαμε όλα τα παραπάνω, το ερώτημα τώρα είναι τι περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη εκστρατεία SEO;
Παρακάτω είναι μερικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να προσέξετε:
Πριν ξεκινήσετε την καμπάνια σας, στο σημείο μηδέν θα πρέπει να καταγράψετε που είστε σήμερα με τις λέξεις κλειδιά που θέλετε.
Για αυτό το σκοπό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ειδικό λογισμικό όπως το SEO PowerSuite.
Το πακέτο SEO PowerSuite και συγκεκριμένα το προγραμματάκι Rank Tracker συνδέεται με το λογαριασμό Google Analytics και Google Adwords για να μας δώσει τις μηνιαίες αναζητήσεις για κάθε λέξη κλειδί και να μας προτείνει καλύτερες λέξεις κλειδιά.
Εκτός από το Google AdWords, έχει δυνατότητα σύνδεσης με το Wordtracker που είναι και αυτό ένα παρόμοιο πρόγραμμα αναζήτησης λέξεων κλειδιών με το Google AdWords.
Στην πορεία της εκπόνησης της SEO campaign, θα πρέπει να κοιτάμε κάθε μήνα την αύξηση ή την μείωση των θέσεων μας στις μηχανές αναζήτησης με βάση τις λέξεις κλειδιά.
Στη συνέχεια θα πρέπει να θέσετε στόχους για αυτές τις λέξεις κλειδιά που είναι ορόσημα για την βιομηχανία σας. Οι στόχοι σας θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και μετρήσιμοι κάθε μήνα.
Κάθε πλάνο SEO θα πρέπει να σχεδιάζεται για έξι μήνες τουλάχιστον. Μετά τους έξι μήνες δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσετε το SEO, αλλά να ξανασχεδιάσετε το πλάνο σας με βάση τις ανάγκες σας και τις θέσεις που έχετε εξασφαλίσει στις μηχανές αναζήτησης εκείνη την περίοδο.
Το SEO είναι μια σταθερή διαδικασία που θα πρέπει να γίνεται κάθε μήνα.
Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google, Bing, Yandex, Baidu χρειάζονται χρόνο για να ταξινομήσουν όλα αυτά που έχετε κάνει σε μία SEO campaign και να σας ανεβάσουν ή σας αλλάξουν θέση στην κατάταξη των σελίδων αποτελεσμάτων.
Το σωστά δομημένο περιεχόμενο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ιστοσελίδας σας ή του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Κάθε σελίδα ή άρθρο ή κατηγορία προϊόντος θα πρέπει να στοχεύει σε μια μοναδική ή δύο το πολύ λέξεις κλειδιά.
Μην περιμένετε να πιάσετε όλες τις λέξεις κλειδιά του κλάδου σας με την αρχική σελίδα ως σελίδα προορισμού γιατί είναι αδύνατο. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που τα parallax sites, τα μονοσέλιδα δηλαδή site αποτυχαίνουν παταγωδώς στις μηχανές αναζήτησης και φυσικά δεν έχουν καμία ελπίδα γιατί βασίζονται σε όλες και όλες μία με δύο κύριες λέξεις κλειδιά.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για το σωστό περιεχόμενο στα άρθρα:
Η προώθηση SEO με τις λέξεις κλειδιά που θέλετε ή που έχει η αγορά σας είναι πολύ σημαντική.
Η κατάταξη σας ή όχι στην πρώτη σελίδα της Google εξαρτάται κατά 80% από τα backlinks που δείχνουν προς το site σας και συγκεκριμένα προς τις σελίδες προορισμού, την αρχική σελίδα και τις εσωτερικές σελίδες.
Το παραπάνω το τονίζω γιατί θα πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργήσετε backlinks με το χέρι που να δείχνουν και στην αρχική αλλά και στις εσωτερικές σελίδες από το site σας.
Η δημιουργία των ποιοτικών backlinks ξεκινάει με τη δημιουργία social profiles, με το άνοιγμα λογαριασμών σε social media, social bookmarking sites, catalogs, WEB 2.0 sites, forums, directories κτλ.
Προσοχή γιατί θα πρέπει όλα τα παραπάνω backlink να είναι αλλά και να φαίνονται φυσικά. Δημιουργημένα δηλαδή με ανθρώπινο και φυσικό τρόπο και να μην αποτελούν δημιουργήμα των bots και ειδικών προγραμμάτων black hat SEO.
Κάθε φορά που δημιουργούμε νέα backlinks αλλά και περιεχόμενο για την ιστοσελίδα μας, χρειάζεται κάποιος εύλογος χρόνος για να πιάσουν οι μηχανές αναζήτησης τα νέα αυτά links. Η διαδικασία αυτή λέγεται indexing και μπορούμε να τη βοηθήσουμε και εμείς λίγο χειροκίνητα μέσω του ping ή pinging.
Κάνοντας ping ένα καινούριο backlink, καλούμε τα bot να το ταξινομήσουν και έτσι να ανεβούμε ταχύτερα στις μηχανές αναζήτησης. Μπορείτε να κάνετε ping ένα, ένα τα νέα σας links με το site: Pingmylink.com
Υπάρχουν όμως και ποιο εξειδικευμένοι τρόποι για να κάνετε indexing τα backlinks σας όμως δεν θα ασχοληθούμε εδώ με αυτούς.
Θα πρέπει να είστε όμως προσεκτικοί γιατί το υπερβολικό ping μπορεί να εκληφθεί από τις μηχανές αναζήτησης ως spam.
Τα social media signals είναι διαφορετικά από τα social media links. Το λέω αυτό γιατί κάποιοι ανεγκέφαλοι νομίζουν ότι το Facebook και το Twitter δεν δίνει backlink ή μάλλον τα backlink από το Facebook και το Twitter και άλλα μεγάλα social media δεν εκλαμβάνονται από τη Google ως πραγματικά backlinks αλλά ως κάτι άλλο. Τώρα τι άλλο ένας Θεός ξέρει.
Τα social media signals είναι τα like, share, tweets, pin και plus που παίρνεται από τα βασικά social media και γενικά από όλα τα social media και είναι αναγκαία για την ομαλή αύξηση της κατάταξης της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης.
Θα πρέπει να υπάρχει πάντα ένα μείγμα social media signals και backlinks για να μην θεωρηθεί η ιστοσελίδα σας spam και τιμωρηθεί από τη Google. Προσοχή λοιπόν, η έλλειψη like, tweet και share είναι κακό δείγμα για την πορεία της ιστοσελίδας σας.
Χρειάζεστε σωστά και ποιοτικά like όχι στην σελίδα σας στο Facebook αλλά μέσα στις κοινοποιήσεις που έχετε κάνει με το link που έχετε κάνει από το site σας.
Επίσης θα πρέπει να εστιαστούμε στην καλλιέργεια και διαχείριση των βασικών social media: Facebook, twitter, pinterest, Google Plus με την δημιουργία ακολούθων, φίλων και με τακτές κοινοποιήσεις.
Και φτάνουμε επιτέλους σε ένα πολύ βασικό συστατικό της SEO campaign που είναι το blogging. Η συγγραφή δηλαδή άρθρων για την ιστοσελίδα σας ή το eshop σας. Θα πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργήσετε για αρχή μερικά άρθρα, ένα τουλάχιστον την εβδομάδα με σκοπό την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσίων μας αλλά και την παροχή χρήσιμων συμβουλών για διάφορα πράγματα που αφορούν τον κλάδο μας.
Η συγγραφή ενός άρθρου την εβδομάδα στο blog και αποστολή στην email list και κοινοποίηση στα social media είναι η πεπατημένη οδός και θα πρέπει σίγουρα να το κάνετε αυτό για έξι μήνες ωσότου δημιουργήσετε κάποιο κοινό, κάποιους ακολούθους και κάποια κοινότητα χρηστών και υποψήφιων πελατών γύρω από το site σας.
Χρησιμοποιώ τον όρο καλλιέργεια που σημαίνει ότι δημιουργώ μια λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την αναπτύσσω με σκοπό να μαζέψω συνδρομητές οι οποίοι θα γίνουν στο μέλλον πελάτες.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσω κάποια υπηρεσία email marketing όπως το aweber ή το mailchimp, να δημιουργήσω φόρμες εγγραφής σε περίοπτη θέση, να δώσω κάποιο κίνητρο στους επισκέπτες μου να εγγραφούν στη λίστα μου και τέλος να τους στέλνω κάθε μήνα, κάθε δεκαπέντε ή κάθε εβδομάδα νέα και προσφορές.
Πολύ καλή προωθητική ενέργεια για να αυξήσετε τα ποσοστά εγγραφών είναι ένας διαγωνισμός, όπως ο διαγωνισμός SEO που διοργανώνει το site μας κάθε 20 του μήνα, ένα δωρεάν ebook, ένα κουπόνι προσφορών ή κάτι παρόμοιο.
Το email marketing είναι και αυτό ένας πολύ σημαντικός παράγοντας SEO και μας φέρνει referral traffic.
Κάθε γλώσσα έχει δικό της SEO και διαφορετικές λέξεις κλειδιά και η Google διαχωρίζει την μηχανή αναζήτησης της με βάση τις εθνικές αγορές.
Έτσι άμα έχετε site σε δύο γλώσσες δεν γίνεται να πιάσετε με μία καμπάνια SEO δύο εθνικές μηχανές αναζήτησης, για παράδειγμα την Google.gr και την Google.co.uk.
Θα πρέπει για κάθε γλώσσα να κάνετε ξεχωριστό SEO και να εκπονήσετε διαφορετικές καμπάνιες SEO.
Η αποτυχία της καμπάνιας SEO έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες, ο κυριότερος όμως είναι η εγκατάλειψη της καμπάνιας πριν την ολοκλήρωση της. Κάθε καμπάνια SEO έχει μέση διάρκεια περίπου έξι μήνες. Τώρα άμα σταματήσετε την καμπάνια SEO στον δεύτερο ή στον τρίτο μήνα που είναι ακόμα πολύ νωρίς για να δείτε αποτελέσματα, μάλλον θα αποτύχετε στους στόχους σας και να βγείτε στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης.
Θα πρέπει να περάσετε την καμπύλη απογοήτευσης στο SEO όσο πιο γρήγορα γίνεται και να αρχίσετε να βλέπετε κάποια αποτελέσματα. Αυτό δεν γίνεται σε ένα μήνα και θα πρέπει να δείξετε επιμονή και υπομονή.
Θα πρέπει παράλληλα να έχετε δεσμεύσει τους πόρους και τα χρήματα που θα χρειαστείτε για να φέρετε σε πέρας την εκστρατεία SEO χωρίς περικοπές.
Η λάθος στόχευση και η επιλογή των λάθος λέξεων κλειδιών είναι ένας πολύ κοινός λόγος αποτυχίας της εκστρατείας σας. Θα πρέπει να βρείτε τις λέξεις κλειδιά που έχουν πάνω από 3.000 αναζητήσεις το μήνα για να μπορέσει να είναι βιώσιμο το site σας και θα πρέπει να βρείτε και τις σωστές λέξεις κλειδιά που φέρνουν τα λεφτά για το site σας.
Πιστεύω να σας διαφώτισα με τις απόψεις μου και σας εύχομαι καλή επιτυχία στην επόμενη καμπάνια σας στο SEO.
Αν είστε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για web design ή κατασκευή eshop.
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.