GOOGLE-PROSOPIKA-APOTELESMATA-ANAZITIS-1

Προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης στη Google: 5 περιπτώσεις που εμφανίζονται

Πως δουλεύει η προσωποποίηση των αποτελεσμάτων της Google, τι σημαίνει αυτό για το SEO και πως να το αντιμετωπίσετε όταν μετράτε την κατάταξη στης ιστοσελίδας σας

Όσο τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google γίνονται όλο και πιο πολύ προσωποποιημένα, η κοινότητα του SEO και όλοι όσοι ασχολούνται με αυτό, δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να βγάλουν άκρη με το πως θα μπορέσουν καλύτερα να απεικονίσουν τις σωστές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Και εκτός από την τοποθεσία, υπάρχουν και πολλοί άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν κατά πολύ τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τους σημαντικότερους παράγοντες στους οποίους βασίζονται τα προσωποποιημένα αποτελέσματα της Google και θα σας προτείνουμε λύσεις για να μπορέσετε να δείτε αντικειμενικά την κατάταξη της επιχείρησης σας στο ίντερνετ, ή της ιστοσελίδας σας.

Τι είναι τα προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης;

Τα προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης είναι τα αποτελέσματα αναζήτησης που εμφανίζονται προσαρμοσμένη με βάση τις προσωπικές ανάγκες και προτιμήσεις του χρήστη και όχι με βάση τον αλγόριθμο κατάταξης της Google.

Αν και υπάρχει εξαιρετικά μεγάλη συζήτηση στον χώρο του SEO και της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων για το κατά πόσο επηρεάζουν τα προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης το τι βλέπουμε στη Google, είναι κοινά παραδεχτό ότι κανένας σήμερα δεν βλέπει τα ίδια αποτελέσματα με τον άλλο.

Όλες οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google αλλά και η Bing όπως και όλες οι μεγάλες μηχανές αναζήτησης επιστρέφουν προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης, με τη μόνη διαφορά ότι η Google το κάνει σε μεγαλύτερο βαθμό.

Ενώ το 2011 μόνο το 50% των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google ήτανε προσωποποιημένα αποτελέσματα, σήμερα αυτό το ποσοστό δείχνει να κινείτε ανοδικά κάθε χρόνο.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τα προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης;

Οι 5 βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν και καθορίζουν τα προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτησης σήμερα είναι:

  • Γεωγραφική θέση
  • Ιστορικό αναζητήσεων και περιήγησης στο ίντερνετ
  • Social media και Google Plus
  • Περιήγηση από κινητό ή mobile search
  • Υπόλοιπες υπηρεσίες της Google που χρησιμοποιείτε

Γεωγραφική θέση

Σε ένα προηγούμενο άρθρο με την ονομασία Τοπικό SEO: Πως να κατακτήσετε τις τοπικές αναζητήσεις της Google είχα ασχοληθεί με το θέμα των τοπικών αναζητήσεων και του τοπικού SEO το οποίο διαφέρει λίγο από το κανονικό παραδοσιακό SEO.

Η Google εκτός από τον παραδοσιακό αλγόριθμο αναζήτησης της, έχει και τον τοπικό αλγόριθμο αναζήτησης της που μας δίνει τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης ανάλογα με την γεωγραφική μας θέση.

Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της IP του υπολογιστή μας ή της σύνδεσης μας στο ίντερνετ.

Για παράδειγμα άμα είμαστε στην Θεσσαλονίκη και κάνουμε μια αναζήτηση στη Google με τον όρο αναζήτησης αποφράξεις, πιθανώς θα μας επιστρέψει αποτελέσματα αναζήτησης που θα είναι σχετικά με τις αποφράξεις στη Θεσσαλονίκη, γιατί η Google μαντεύει ότι μάλλον μας ενδιαφέρουν οι τοπικές αποφρακτικές εταιρείες.

Ωστόσο, άμα ενδιαφερόμαστε να δούμε γενικά πως πάει μια λέξη κλειδί στη Google και έχει σχέση με τοπικό SEO, τότε άμα δεν είμαστε σε εκείνη την περιοχή ενδιαφέροντος, μάλλον θα βλέπουμε διαφορετική εικόνα με κάποιον που κάνει την ίδια αναζήτηση ενώ είναι σε εκείνη την περιοχή.

Τι εννοώ; Για παράδειγμα άμα κάνουμε μια αναζήτηση με τη λέξη κλειδί, αποφράξεις Αθήνα και δεν είμαστε στην Αθήνα αλλά στον Πειραιά, τότε θα έχουμε ελαφρώς διαφορετική εικόνα στα αποτελέσματα αναζήτησης με κάποιον που κάνει την ίδια αναζήτηση από την Αθήνα.

Για να μπορέσετε να έχετε σωστή εικόνα στο ερώτημα σε ποια θέση βρίσκεται το site σας για την συγκεκριμένη αναζήτηση, καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσετε ένα τρίτο πρόγραμμα ελέγχου κατάταξης όπως το SEO Powersuite αφού κάνετε τις σχετικές ρυθμίσεις και αφαιρέσετε τη γεωγραφική σας θέση.

Περιήγηση από κινητό ή mobile search

Η Google τρέχει εκτός από τον βασικό αλγόριθμο αναζήτησης της και τον mobile search algorithm που επιστρέφει αποτελέσματα αναζήτησης λίγο διαφορετικά σε κινητές συσκευές και smartphones.

Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει και εσείς αλλά πολλά αποτελέσματα αναζήτησης είναι διαφορετικά από τα κινητά σε σύγκριση με τους σταθερούς υπολογιστές τόσο γιατί υπάρχουν τα προσωποποιημένα αποτελέσματα αναζήτηση, όσο και γιατί υπάρχουν κάποια site τα οποία δεν υποστηρίζουν έκδοση για κινητά.

Εκτός αυτού του γεγονότος, τα κινητά φαίνεται να επηρεάζονται περισσότερο από την γεωγραφική θέση και τις τοπικές αναζητήσεις σε σύγκριση με τους σταθερούς υπολογιστές.

Μπορείτε να δείτε περισσότερα για αυτό το θέμα στο άρθρο mobile SEO.

Η συσκευή με την οποία συνδέεστε στο ίντερνετ παίζει και αυτή καθοριστικό ρόλο γιατί υπάρχει σαφής διαχωρισμός αναζητήσεων για κινητά και για σταθερές συσκεύες.

Ιστορικό αναζητήσεων και περιήγησης στο ίντερνετ

Τα cookies βοηθάνε ένα website να παρέχει προσωποποιημένες πληροφορίες στα μέτρα του τελικού χρήστη. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση της Google, η οποία δημιουργεί από μόνη της ένα ηλεκτρονικό προφίλ και για κάθε τελικό χρήστη της με βάση το ιστορικό αναζητήσεων, και τα κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Έτσι μεταποιεί λίγο τα αποτελέσματα αναζήτησης και τα φέρνει λίγο πιο κοντά στα προηγούμενα ενδιαφέροντα μας.

Εκτός από την Google, και ο web browser, ο περιηγητής μας στο ίντερνετ (firefox, chrome) χρησιμοποιεί εκ των πραγμάτων cookies για να μας διευκολύνει στην περιήγηση μας αλλά κρατάει και στην μνήμη του και στο ιστορικό του τις πιο παλιές ιστοσελίδες που έχουμε επισκεφτεί.

Το ιστορικό του web browser λειτουργεί σαν μνήμη cache που κρατάει τα παλιά αποτελέσματα αναζήτησης και για να δούμε την νέα μας κατάταξη στη Google, θα πρέπει να διαγράψουμε το ιστορικό.

Social media και Google Plus

Τα προηγούμενα like, share, Google Plus που έχουμε κάνει επηρεάζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης και άμα έχετε παρατηρήσει όταν είστε ήδη συνδεδεμένος στον λογαριασμό σας στη Google ή στο Gmail, τότε βλέπετε για κάθε όρο αναζήτησης και τις σελίδες προορισμού που έχετε κάνει Google Plus.

GOOGLE-PLUS-PROSOPOPOIHMENA-APOTELESMATA-1

Για παράδειγμα, στην αναζήτηση WordPress SEO, η πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων της Google, στη θέση 8 με επέστρεψε ένα αποτέλεσμα από την ιστοσελίδα μου που το είχα κάνει κοινοποίηση στο Google Plus.

Αυτό είναι πολύ θετικό για όλους τους χρήστες του Google Plus γιατί η χρήση του δίνει μια μικρή ώθηση σε όλα εκείνα τα site που έχουν πάρει social signal από το Google Plus.

Υπόλοιπες υπηρεσίες της Google που χρησιμοποιείτε

Με τον ίδιο τρόπο, κάθε υπηρεσία της Google που είστε συνδεδεμένος όπως το YouTube, Gmail, Google Calendar, Google Play, Google Maps, κτλ, αλλοιώνει κατά κάποιον τρόπο τα τελικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Δείτε περισσότερα για τα προσωπικά αποτελέσματα αναζήτησης της Google:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

seo-web-design

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού