ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

seo-myopia

SEO MYOPIA: Πως να μην χάσετε το δάσος στοχεύοντας στο δέντρο

Καλησπέρα φίλοι μου, ένα πολύ σημαντικό θέμα στην βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή στην βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι η λάθος στόχευση για λέξεις κλειδιά ή η καθόλου στόχευση.

Δεν είναι λίγες οι φορές που θέτουμε λάθος στόχους στη ζωή μας, λάθος επαγγελματικούς στόχους ή ακόμα και λάθος στόχους για το ίδιο μας το site.

Για να μην χάσουμε λοιπόν την συνολική αγορά στόχο μας, προσπαθώντας να βγούμε για μία ή δύο λέξεις κλειδιά στην πρώτη σελίδα της Google θα πρέπει να δούμε το SEO με μια πιο ολιστική ματιά.

Για να σας βοηθήσω να μην πέσετε στο λάθος να στοχεύσετε στο δέντρο και να χάσετε το δάσος, διαβάστε παρακάτω.

Τι είναι η μυωπία στο SEO;

Η μυωπία στο SEO ή SEO MYOPIA είναι:

Το να στοχεύουμε σε μια λέξη κλειδί που μας ενδιαφέρει, να εστιαζόμαστε  σε αυτή τη λέξη, παραμελώντας τις υπόλοιπες λέξεις κλειδιά. Έτσι ενώ για αυτήν την λέξη κλειδί ανεβαίνουμε στις μηχανές αναζήτησης, η οργανική μας επισκεψιμότητα πέφτει δραματικά.

Ο όρος SEO MYOPIA είναι δανεισμένος από το επιστημονικό μάρκετινγκ όπου υπάρχει το αντίστοιχο Marketing Myopia ή μυωπικό μάρκετινγκ.

Στο μυωπικό μάρκετινγκ, η διοίκηση μιας εταιρείας δεν μπορεί να διακρίνει τις πραγματικές ευκαιρίες στο μάρκετινγκ υιοθετώντας έτσι μια κοντόφθαλμη βραχυπρόθεσμη στρατηγική μάρκετινγκ.

Κι ενώ η αγορά αυξάνεται σε μέγεθος, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας συρρικνώνεται γιατί απλώς δεν εστιάζεται η ίδια στην καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών του πελάτη.

Δείτε εδώ τι αναλογία βρίσκει το μάρκετινγκ στο SEO αφού και η ίδια η Google προτείνει σε όλους τους κατόχους ιστοσελίδων να δημιουργούν περιεχόμενο που αναζητάνε οι υποψήφιοι πελάτες σας και χρήστες στο ίντερνετ και που πρωτεύον στόχο έχει την καλύτερη εξυπηρέτηση τους.

Για πρώτη φορά ο όρος μυωπικό μάρκετινγκ αναφέρθηκε σε ένα άρθρο το 1960 από έναν γκουρού και καθηγητή του μάρκετινγκ, το Θεόδωρο Λέβιτ (Theodore Levitt) και έκτοτε έχει αναδημοσιευτεί αρκετές φορές στο Harvard Business Review.

Βέβαια εσείς δεν χρειάζεται να είστε απόφοιτος του Harvard ή να είστε γκουρού του μάρκετινγκ για να καταλάβετε τι σημαίνει SEO MYOPIA.

Άμα έχετε πέσει θύμα της, τότε θα το έχετε αισθανθεί πολύ καλά στο πετσί σας.

Ποιες οι συνέπειες της SEO MYOPIA;

Οι συνέπειες της μυωπίας στο μάρκετινγκ αλλά και της μυωπίας στο SEO είναι πολύ μεγάλες. Η επιχείρηση γίνεται μη βιώσιμη, οι πωλήσεις πέφτουν και οι ανταγωνιστές παίρνουν το μερίδιο αγοράς που αναλογούσε στην επιχείρηση σας ή στην ιστοσελίδα σας.

Στο SEO τα πράγματα είναι ανάλογα, η οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας πέφτει, η ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης μειώνεται, οι εγγραφές στη λίστα με τα email σας μειώνονται και οι πωλήσεις σας συρρικνώνονται.

Φανταστείτε να ζείτε μια τέτοια άσχημη κατάσταση κι ενώ η μοναδική διέξοδος της επιχείρησης σας να ήτανε το ίντερνετ να φαίνεται ότι και αυτό έχει αποκτήσει τη δική του κρίση.

Η ευρύτερη μυωπία στο SEO και στο μάρκετινγκ

Όμως δεν υπάρχει μόνο ένα είδος μυωπίας στο SEO στην ηλεκτρονική σας επιχείρηση μόνο.

Αντίθετα φαίνεται ότι υπάρχει και ευρύτερη μυωπία στο ίντερνετ μάρκετινγκ και στην ηλεκτρονική στρατηγική που έχει χαράξει η επιχείρηση σας η οποία περιλαμβάνει το SEO, την διαφήμιση στο ίντερνετ, (PPC), τα social media και το email marketing.

Η ευρύτερη μυωπία στο SEO αλλά και στο μάρκετινγκ έχει να κάνει με το να μην ασχολείστε με το πραγματικό SEO της ιστοσελίδας σας, να μην επενδύετε χρόνο στο να την βελτιστοποιήσετε αλλά να επενδύετε χρήματα κάθε μήνα για διαφήμιση στη Google, διαφήμιση στο Facebook, ή και έντυπη διαφήμιση εις βάρος της αύξησης της κατάταξης της ιστοσελίδας σας στις μηχανές.

Πριν χαράξετε τη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης σας και πριν ξεκινήσετε κάποια καμπάνια στο SEO θα πρέπει να αφιερώσετε το 25% του χρόνου σας στον σχεδιασμό SEO και μάρκετινγκ.

Ο σχεδιασμός στο SEO και στο μάρκετινγκ περιλαμβάνει:

Τέλος θα πρέπει στο τέλος κάθε κύκλου μάρκετινγκ να προσπαθείτε να βελτιώσετε τα αποτελέσματα σας, εγκαταλείποντας τις δράσεις που δεν έχουν αποτέλεσμα και εστιάζοντας σε νέες δράσεις οι οποίες έχουν φέρει τα αποτελέσματα που θέλετε.

Σε ένα προηγούμενο άρθρο μου, το Ολιστικό SEO 101 αναφέρω ότι το SEO πλέον περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα που έχουν να κάνουν με την ιστοσελίδα σας, από την επιλογή του domain name σας, της φιλοξενίας ιστοσελίδων, του CMS με το οποίο θα χτίσετε το site σας κτλ.

Το φαινόμενο της πεταλούδας ισχύει και αυτό στην βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων και έχει απτά αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, μια αλλαγή χρώματος στο background του site σας μπορεί να έχει ως συνέπεια την αύξηση των οργανικών αναζητήσεων στη Google, γιατί και ενώ το χρώμα του background δεν είναι παράγοντας SEO επηρεάζει από μόνο του άλλα στοιχεία της ιστοσελίδας σας που είναι παράγοντες SEO.

Τέτοια στοιχεία είναι το ποσοστό εγκατάλειψης, το Usability ή χρηστικότητα, τον χρόνο παραμονής του χρήστη στην ιστοσελίδα, το ποσοστό μετατροπών και κάμποσα άλλα.

Γιατί οι περισσότεροι αποφεύγουν το SEO

Η πραγματική τώρα ερώτηση είναι γιατί οι περισσότεροι ενώ ξέρουν και γνωρίζουν για το SEO και την χρησιμότητα του, το αποφεύγουν.

Σε αντίθεση με τις άλλες εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων και τα δημιουργικά γραφεία, εμείς είμαστε προσανατολισμένοι προς το SEO σε ότι κάνουμε όχι γιατί είναι εύκολο, αλλά γιατί είναι δύσκολο.

Και επειδή είναι δύσκολο, λίγοι το κάνουν, λιγότεροι το κατέχουν και έτσι αυξάνεται η διαφορά μας με τους υπόλοιπους καθώς και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα συγκριτικά με τα άλλα γραφεία.

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την τάση να περνάνε επιφανειακά τα πράγματα και τις καταστάσεις χωρίς ποτέ να εξετάζουν σε βάθος τι πραγματικά χρειάζεται να κάνουν για να πετύχουν στο ίντερνετ και να κάνουν την ιστοσελίδα τους να δουλέψει και να αποδώσει.

Έτσι μπαίνουν σε έναν φαύλο κύκλο αποτυχίας η οποία από μόνη της δημιουργία και άλλη αποτυχία.

Για να μην σας κουράσω περισσότερο θα ήθελα να συνοψίσω παρακάτω τους βασικότερους λόγους για τους οποίους οι περισσότεροι αποφεύγουν το SEO:

1. Έλλειψη γνώσεων

Η έλλειψη γνώσεων σχετικά με το τι χρειάζεται για να ανέβει η ιστοσελίδα σας στις μηχανές αναζήτησης ή γενικά ότι οι μηχανές αναζήτησης είναι η νούμερο ένα πηγή στοχευμένης επισκεψιμότητας είναι ίσως ο σημαντικότερος λόγος που κρατάει πολλούς επιχειρηματίες πίσω.

Το αντίδοτο είναι να αυξήσετε τις γνώσεις γύρω από το ίντερνετ, το SEO, το μάρκετινγκ στο ίντερνετ γενικά μελετώντας περισσότερο τις σωστές πηγές. Μια πολύ σωστή πηγή είναι και η εβδομαδιαία αρθρογραφία από το blog μου.

Μπορείτε να εγγραφείτε χωρίς καμία υποχρέωση εδώ στο SEO Newsletter.

2. Έλλειψη χρόνου

Η έλλειψη χρόνου για να ασχοληθείτε και με το SEO είναι ένας άλλος λόγος που δεν αφήνει την ιστοσελίδα σας ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να ανέβει στην κορυφή των αναζητήσεων.

Το σενάριο one man show ή one man army όπου είστε μόνος σας εναντίον όλων σαν τον Bruce Lee, δεν υπάρχει σήμερα.

Πίσω από κάθε πετυχημένη ιστοσελίδα είτε αυτή είναι το Facebook, είτε το skroutz, βρίσκεται ένα επιτελείο ειδικών που υποστηρίζει σε 24ωρη βάση όλες τις λειτουργίες. Από τον διευθύνων σύμβουλο μέχρι τον τελευταίο αποθηκάριο, όλοι εργάζονται με ένα κοινό στόχο και κοινό σκοπό.

3. Παραπληροφόρηση

Η παραπληροφόρηση στο ίντερνετ και ειδικά στο SEO είναι ακόμα ένας αρνητικός παράγοντας. Πολλοί πελάτες μου στην κατασκευή ιστοσελίδων αλλά και στις υπηρεσίες SEO έρχονται με ήδη κατασκευασμένα sites ή ήδη έχουν επισκεφτεί κάποιον επαγγελματία στο SEO.

Η αλήθεια και η κατάσταση που παραλαμβάνω είναι πολλές φορές τραγική, αφού δεν υπάρχει τις περισσότερες φορές καμία λογική πίσω από την κατασκευή της ιστοσελίδας και κανένας στόχος.

Απλά οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας φτιάξανε ένα site με κάποιον τρόπο γιατί τους άρεσε και όχι γιατί θα έπρεπε να εξυπηρετεί τους στόχους της εταιρείας τους.

4. Έλλειψη παιδείας στο ίντερνετ

Η έλλειψη παιδείας στο ίντερνετ είναι σημαντικότερο κώλυμα από την έλλειψη γνώσεων για το SEO γιατί η παιδεία είναι το σύνολο όλων όσων έχετε μάθει αφού αφαιρέσετε όλα όσα έχετε διδαχθεί.

Μοιάζει σαν διφορούμενος χρησμός αλλά η ιντερνετική παιδεία γενικότερα, οι βαθιές γνώσεις πληροφορικής και η καθημερινή επαφή με το αντικείμενο είναι απαραίτητες για να μην καταστείτε λειτουργικά αναλφάβητος.

Λειτουργικά αναλφάβητος είναι σήμερα όποιος ξέρει να γράφει και να διαβάζει αλλά δεν ξέρει να στείλει ένα email, να αναζητήσει κάτι στο ίντερνετ ή να ανοίξει έναν λογαριασμό σε ένα social media.

‘Οπως είπε και ο πρόεδρος Ομπάμα, μην χρησιμοποιείτε απλώς το κινητό σας, αλλά προγραμματίστε το κιόλας!

5. Απροθυμία ανάθεσης του SEO σε κάποια εταιρεία

Ο πέμπτος λόγος είναι η απροθυμία ανάθεσης του SEO σε κάποια εταιρεία SEO ή σε κάποιον επαγγελματία στον χώρο του SEO.

Οι λόγοι που κρύβονται πίσω από την απροθυμία ανάθεσης είναι πολλοί όπως έλλειψη εμπιστοσύνης, άγνοια επαγγελματιών και παρεχόμενων υπηρεσιών κτλ.

6. Απροθυμία να πληρώσουν

Ο τελευταίος λόγος έχει να κάνει με την απόδοση των χρημάτων σας ή μάλλον με τον συμπαντικό νόμο του τιμήματος και της ανταμοιβής. Θα πρέπει πρώτα να δώσεις δηλαδή για να λάβεις.

Τα σενάρια του free SEO ή των δωρεάν υπηρεσιών ή του δωρεάν γεύματος δεν υπάρχουν πουθενά εκτός από τον κομμουνισμό και όλη την αφέλεια και ανευθυνότητα αυτής της θεωρίας ότι μπορείς να μην δουλεύεις και να αμείβεσαι.

Μπορεί να σας θυμίζει μάλλον τον δημόσιο τομέα της χώρας μας, αλλά στον κόσμο του ίντερνετ και των επιχειρήσεων πιστέψτε με δεν υπάρχει τίποτα που να είναι δωρεάν και δεν υπάρχει τίποτα που να γίνεται τυχαία.

5 πράγματα που θα πρέπει να κάνετε για να αποφύγετε την μυωπία στο SEO

seo-myopia

Αν και οι 6 παραπάνω λόγοι, άμα τους αντιστρέψετε, αποτελούν 6 βήματα για να αποφύγετε την μυωπία στο SEO, θα σας δώσω 5 απλές συμβουλές για να γλιτώσετε από την μάστιγα που λέγεται μυωπία στο SEO.

1 Κάντε τις σωστές ερωτήσεις

Οι σωστές ερωτήσεις οδηγούν στις σωστές απαντήσεις. Εκμεταλλευτείτε την Σωκρατική Ειρωνεία. Ο ίδιος ο Σωκράτης ισχυριζόταν ότι είχε άγνοια σε ένα θέμα και έκανε τις κατάλληλες ερωτήσεις στον συνομιλητή του εκμαιεύοντας τις σωστές απαντήσεις.

Για παράδειγμα αντί να ρωτήσετε πως θα βγω πρώτος στη Google ή πως θα φτιάξω 1000 backlinks, θα έπρεπε να ρωτήσετε τι θα πρέπει να κάνω για αυξήσω τις πωλήσεις μου στο ίντερνετ;

2 Να είστε ανοικτός σε νέα πράγματα

Και αφού ρωτήσετε θα πρέπει να έχετε και τα αυτιά για να ακούσετε απαντήσεις και να πάρετε γνώμες.

Και φυσικά δεν θα πρέπει ποτέ να σταματήσετε να μαθαίνετε. Η διαδικασία της μάθησης δεν σταματάει ποτέ και το SEO έχει και αυτό την δική του καμπύλη μάθησης.

3 Δοκιμάστε καινούρια πράγματα

Η δοκιμή και το σφάλμα είναι μέσα στη ζωή και δεν υπάρχει επιτυχία χωρίς δοκιμές. Κανείς δεν πέτυχε χωρίς να κάνει τα απαραίτητα λάθη πρώτα.

Προσωπικά έχω δοκιμάσει χιλιάδες πράγματα στην πορεία μου και σήμερα δοκιμάζω συνέχεια. Δεν σταματάω ποτέ να πιάνω καινούργια πράγματα στα χέρια μου, να εφαρμόζω νέες τεχνικές SEO ή να βελτιώνω τις παλιές.

Μέχρι στιγμής έχω δοκιμάσει πάνω από 1000 θέματα στο WordPress, πάνω από 1500 πρόσθετα ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που έχω ανακατασκευάσει το ίδιο site 2 ή και 3 φορές ή και περισσότερες μέχρι αυτό να πιάσει.

4 Βρείτε έναν ειδικό

Ο ειδικός στον τομέα που σας ενδιαφέρει θα σας βοηθήσει να πάτε πιο γρήγορα εκεί που θέλετε.

Επίσης ένα τρίτο μάτι με μεγαλύτερη εμπειρία θα καταλάβει πραγματικά από τι πάσχετε και θα σας γλιτώσει από το μυωπικό μάρκετινγκ και το μυωπικό SEO.

Η αξία της εξειδικευμένης γνώσης ή της εξειδικευμένης συμβουλής είναι πολύ μεγάλη και δεν θα πρέπει να την υποτιμάτε.

5 Αναθεωρήστε την παλιά σας στρατηγική μάρκετινγκ

Δεν μπορείτε να πετύχετε νέα πράγματα έχοντας παλιές ιδέες ή να έχετε διαφορετικά αποτελέσματα κάνοντας τα ίδια που κάνατε και στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν σας οδηγεί πουθενά η παλιά στρατηγική μάρκετινγκ, μάλλον θα πρέπει να την αλλάξετε και να την προσαρμόσετε στα νέα δεδομένα και στους νέους στόχους σας.

Φροντίστε να αποκτήσετε μια πιο ολιστική και πολύπλευρη θεώρηση των πραγμάτων και να συμπεριλάβετε ότι έχετε παραλείψει.

Δείτε περισσότερα για το SEO:

 

Μενού
Shares