ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE 
Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!
Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!
Περιεχόμενα
Πολλοί από εμάς ερχόμαστε σε επαφή κάθε μέρα με νέες άγνωστες λέξεις σχετικά με την Google και το ίντερνετ. Όσοι από εσάς έχετε ήδη μια ιστοσελίδα θα έχετε ακούσει πολλές φορές για την μαγική λέξη SEO ή Βελτιστοποίηση SEO.
Και είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι γνωρίζεται ότι το SEO έχει να κάνει με όλες εκείνες τις τεχνικές που βοηθάνε στην βελτίωση της ιστοσελίδας σας με στόχο την άνοδο της στις πρώτες θέσης των μηχανών αναζήτησης και της Google με διάφορους όρους αναζήτησης.
Μπορεί για πολλούς από εσάς το SEO να αποτελεί το άγιο δισκοπότηρο και να ασχολείστε με αυτό κάθε μέρα, αλλά ποιος γνωρίζει πραγματικά πως λειτουργεί το SEO;
Για να μάθετε περισσότερα για την όλη λειτουργία του SEO, θα πρέπει πρώτα να δείτε πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης γενικότερα.
Διαβάστε παρακάτω.
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν τρεις κύριες λειτουργίες:
Το crawling των μηχανών αναζήτησης είναι το πρώτο στάδιο για να ξεκινήσει η εμφάνιση μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Κατά συνέπεια θα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για να λειτουργήσει το SEO καλύτερα και στα τρία στάδια. Θα πρέπει δηλαδή να βελτιστοποιήσουμε την ιστοσελίδα μας για να μπορέσει να ανιχνευθεί εύκολα και γρήγορα από τη Google, να ταξινομηθεί και τέλος να πάρει την κατάταξη που της αξίζει.
Συνήθως στο SEO παραλείπουμε το πρώτο ή το δεύτερο βήμα και πάμε κατευθείαν στο τρίτο βήμα που είναι η κατάταξη μιας ιστοσελίδας γιατί συνήθως τα δύο πρώτα βήματα γίνονται αυτόματα και δεν απαιτείτε ιδιαίτερος κόπος.
Παράλληλα, πολλές ιστοσελίδες όταν έρχονται σε εμάς έχουν μια ήδη κατάταξη, εμφανίζονται σε κάποιο αποτέλεσμα αναζήτησης στα SERPs, στην πρώτη ή στην δεύτερη σελίδα ή κάπου και ο πελάτης θέλει να βελτιώσει αυτήν την θέση.
Ωστόσο, εμείς θα αναλύσουμε λίγο παραπάνω αυτή τη φορά την όλη διαδικασία λειτουργίας του SEO.
Θα την χωρίσουμε τη λειτουργία του SEO σε τέσσερα στάδια:
Προσέξτε, δεν αναφέρω την κατασκευή ιστοσελίδων, αλλά την παραγωγή περιεχομένου. Και αυτό γιατί γνωρίζουμε από πριν και το ξαναλέω για όσους δεν το ξέρουν ότι οι μηχανές αναζήτησης, ανιχνεύουν, ταξινομούν και κατατάσσουν το περιεχόμενο των συγκεκριμένων URL που ανακαλύπτουν στον παγκόσμιο ιστό.
Οι μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν και ταξινομούν και κατατάσσουν και τα URL αλλά όταν αυτά δεν έχουν περιεχόμενο ή το περιεχόμενο τους είναι πολύ ρηχό και τηλεγραφικό ( δείτε λεπτό περιεχόμενο ), δεν παίρνουν καλή κατάταξη λόγω χαμηλής χρησιμότητας και αξίας.
Ο νούμερο ένα κανόνας στην παραγωγή περιεχομένου είναι η χρηστικότητα ή χρησιμότητα του. Για παράδειγμα αυτό το άρθρο με θέμα “Πώς λειτουργεί το SEO” έχει μια χρησιμότητα για να σας δείξει σε όλους εσάς το πως λειτουργεί το SEO. Απλό!
Δεν είναι ένα άχρηστο άρθρο που μπορεί να έγραφε για το πόσα πουλιά βλέπω από το μπαλκόνι, ή γιατί έτσι μου ήρθε να γράψω στο ημερολόγιο μου σήμερα. Εκπληρώνει στο ακέραιο μια ανάγκη αναζήτησης και πληροφόρησης και έχει επεξηγήσεις, παραπομπές ή backlinks, αναλύσεις και έκταση για να καλύψει πλήρως το θέμα της λειτουργίας του SEO.
Θα πρέπει να κάνετε λοιπόν και εσείς το ίδιο στο δικό σας περιεχόμενο για να μπορέσετε να καλύψετε μια ανάγκη αναζήτησης του τελικού χρήστη και υποψήφιου πελάτη σας στο έπακρο.
Μπορείτε να δείτε περισσότερα για την παραγωγή περιεχομένου:
Στο στάδιο της ανίχνευσης (crawling), θα πρέπει να προσέξουμε ότι το περιεχόμενο που δημιουργήσαμε με τόσο κόπο είναι ανιχνεύσιμο για τις μηχανές αναζήτησης και τους web crawlers που διαθέτει η κάθε μια. Προσοχή γιατί δεν είναι όλο το περιεχόμενο ανιχνεύσιμο και πολλές φορές διάφορα πράγματα και λάθη ή παραλείψεις αποτρέπουν κάποια ιστοσελίδα να ανιχνευθεί.
Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι ανιχνευμένος και ευρετηριασμένος, για να εμφανιστεί στα SERP. Αν έχετε ήδη μια ιστοσελίδα, ίσως είναι καλή ιδέα να ξεκινήσετε βλέποντας πόσες από τις σελίδες σας βρίσκονται στο ευρετήριο της Google. Αυτό θα δώσει μερικές μεγάλες ιδέες για το αν η Google καταφέρνει και βρίσκει όλες τις σελίδες που θέλετε.
Ένας τρόπος για να ελέγξετε τις σελίδες με ευρετήριο είναι να πληκτρολογήσετε “site: tositesas.gr”, στο πεδίο αναζήτησης της Google.
Η εντολή “site: tositesas.gr” είναι σύμφωνα με τους όρους του SEO και των μηχανών αναζήτησης ένας χειριστής προηγμένης αναζήτησης (advanced search operator).
Προχωρήστε λοιπόν στη Google και πληκτρολογήστε “site: tositesas.gr” στη γραμμή αναζήτησης. Αυτό θα επιστρέψει αποτελέσματα που έχει το Google στο δείκτη του για τον συγκεκριμένο ιστοχώρο.
Ο αριθμός των αποτελεσμάτων που εμφανίζει η Google (βλ. “Περίπου 3250 αποτελέσματα” παραπάνω) δεν είναι ακριβής, αλλά σας δίνει μια σταθερή εικόνα των σελίδων που έχουν ευρετηριαστεί ή ταξινομηθεί στην ιστοσελίδα σας και πώς εμφανίζονται αυτήν την στιγμή στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Για πιο ακριβή αποτελέσματα, εγγραφείτε εάν δεν το έχετε κάνει ακόμα στο Google Search Console και χρησιμοποιήστε την αναφορά Κάλυψη ευρετηρίου ( Coverage) στην Κονσόλα αναζήτησης Google.
Μπορείτε να εγγραφείτε για έναν δωρεάν λογαριασμό Google Search Console αν δεν έχετε αυτήν τη στιγμή. Με αυτό το εργαλείο, μπορείτε να υποβάλετε και χάρτες ιστοτόπου για την ιστοσελίδα σας και να ελέγξετε πόσες σελίδες που υποβλήθηκαν έχουν προστεθεί, μεταξύ άλλων, στο ευρετήριο της Google ( Google Index ).
Εάν δεν εμφανίζεστε οπουδήποτε στα αποτελέσματα αναζήτησης, υπάρχουν μερικοί πιθανοί λόγοι για τους οποίους:
Εφόσον κάποιες πρακτικές εμποδίζουν τις αράχνες των μηχανών αναζήτησης και συγκεκριμένα το Googlebot να βρει το περιεχόμενο που θέλετε να εμφανίζετε στα αποτελέσματα αναζήτησης, θα πρέπει να κάνετε κάποιες προσαρμογές στο SEO της ιστοσελίδας σας.
Ξέρω πως αυτό το άρθρο μοιάζει περισσότερο με το πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης, όμως θα πρέπει να ξέρουμε πως το SEO σήμερα βασίζεται πάνω στο πως λειτουργεί η Google και αλλάζει ανάλογα με τις αλλαγές του αλγορίθμου της.
Θα ήθελα για να σας βοηθήσω να κάνετε την ιστοσελίδα σας πιο ορατή στο Googlebot και να διευκολύνετε την εξεύρεση του περιεχομένου της να σας δώσω μερικές βασικές συμβουλές.
Όλες οι περιοχές που έχουν περιεχόμενο που δεν είναι για δημόσιο πρόσβαση και απαιτείτε εγγραφή του χρήστη σε αυτές, δεν ανιχνεύονται. Προσοχή λοιπόν στο τι θέλουμε να εμφανίσουμε στη google και τι όχι.
Άμα η ιστοσελίδα σας έχει φόρμες αναζήτησης και το περιεχόμενο δημιουργείτε δυναμικά είναι ακατόρθωτο για το bot της Google να ανιχνεύσει αυτό το περιεχόμενο. Θα πρέπει το περιεχόμενο να έχει σταθερό URL και εξερχόμενα και εισερχόμενα links από και προς αυτό. Αλλιώς θα είναι τυφλό.
Το bot της Google ανιχνεύει κείμενο που έχει βρει μέσω κάποιου συνδέσμου ( backlink ) σε αυτό. Άμα εσείς κατά λάθος ήσασταν πολύ καλλιτέχνες και αντί για κείμενο σε html βάλατε το κείμενο σε εικόνες ή σε βίντεο ή σε gif αρχεία, ή pdf ή word μάλλον δεν θα μπορέσει αυτό το κείμενο να αναγνωριστεί ποτέ ως κείμενο λόγω της μορφής του αρχείου που το εμπεριέχει.
Το Googlebot δεν μπορεί να διαβάσει εικόνες ή βίντεο ή αρχεία flash, exe, pdf κτλ. Αντίθετα θα πρέπει τα κείμενα σας να είναι σε αρχεία HTML μέσα στο site σας.
Το μενού πλοήγησης σας θα πρέπει να είναι αρκετά κατατοπιστικό και θα πρέπει να έχει τις σημαντικότερες ιστοσελίδες που θέλετε να δείξετε στη Google. Άμα η ιστοσελίδα σας έχει πολλές επιμέρους σελίδες και δεν χωράνε τα πάντα στο μενού, προσθέστε μόνο τις βασικότερες σελίδες.
Τις δευτερεύουσες σελίδες κρατήστε τις στο sitemap ή διασυνδέστε τες.
Συνηθισμένα λάθη πλοήγησης που μπορούν να κρατήσουν τους ανιχνευτές να βλέπουν ολόκληρο τον ιστότοπό σας:
Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι η αρχιτεκτονική του μενού της ιστοσελίδας σας και γενικά η δομή του περιεχομένου θα πρέπει να είναι απλή, επίπεδη και οργανωμένη με τρόπο που να βοηθάει και όχι να εμποδίζει την ανίχνευση.
Ορφανές ιστοσελίδες ή σελίδες είναι αυτές που δεν έχουν κανέναν σύνδεσμο να δείχνει προς αυτές εσωτερικό σύνδεσμο ή εξωτερικό σύνδεσμο. Όπως καταλάβαμε μιλάμε για τα λεγόμενα backlinks και η αξία τους είναι πολύ μεγάλη όταν αναφερόμαστε στην ανίχνευση της ιστοσελίδας σας από τη Google.
Όσα περισσότερα backlinks έχετε προς μια συγκεκριμένη σελίδα, τόσο πιο εύκολο είναι να ανιχνευθεί αυτή από το Googlebot αλλά και από όλα τα bots γενικότερα, καλά και κακόβουλα.
Για αυτό μόλις ξεκινάτε να κάνετε SEO σε μια ιστοσελίδα και να προσθέτετε backlinks, το πρώτο πράγμα που συμβαίνει είναι να πολλαπλασιάζονται εκθετικά οι επιθέσεις από κακόβουλα λογισμικά που διατρέχουν το ίντερνετ με στόχο να βρουν μια κερκόπορτα ανοιχτή ( backdoor ) για να μπούνε στην ιστοσελίδα σας και να εκτελέσουν διάφορες ανεπιθύμητες ενέργειες.
Το sitemap της ιστοσελίδας σας ή αλλιώς ο χάρτης της ιστοσελίδας σας είναι ένα αρχείο σε μορφή xml που περιέχει όλες τις σελίδες, άρθρα και περιεχόμενα που θέλετε να εμφανίζονται στη Google.
Θα πρέπει να ανοίξετε έναν λογαριασμό στο Google Search Console και να καταχωρήσετε τον χάρτη της ιστοσελίδας σας εκεί.
Άμα έχετε ιστοσελίδα σε WordPress, τότε μπορείτε μέσω του προσθέτου Yoast SEO να δημιουργήσετε και να υποβάλετε το xml sitemap σας στη Google.
Το xml sitemap θα το βρείτε στην διεύθυνση: https://tositesas.gr/sitemap_index.xml και συνήθως περιέχει περισσότερα από ένα αρχεία για κάθε τύπο περιεχομένου. Άλλο sitemap έχουν τα άρθρα, άλλο sitemap οι σελίδες και άλλο sitemap οι ετικέτες κτλ.
Θα πρέπει να υποβάλετε όλα τα sitemap ή όσα θέλετε εσείς να εμφανίζονται στη Google.
Τα σπασμένα links ή broken links είναι σύνδεσμοι που δεν δείχνουν πουθενά μέσα στο site σας και δυσκολεύουν την ανίχνευση, γιατί είναι αδιέξοδα που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τα bots.
Σε ένα WordPress site μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πρόσθετο Broken Link Checker, για να ανακαλύψετε όλα τα σπασμένα links και να τα διορθώσετε σε πραγματικό χρόνο.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις εκτός WordPress, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το πολύτιμο και δωρεάν εργαλείο Xenu ή το αντίστοιχο πληρωμένο Website Auditor από το SEO Powersuite.
Τα 301 redirects είναι ανακατευθύνσεις στα ελληνικά από σελίδες που έπαψαν να ισχύουν ή έχουν μεταβληθεί τα URL τους και δείχνουν σε κάποιες άλλες σελίδες ή ιστοσελίδες.
Πολλές φορές ένα ξεχασμένο 301 αποτρέπει μια σελίδα από το να εμφανιστεί στη Google.
Το πιο επικίνδυνο όμως αλλά και σπάνιο φαινόμενο είναι οι αλυσίδες ανακατευθύνσεων ( redirect chains ) που σημαίνει ότι ο Κώστας δείχνει στον Γιάννη, ο Γιάννης στον Πέτρο και ο Πέτρος στον Κώστα με αποτέλεσμα ο Γιάννης και ο Πέτρος να παραμένουν κρυφοί για τη Google.
Το ξαναλέω, για όσους δεν το κατάλαβαν, η σελίδα Α δείχνει στην σελίδα Β, η σελίδα Β δείχνει στην σελίδα Γ και η σελίδα Γ δείχνει στη σελίδα Α με αποτέλεσμα η σελίδα Β και σελίδα Γ να παραμένουν κρυφές για τη Google.
Θα πρέπει να εντοπίσετε όλα αυτά τα άχρηστα και προβληματικά redirects και να τα εξαλείψετε.
Μπορεί κάποια θέματα να είναι για πιο προχωρημένους στο SEO και ίσως να έχετε πρόβλημα κατανόησης τους, όμως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε ή να σκέφτεστε να εγκαταλείψετε την ανάγνωση. Απλώς πηδήστε ότι σας φαίνεται δύσκολο και συνεχίστε με ότι σας φαίνεται κατανοητό.
Με τον χρόνο θα αρχίσουν όλα να ξεδιαλύνουν στο μυαλό σας και να μπαίνουν σε μια σειρά εφόσον συνεχίσετε το διάβασμα για το SEO στο blog μου και εφόσον γραφτείτε στο SEO Newsletter μας!
Επιτέλους φτάσαμε και στην ταξινόμηση.
Αφού διασφαλίσετε ότι η ιστοσελίδα σας έχει ανιχνευθεί, η επόμενη σειρά εργασιών είναι να βεβαιωθείτε ότι μπορεί να γίνει ευρετηρίαση.
Αυτό είναι σωστό – μόνο και μόνο επειδή η ιστοσελίδα σας μπορεί να ανακαλυφθεί και να ανιχνευθεί από μια μηχανή αναζήτησης δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα αποθηκευτεί στο ευρετήριο.
Αφού ο ανιχνευτής της Googlw (Google Spider) εντοπίσει μια σελίδα, η μηχανή αναζήτησης την αναπαριστά ακριβώς όπως το πρόγραμμα περιήγησης. Κατά τη διαδικασία αυτή, η μηχανή αναζήτησης αναλύει τα περιεχόμενα της σελίδας. Όλες αυτές οι πληροφορίες αποθηκεύονται στον ευρετήριο της.
Υπάρχει περίπτωση μια σελίδα που πριν φαινόταν τώρα στη Google να έχει τώρα αποταξινομηθεί;
Ναι φυσικά, όσες σελίδες επιστρέφουν error 404, όσες σελίδες έχουν γίνει redirect σε κάποιες άλλες και πλέον δεν υπάρχουν στη Google, έχουν αρχίσει να αποταξινομούνται.
Η διαδικασία ταξινόμησης και αποταξινόμησης (deindexing) μπορεί να διαρκέσει χρονικά από ώρες έως και 15 ημέρες ανάλογα με το πόσο γρήγορα ανανεώνετε την ιστοσελίδα σας και το πόσο γρήγορα την επισκέπτεται και την διαπερνάει το Googlebot.
Το Googlebot διατρέχει όλο τον ιστό για να βρει το περιεχόμενο που έχετε δημιουργήσει.
Άμα δεν είστε σίγουροι για το άμα μια σελίδα από τον ιστοχώρο σας δεν έχει ταξινομηθεί στη Google, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο URL Inspection Tool για να το διαπιστώσετε.
Άμα δείτε ότι όντως δεν υπάρχει, θα πρέπει να βρείτε τι φταίει και να το διορθώσετε.
Πως λοιπόν θα μπορέσουμε να ορίσουμε τι θα ταξινομηθεί στην ιστοσελίδα μας και τι όχι; Σε αυτό μας βοηθάνε τα meta robots ή τα λεγόμενα robots meta directives.
Οι οδηγίες Meta (ή “meta tags”) είναι οδηγίες που μπορείτε να δώσετε στις μηχανές αναζήτησης σχετικά με το πώς θέλετε να αντιμετωπίζεται η ιστοσελίδα σας.
Μπορείτε να ενημερώσετε τους ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης για πράγματα όπως “Μην κάνετε ευρετηρίαση αυτής της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης” ή “Μην μεταβιβάσετε καμία σχέση της ιστοσελίδας μου ( link equity ή link juice) σε συνδέσμους που να δείχνουν σε μια άλλη ιστοσελίδα”.
Αυτές οι οδηγίες εκτελούνται μέσω των Ρομπότ Meta Tags στο <head> των σελίδων σας HTML (που χρησιμοποιούνται συχνότερα) ή μέσω της ετικέτας X-Robots στην κεφαλίδα HTTP.
Η μετα-ετικέτα ρομπότ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο <head> της HTML της ιστοσελίδας σας. Μπορεί να αποκλείσει όλες ή συγκεκριμένες μηχανές αναζήτησης. Οι ακόλουθες είναι οι πιο κοινές μετα-οδηγίες, μαζί με τις περιπτώσεις στις οποίες μπορείτε να τις εφαρμόσετε.
Λέει στις μηχανές αναζήτησης αν η σελίδα θα πρέπει να ανιχνεύεται και να διατηρείται σε ένα δείκτη των μηχανών αναζήτησης για ανάκτηση. Εάν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε το “noindex”, λέτε στα προγράμματα ανίχνευσης ότι θέλετε να εξαιρείται η σελίδα από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Από προεπιλογή, οι μηχανές αναζήτησης υποθέτουν ότι μπορούν να δείξουν όλες τις σελίδες, οπότε η χρήση της τιμής “index” σε μια ιστοσελίδα είναι περιττή από την μάνα του (by default).
Μπορείτε να επιλέξετε να επισημάνετε μια σελίδα ως “noindex” εάν προσπαθείτε να κόψετε λεπτές σελίδες από το ευρετήριο της Google στον ιστότοπό σας (π.χ. σελίδες προφίλ που δημιουργούνται από το χρήστη), αλλά εξακολουθείτε να θέλετε να είναι προσβάσιμοι από τους επισκέπτες.
Λέει στις μηχανές αναζήτησης κατά πόσο οι συνδέσεις στη σελίδα πρέπει να ακολουθούνται ή να μην ακολουθούνται. Στα “dofollow links” τα ρομπότ αναζήτησης ακολουθούν τους συνδέσμους στη σελίδα σας και περνάνε το link equity μέσα από αυτές στις διευθύνσεις URL που δείχνουν.
Αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε το “nofollow”, οι μηχανές αναζήτησης δεν θα ακολουθήσουν ή θα περάσουν οποιαδήποτε σχέση και ισχύ αναζήτησης μεταξύ των συνδέσμων στη σελίδα. Από προεπιλογή, όλες οι σελίδες υποτίθεται ότι έχουν το χαρακτηριστικό “follow”.
Το nofollow χρησιμοποιείται συχνά μαζί με το noindex όταν προσπαθείτε να αποτρέψετε την ευρετηρίαση μιας σελίδας καθώς και να εμποδίσετε τον ανιχνευτή να ακολουθεί συνδέσμους στη σελίδα.
Το noarchive χρησιμοποιείται για να περιορίσει τις μηχανές αναζήτησης από την αποθήκευση ενός αποθηκευμένου αντιγράφου της σελίδας. Από προεπιλογή, οι μηχανές θα διατηρούν ορατά αντίγραφα όλων των σελίδων που έχουν αναπροσαρμόσει, προσβάσιμα από τους ερευνητές μέσω του δεσμευμένου συνδέσμου στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Εάν διαχειρίζεστε μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου και οι τιμές των προϊόντων σας αλλάζουν τακτικά, ίσως να εξετάσετε την ετικέτα noarchive, για να αποτρέψετε τους χρήστες που ψάχνουν να βλέπουν ξεπερασμένες τιμές. Σπάνιο αλλά υπάρχει και αυτό.
Το στάδιο 3 είναι η φάση της κατάταξης, στην οποία οι ιστοσελίδες που έχουν περάσει τις δυο προηγούμενες φάσεις και έχουν επιτυχώς αποθηκευτεί στον δείκτη της Google είναι έτοιμες να αξιολογηθούν από τον διαβόητο και περιβόητο αλγόριθμο της για να καταταγούν σε θέσεις, πρώτη, δεύτερη, τρίτη κτλ στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ο αλγόριθμος κατάταξης ή αλγόριθμος αναζήτησης της Google είναι ένας πολύπλοκος πολυπαραγοντικός αλγόριθμος που έχει περισσότερους από 200 παράγοντες αναζήτησης οι οποίοι δεν παραμένουν σταθεροί αλλά αλλάζουν κάθε μέρα, κάθε εβδομάδα, κάθε μήνα και μετά πιο σπάνια με τις πιο μεγάλες αλλαγές του πυρήνα του αλγορίθμου, τα λεγόμενα core updates.
Οι μικρές αλλαγές του αλγορίθμου που γίνονται καθημερινά, γίνονται με στόχο την βελτίωση της ποιότητας των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι βασικές ή ευρείες ενημερώσεις του αλγορίθμου αναπτύσσονται για να αντιμετωπίσουν ένα συγκεκριμένο ζήτημα, όπως το Google Penguin για την αντιμετώπιση του spam.
Η ίδια η Google έχει πει δημόσια για τον αλγόριθμο της ότι: “Κάνουμε αναβαθμίσεις ποιότητας όλη την ώρα.”
Άμα λοιπόν η ιστοσελίδα σας έπεσε ή ανέβηκε μετά από μια αναβάθμιση του αλγορίθμου της Google, είναι απόλυτα λογικό.
Η Google κατατάσσει τις ιστοσελίδες με δύο βασικά κριτήρια κατάταξης:
Για να μάθουμε επακριβώς τι πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε την κατάταξη μας στις μηχανές αναζήτησης ή να βγούμε στην πρώτη θέση της Google, θα πρέπει να μάθουμε να σκεφτόμαστε σαν και αυτές και ακόμα καλύτερα να μάθουμε να μιλάμε τη γλώσσα τους.
Οι μηχανές αναζήτησης πάντα ήθελαν το ίδιο πράγμα: να παρέχουν χρήσιμες απαντήσεις στις ερωτήσεις του ερευνητή με τις πιο χρήσιμες μορφές. Εάν αυτό είναι αλήθεια, τότε γιατί φαίνεται ότι το SEO είναι διαφορετικό τώρα από ό,τι στα προηγούμενα χρόνια;
Το SEO μεταβάλλεται και θα μεταβάλλεται συνέχεια γιατί η Google έχει κάνει στροφή προς την ποιότητα και θέλει κάθε φορά να βελτιώσει την εμπειρία του τελικού χρήστη. Η εμπειρία δηλαδή του ατόμου που σερφάρει στον ίντερνετ και κάνει μια αναζήτηση στην μηχανή αναζήτησης της Google.
Το ποια σελίδα θα εμφανιστεί στην πρώτη θέση εξαρτάται όπως είπαμε από την σχετικότητα και την ποιότητα. Όσο πιο σχετική είναι η ιστοσελίδα σας με αυτό που ψάχνει ο χρήστης, τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχει να φιγουράρει στα πρώτα αποτελέσματα.
Και παράλληλα όσο πιο σημαντική είναι μια ιστοσελίδα τόσο πιο ψηλά φαίνεται στις αναζητήσεις.
Στο Paramarketing και σε άλλα sites έχω γράψει δεκάδες άρθρα με συμβουλές, βίντεο και τρόπους για να βγείτε στην πρώτη θέση της Google και να νικήσετε τον ανταγωνισμό.
Θα ήθελα να αναφερθώ σε δύο βασικά πράγματα, πρώτα στο περιεχόμενο που έχετε δημιουργήσει στο στάδιο 0 και μετά στα backlinks που χρειάζονται για να βοηθήσουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας.
Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και η εμπειρία του χρήστη για αυτό θα αναφερθούμε και σε αυτήν παρακάτω.
Συνοπτικά δηλαδή θα πρέπει να δείτε τρία πράγματα για να τα πάτε καλύτερα από τους ανταγωνιστές σας στις μηχανές αναζήτησης:
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να είναι εμφανώς καλύτερο σε ποιότητα από των ανταγωνιστών σας και κατά δεύτερο να είναι αυτό που θέλει ο χρήστης.
Βρείτε τις ανάγκες πληροφόρησης της αγοράς σας και εξυπηρετήστε την καλύτερα από τους άλλους.
Τα backlink που παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην κατάταξη, σύμφωνα με τη Google έρχονται συνεπεία του τέλειου, σούπερ περιεχομένου που έχετε δημιουργήσει και δημιουργούνται και αυτά μόνα τους οργανικά δηλαδή, γιατί άλλοι χρήστες του διαδικτύου ή διαχειριστές ιστοσελίδων έχουν βρει το περιεχόμενο σας άξιο αναφοράς και σύνδεσης και έτσι σας δίνουν μια παραπομπή ή backlink.
Τα backlinks λειτουργούν πολύ παρόμοια με τις πραγματικές παραπομπές ή καλύτερα τις συστάσεις από στόμα σε στόμα (WoM ή Word-of-Mouth). Άμα οι συστάσεις πάρουν φωτιά, τότε λέμε ότι έχουν γίνει viral. Ας πάρουμε ένα υποθετικό ηλεκτρονικό κατάστημα με τσάντες, το 4bag, για παράδειγμα υπάρχουν 4 είδη παραπομπών-συνδέσμων:
Για να ανέβει λοιπόν πιο γρήγορα η ιστοσελίδα σας στη Google, θα πρέπει να υπάρχουν πάρα πολλές παραπομπές (backlinks) από άλλους που να καταδείχνουν ότι εσείς είστε οι καλύτεροι στον τομέα σας και ότι είστε γνωστοί για αυτήν την λέξη κλειδί.
Για να μάθετε περισσότερα για την Αυθεντία ή το authority στο ίντερνετ, δείτε το άρθρο: EAT και SEO: Γιατί είναι σημαντικό στη Google.
Η αλληλεπίδραση του χρήστη με την ιστοσελίδα σας και η ανταπόκριση του στο περιεχόμενο της, θετική ή αρνητική είναι και αυτή παράγοντας κατάταξης στον οποίο η Google έχει επενδύσει πάρα πολλά.
Με την δωρεάν χρήση των Google Analytics, του Google Chrome, της Google Search Console, η Google θέλει να έχει πρόσβαση στα στοιχεία αλληλεπίδρασης του χρήστη με την ιστοσελίδα σας και να ξέρει επακριβώς τι κάνει αυτός όταν επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας.
Η αλληλεπίδραση του χρήση περιλαμβάνει:
Εφόσον η Google έχει άμεση πρόσβαση στο τι κάνει ένας χρήστης μέσα στην ιστοσελίδα μας, μπορεί με τον χρόνο, αφού η ιστοσελίδα σας αποκτήσει μερικές εκατοντάδες επισκέψεις να αντιληφθεί με βάση την συμπεριφορά του άμα βρήκε αυτό που έψαχνε και άμα έμεινε ευχαριστημένος.
Η εμπειρία του χρήστη αποτελεί πρωτεύοντα στόχο της Google και για αυτό με τον καιρό πριμοδοτεί και προωθεί η ίδια ιστοσελίδες που εξασφαλίζουν την καλύτερη εμπειρία για τον τελικό χρήστη σε σύγκριση με τις άλλες ιστοσελίδες που υπάρχουν στο διαδύκτιο.
Φροντίστε να κάνετε αυτήν την εμπειρία του χρήστη μοναδική και να τον κάνετε κάθε φορά που μπαίνει στην ιστοσελίδα σας να μην θέλει να φύγει ποτέ και να σκέφτεται πότε να ξαναρθεί.
Αυτά τα λίγα για σήμερα φίλοι μου για το πως λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και συγκεκριμένα για το πως λειτουργεί η Google.
Μην ξεχάσετε να γραφτείτε στο Newsletter μου για να λαμβάνετε μοναδικές γνώσεις στο email σας κάθε εβδομάδα και μην ξεχάσετε να γραφτείτε στο κανάλι μου στο YouTube για να ενημερώνεστε για τα νέα βίντεο γύρω από το SEO και τη Google που ανεβάζουμε συνέχεια.
Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;
Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!