ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

Τι είναι οι λέξεις κλειδιά;

Οι λέξεις κλειδιά είναι οι όροι αναζήτησης που καθορίζουν ποιο θα είναι το θέμα του περιεχομένου μιας σελίδα ή άρθρου από την ιστοσελίδα σας. Από την πλευρά του SEO, είναι οι λέξεις και οι φράσεις που οι υποψήφιοι πελάτες σας ή επισκέπτες της ιστοσελίδας σας βάζουν στις μηχανές αναζήτησης, που ονομάζονται επίσης “ερωτήματα αναζήτησης” ή search queries. Οι λέξεις κλειδιά χαρακτηρίζονται από το περιεχόμενο, το κείμενο της ιστοσελίδας σας, τις εικόνες, τα κείμενα, τα βίντεο που έχετε.

Άμα είστε διαχειριστής μιας ιστοσελίδας θα πρέπει οι λέξεις κλειδιά στη σελίδα σας να είναι σχετικές με το τι αναζητούν οι χρήστες. Όσο πιο σχετικές είναι με αυτό που θέλει ο υποψήφιος πελάτης σας τόσο πιο πολλές πιθανότητες υπάρχουν να βρουν το περιεχόμενό σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ( SERPs).

Γιατί είναι τόσο σημαντικές οι λέξεις-κλειδιά;

Οι λέξεις κλειδιά είναι πάρα πολύ σημαντικές σημαντικές, επειδή αποτελούν το συνδετικό κρίκο μεταξύ του τι ψάχνει ο κόσμος και του περιεχομένου που έχετε δημιουργήσει για να καλύψετε αυτή την ανάγκη αναζήτησης.

Το επόμενο ερώτημα τώρα είναι ποιος είναι ο στόχος σας με την σωστή χρήση των κατάλληλων λέξεων κλειδιών;

Ο στόχος σας στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι να φέρετε όσο το δυνατόν περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας από τις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP).

Οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε να στοχεύσετε (είναι για την ακρίβεια αυτές που επιλέγετε να συμπεριλάβετε στο περιεχόμενό σας) θα καθορίσουν πόσο κίνηση θα πάρετε στην ιστοσελίδα σας.

Αν κατέχετε ένα κατάστημα με ρούχα, για παράδειγμα, ίσως μια ενδιαφέρουσα λέξη κλειδί να ήταν κάποια από τις κατηγορίες ειδών, όπως γυναικεία φορέματα, βραδινά φορέματα κτλ.

Οι λέξεις κλειδιά είναι εξίσου σημαντικές τόσο για τον κόσμο σας, την αγορά σας στόχο δηλαδή, όσο και για το περιεχόμενό σας, γιατί θα πρέπει να ταυτίσετε τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε στο περιεχόμενο σας με αυτές που ψάχνει ο τελικός χρήστης.

Θα πρέπει δηλαδή να μαντέψετε την πρόθεση του χρήστη πριν εισάγει στη Google έναν όρο αναζήτησης. Αυτοί που καταφέρνουν και βρίσκουν τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά για την αγορά στόχο τους και τις τοποθετούν στρατηγικά στο περιεχόμενο τους είναι και αυτοί που παίρνουν την μερίδα του λέοντος στις αναζητήσεις.

Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί επειδή μπορείτε να περιγράψετε τι προσφέρετε με έναν ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από ότι κάποιοι το ζητούν.

Για να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα τα πάει καλά οργανικά και που θα οδηγεί τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, πρέπει να κατανοήσετε τις ανάγκες αυτών των επισκεπτών – τη γλώσσα που χρησιμοποιούν και τον τύπο περιεχομένου που αναζητούν. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μιλώντας με τους πελάτες σας, με συχνές συζητήσεις μαζί τους, να επισκεφτείτε διάφορα φόρουμ στο ίντερνετ, ομάδες στο Facebook ή και να κάνετε τη δική σας έρευνα λέξεων-κλειδιών με ένα εργαλείο όπως το Keyword Planner της Google.

Τι είναι οι φράσεις κλειδιά;

Οι λέξεις κλειδιά μπορούν να είναι πολύ αόριστες και να εγκλείουν πολύ γενικές έννοιες και αυτές ονομάζονται γενικές λέξεις κλειδιά ή βασικές λέξεις κλειδιά ή μπορούν να είναι ένας πιο συγκεκριμένος συνδυασμός πολλών όρων και να περιέχουν περισσότερες από μια λέξεις. Αυτές οι λέξεις κλειδιά ονομάζονται φράσεις κλειδιά ή στον επίσημο αγγλικό όρο long tail keywords.

Οι λέξεις κλειδιά που αποτελούνται από έναν μόνο όρο ή μια λέξη κλειδί συνήθως είναι ο απώτερος στόχος σας (στο να βγείτε με αυτές στης μηχανές αναζήτησης), γιατί συχνά έχουν δελεαστικά υψηλό όγκο αναζήτησης. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές έχουν και εξαιρετικά σκληρό ανταγωνισμό και είναι αρκετά δύσκολο ως και ακατόρθωτο να βγείτε στην πρώτη σελίδα και εξαιρετικά σπάνιο να βγείτε στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης.

Για παράδειγμα, άμα έχετε μια εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων, ίσως να θέλετε να βγείτε για την λέξη κλειδί “ενοικιάσεις αυτοκινήτων”, αλλά μάλλον θα τα βρείτε σκούρα γιατί πολύ μεγάλα ονόματα έχουν ήδη καταλάβει τις πρώτες θέσεις.

Εκτός από αυτόν τον έντονο ανταγωνισμό, οι μοναδικές ή μονολεκτικές λέξεις κλειδιά μπορούν να είναι υπερβολικά αόριστες για να περιγράψουν αυτό που θέλετε. Εάν κάποιος ψάχνει για “κολάρο”, δεν ξέρετε αν θέλει να βρει κολάρο για σκύλους, ή κολάρο για προβλήματα στον αυχένα ή κολάρο ως εξάρτημα αυτοκινήτου.

Οι φράσεις κλειδιά συνήθως έχουν πιο σαφή καθορισμένη πρόθεση. Για παράδειγμα, “τα καλύτερα κολάρα για σκύλους”, ή “φθηνές κολάρα εκπαίδευσης σκύλων”. Επίσης, θα διαπιστώσετε ότι οι φράσεις κλειδιά  έχουν μικρότερο ανταγωνισμό, άρα έχουν και περιθώρια οι μικρότερες ιστοσελίδες να μπορούν να χτυπήσουν πολύ καλές θέσεις στη Google και στις μηχανές αναζήτησης με φράσεις κλειδιά παρά με γενικευμένες λέξεις κλειδιά.

LEKSEIS-KLEIDIA-FRASEIS-1024x760

Στο παραπάνω γράφημα, βλέπουμε τον ανταγωνισμό και το κόστος ανά κλικ άμα κάναμε εκστρατεία στα Google Ads με βάση διάφορες λέξεις κλειδιά ξεκινώντας από το case που είναι η γενική λέξη κλειδί και φτάνοντας στο Samsung S8 blue hybrid case που είναι μια πολύ συγκεκριμένη φράση κλειδί με πολύ μικρό κόστος και πολύ μικρό ανταγωνισμό.

Για παράδειγμα, κατάφερα να βγω μέσα σε δύο ώρες στην πρώτη θέση της Google με μια φράση κλειδί που είχε πολύ λίγες αναζητήσεις και ελάχιστο ανταγωνισμό. Αυτή η φράση κλειδί είναι η ΠΩΣ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΕΤΕ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΚΕΡΔΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ και φυσικά όπως καταλαβαίνετε πυροδότησε αντιδράσεις από την στενή κοινότητα του SEO στην Ελλάδα.

Αυτό είναι απόδειξη ότι μπορείτε να στοχεύσετε με δεκάδες μην πω χιλιάδες τέτοιου είδους φράσεις κλειδιά και να αποκτήσετε σημαντική επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης που θα κάνει την ιστοσελίδα σας βιώσιμη.

Τι δεν είναι λέξεις κλειδιά;

Αρκετές φορές με καλούν πελάτες ή μου στέλνουν email για να τους δώσω μια προσφορά σχετικά με την ιστοσελίδα τους. Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί δεν έχουν καταλάβει ποιες είναι οι βασικές λέξεις κλειδιά για την κατηγορία τους και συγκεκριμένα για το site τους.

Για παράδειγμα με είχε καλέσει κάποιος με ένα σύστημα κρατήσεων σαν το booking για την Ελλάδα, και μου ζήτησε ως βασική λέξη κλειδί τον όρο “διακοπές”.

Ο όρος διακοπές ή άλλες γενικές λέξεις κλειδιά όπως απεργίες, ήλιος, φεγγάρι, κτλ δεν αποτελούν λέξεις κλειδιά γιατί είναι πολύ γενικές και ασαφείς.

Ποια εργαλεία εύρεσης λέξεων κλειδιών υπάρχουν;

Το ερώτημα τώρα είναι πως θα βρείτε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά. Σε αυτήν την κατεύθυνση υπάρχουν αρκετά εργαλεία εύρεσης λέξεων κλειδιών τα λεγόμενα στα αγγλικά Keyword Tools, μερικά εκ των οποίων είναι δωρεάν και μερικά επί πληρωμή.

Προσωπικά έχω δοκιμάσει δεκάδες εργαλεία λέξεων κλειδιών με επικρατέστερο το Google Keyword Planner. Το Google Keyword Planner χρησιμοποιείτε κατά κόρον για τον σχεδιασμό μιας καμπάνιας Google Ads και για αυτό θεωρείτε το πιο ακριβές και πιο αξιόπιστο όλων γιατί χρησιμοποιεί δεδομένα απευθείας από το Google Analytics.

Μερικά ακόμα πολύ δημοφιλή εργαλεία λέξεων κλειδιών είναι και τα παρακάτω:

Και πολλά άλλα εργαλεία.

Πως να χρησιμοποιήσετε τις  λέξεις κλειδιά στη ιστοσελίδα σας

LEKSEIS-KLEIDIA

Δεν είναι η καλύτερη στρατηγική απλώς και μόνο να γεμίζετε με λέξεις κλειδιά την ιστοσελίδα σας. Θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε συναρπαστικού περιεχόμενο το οποίο να παρέχει πραγματική αξία στους πραγματικούς χρήστες τις ιστοσελίδας σας, και να μην είναι φτιαγμένο μόνο και μόνο για να το διαβάσει το Googlebot και να μας ανεβάσει στην πρώτη θέση.

Υπάρχουν ορισμένοι βασικοί κανόνες χρήσης των λέξεων κλειδιών που πρέπει να ακολουθήσετε για να ξεκινήσετε σωστά. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μοναδικές και ξεχωριστές λέξεις κλειδιά για κάθε σελίδα και άρθρο της ιστοσελίδας σας.

Θα πρέπει να είστε πολύ συγκεκριμένοι με την στρατηγική τοποθέτηση των λέξεων κλειδιών στην ιστοσελίδα σας γιατί πολλοί πέφτουν θύμα των εντυπωσιακών και γενικών τίτλων που όμως δεν εμπεριέχουν στην ουσία καμία λέξη κλειδί. Τα λεγόμενα click baits και εν τέλει καταφέρνουν να φέρουν τον επισκέπτη στο site τους για να το ξενερώσουν με την ρηχότητα ή την μη σχετικότητα του θέματος.

Θα πρέπει να συμπεριλάβετε τις λέξεις κλειδιά σε διάφορα σημεία του περιεχομένου της σελίδας προορισμού, τα οποία κοιτάνε και τα bots των μηχανών αναζήτησης αλλά και οι αναγνώστες της ιστοσελίδας σας.

Θα πρέπει να εισάγετε την λέξη κλειδί ή φράση κλειδί:

  • Στο URL της σελίδας σας
  • Στον τίτλο H1 της σελίδας σας
  • Στους τίτλους Η2
  • Στο περιεχόμενο
  • Στην μέτα περιγραφή
  • Στον εναλλακτικό κείμενο ή alt text των εικόνων

Η χρήση των λέξεων κλειδιών σας σε αυτούς τους τομείς είναι ο πιο βασικός τρόπος στόχευσης στις μηχανές αναζήτησής. Δεν πρόκειται να βγείτε στην πρώτη σελίδα σε μια μέρα με την σωστή και ορθή χρήση των λέξεων κλειδιών, όμως θα μπορέσετε να δώσετε τα ανάλογα σήματα στα bots των μηχανών αναζήτησης για το περί τίνους πρόκειται το περιεχόμενο της συγκεκριμένης σελίδας και έτσι θα σας κατατάξουν για τις ανάλογες λέξεις κλειδιά.

Προσοχή στον κανιβαλισμό των λέξεων κλειδιών

Ο κανιβαλισμός των λέξεων κλειδιών και τον αντίστοιχων σελίδων προορισμού είναι ένα θέμα που θα σας δημιουργήσει ιδιαίτερο πρόβλημα στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

Ειδικά όταν είστε στην αρχή και δεν έχετε οργανώσει σωστά τις λέξεις κλειδιά, έχετε την τάση να γράφετε άρθρα απλώς και μόνο για το καλό του γραψίματος είτε γιατί βιάζεστε για να δημιουργήσετε περιεχόμενο είτε γιατί είστε ανυπόμονοι για να βγείτε για την συγκεκριμένη λέξη κλειδί στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης.

Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί και μεθοδικοί. Οργανώστε τις λέξεις κλειδιά σε ένα φύλλο excel και αντιστοιχίστε τις με τις σελίδες ή άρθρα που θα δημιουργήσετε στην πορεία.

Φροντίστε να δημιουργήσετε μόνο ένα άρθρο ή σελίδα για κάθε λέξη κλειδί ή ομάδα λέξεων κλειδιών. Για να δείτε τι πρέπει να γράψετε στο άρθρο σας δείτε το παρακάτω: Πως να γράψετε ένα τέλειο άρθρο για τη Google και το κοινό σας.

Κατόπιν θα πρέπει να περιμένετε 35 εβδομάδες για να δείτε σε ποια κατάταξη έχει φτάσει το άρθρο σας. Στις 35 εβδομάδες το άρθρο παίρνει το 90% της κατάταξης και τότε και μόνο θα έχετε καταλάβει άμα θα μπορέσετε να βγείτε στις πρώτες θέσεις χωρίς να κάνετε αλλαγές ή αν θα πρέπει να προβείτε άμεσα σε διορθωτικές ενέργειες.

Το να γράψετε πολλά άρθρα για το ίδιο θέμα δεν είναι μόνο σπατάλη ενέργειας αλλά δεν σας βοηθάει καθόλου γιατί το ένα άρθρο θα κανιβαλίζει το άλλο και ποτέ δεν θα έχετε σταθερή κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων.

Πως να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά για τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής περιεχομένου

Παρόλο που μπορείτε συχνά να ξεκινήσετε με μια λέξη κλειδί και να δημιουργήσετε ένα είδος περιεχομένου γύρω από αυτόν τον όρο, μερικές φορές το περιεχόμενό σας υπάρχει ήδη και πρέπει να μάθετε πώς να ταιριάζει με τις λέξεις κλειδιά που στοχεύετε. Για να γίνει αυτό, δημιουργήστε έναν χάρτη με τις λέξεις κλειδιά σας. Η δημιουργία αυτού του χάρτη μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τον αντίκτυπο του υπάρχοντος περιεχομένου σας και να εντοπίσετε τα άρθρα που δεν έχουν δυναμική ή τα κενά που χρειάζονται πλήρωση με περιεχόμενο.

Αυτά τα κενά λέγονται και keywords gaps ή ευκαιρίες λέξεων κλειδιών.

Πως λοιπόν θα δημιουργήσετε τον χάρτη με τις λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν άμεσα;

Σε ένα προηγούμενο άρθρο είχα αναφερθεί στην μέθοδο Google Alphabet ή αλφαβητάρι της Google.

GOOGLE-ALPHABET

Σύμφωνα με την μέθοδο αυτή, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε την βασική σας λέξη κλειδί συν το A και να πάτε στο πεδίο αναζητήσεων της Google και να βρείτε όλες τις προτεινόμενες αναζητήσεις.

Μετά θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τις νέες λέξεις κλειδιά που βρήκατε για να δημιουργήσετε νέες σελίδες στον ιστότοπο σας.

Μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για να οργανώσετε το περιεχόμενό σας και να διαμορφώσετε μια στρατηγική. Ο πιο βασικός τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να ξεκινήσετε ένα υπολογιστικό φύλλο excel (το “περιεχόμενο σας στο χάρτη λέξεων-κλειδιών”) και να προσδιορίσετε την κύρια λέξη κλειδί σας για κάθε άρθρο ή σελίδα. Στη συνέχεια, μπορείτε να δημιουργήσετε το φύλλο σας σύμφωνα με τις δικές σας απαιτήσεις, να προσθέσετε τον όγκο αναζήτησης λέξεων κλειδιών, την οργανική επισκεψιμότητα, το page authority των ανταγωνιστών σας και οποιεσδήποτε άλλες μετρήσεις που είναι σημαντικές για την ιστοσελίδα σας.

Όσο πιο οργανωτικός και αναλυτικός είστε, τόσο πιο πολλές λέξεις κλειδιά θα ανακαλύψετε και τόσο πιο πολύ θα αυξήσετε την οργανική σας επισκεψιμότητα, τις προβολές σελίδων, την παραμονή του χρήστη μέσα στην ιστοσελίδας σας και φυσικά τις πωλήσεις σας.

Είναι τα εργαλεία εύρεσης των λέξεων κλειδιών αξιόπιστα και ακριβείς;

Ένα τελευταίο θέμα που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι δεν πρέπει να έχετε και πολύ μεγάλη πίστη στα Keyword Tool ή στα εργαλεία εύρεσης λέξεων κλειδιών.

Ο λόγος είναι ότι δεν είναι πολύ ακριβή και αξιόπιστα γιατί το 15% των αναζητήσεων στη Google είναι καινούριες αναζητήσεις που δεν υπήρχαν στο παρελθόν ή την προηγούμενη χρονιά.

Με στοιχεία που μας έχει δώσει η ίδια η Google, αυτή η τάση προβλέπεται να διογκωθεί στο μέλλον και για αυτό θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο όγκος αναζητήσεων δεν είναι απόλυτος και δεν θα πρέπει να τον λαμβάνουμε αποκλειστικά υπόψιν στην επιλογή λέξεων κλειδιών.

Ελπίζω να σας βοήθησα, μην ξεχάσετε να γραφτείτε στο Newsletter μου και να μοιραστείτε και αυτό το άρθρο με τους φίλους σας.

Ζητήστε τώρα προσφορά για SEO και προώθηση ιστοσελίδων

ZITISTE-PROSFORA-SEO-3

Σας ενδιαφέρει να ανεβείτε στην πρώτη θέση της Google;

Ζητήστε τώρα προσφορά προώθησης

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

Δείτε περισσότερα για το πως λειτουργεί το SEO:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού
Shares