ΒΓΕΙΤΕ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ GOOGLE

Αυξήστε την επισκεψιμότητα κατά 1200%!

ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ-1

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων: 7 συμβουλές για κορυφαία αποτελέσματα

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων είναι μια άλλη εκδοχή του SEO ή ΣΕΟ στα ελληνικά που αποτελεί το ακρωνύμιο της φράσης Search Engine Optimization ή Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης.

Επειδή όμως το ΒΙΜΑ (Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης) σαν ακρωνύμιο είναι αρκετά αδόκιμο και δεν θα παρέπεμπε σημειωτικά στο αγγλικό ομότιμο όρο του, έχει επικρατήσει το SEO.

Με το όρο βελτιστοποίηση ιστοσελίδων εννοούμε το ίδιο πράγμα με το SEO.

Γιατί έγραψα αυτό το άρθρο για την βελτιστοποίηση ιστοσελίδων

Ο λόγος ήταν για να σας δώσω μερικές πρακτικές συμβουλές και ερεθίσματα ώστε να βελτιώσετε την ορατότητα της ιστοσελίδας σας με απλά και κατανοητά βήματα.

Εντάξει σόρυ για την παραμύθα, απλά με τον ΣΥΡΙΖΑ την τελευταία τετραμησιετία έχουμε αρχίσει να λέμε όλοι ψέματα μεταξύ μας. Επειδή μου αρέσει να διδάσκω με παραδείγματα θα σας αποκαλύψω τον πραγματικό λόγο.

Έγραψα το άρθρο για την βελτιστοποίηση ιστοσελίδων γιατί απλώς και μόνο με μία μικρή έρευνα που έκανα στις μηχανές αναζήτησης, στη Google δηλαδή ανακάλυψα πως δεν εμφανίζομαι πουθενά με αυτόν τον όρο αναζήτησης.

Πολύ λογικό γιατί ποτέ δεν κάλυψα με κάποιο περιεχόμενο, άρθρο ή σελίδα αυτό τον όρο αναζήτησης. Για να μπορέσω να καλύψω αυτό τον όρο αναζήτησης, να πιάσω με άλλα λόγια αυτή την λέξη κλειδί, θα έπρεπε να δημιουργήσω μια όμορφη και περιεκτική σελιδούλα όπως αυτή με ξεκάθαρη την λέξη κλειδί στο URL, στον τίτλο, στο alt text της εικόνας, στην κεφαλίδα 1, στην κεφαλίδα 2, στο meta description και μετά να δημιουργήσω και μερικά απλά και καθημερινά backlinks προς αυτήν.

Τώρα που εξηγηθήκαμε, μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω και να δείτε τις 7 μικρές αλλά πολύ πρακτικές συμβουλές για να έχετε κορυφαία αποτελέσματα στην βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

Ας ξεκινήσουμε γρήγορα με το πρώτο.

1. Βρείτε τις λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν την αγορά σας

Θα πρέπει να βρείτε τα money keywords.

Τα money keywords είναι οι λέξεις κλειδιά που ενέχουν πρόθεση αγοράς, είναι οι λέξεις και οι όροι αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας όταν θέλουν να αγοράσουν κάτι από εσάς.

Ας μην κρυβόμαστε. Κάθε ιστοσελίδα είναι ένα ηλεκτρονικό μαγαζί εμμέσως ή αμέσως. Υπάρχει το eshop που πουλάει αγαθά και υπάρχουν και ιστοσελίδες που πουλάνε υπηρεσίες όπως οι δικηγόροι, μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, γιατροί κτλ.

Κάθε κλάδος έχει τις δικές του λέξεις κλειδιά με τις οποίες ψάχνει να βρει αυτό που θέλει ο μέσος χρήστης του ίντερνετ που θέλει να γίνει πελάτης σας.

2. Βγείτε στην πρώτη τριάδα της Google με τα money keyword

Το δεύτερο βήμα, φαντάζει πολύ απλό αλλά είναι το δυσκολότερο όλων γιατί το να βγεις πρώτος στη Google και να διατηρήσεις τις θέσεις σου είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο άμα δεν είστε έμπειροι επαγγελματίες στο SEO.

Μια λαϊκή ρήση λέει πως άμα θέλεις να κρύψεις κάτι, βάλτο στην δεύτερη σελίδα της Google και δεν θα το βρει κανείς. Και αυτό ισχύει άμα λάβουμε υπόψιν μας ότι το 95% δεν προχωράει ποτέ στην δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων της Google.

Μια παλαιότερη έρευνα της Google το 2014 για σταθερούς υπολογιστές έδειξε ότι το 71% κάνει κλικ σε κάποιες από τις ιστοσελίδες που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της Google, ενώ η δεύτερη και η τρίτη σελίδα παίρνουν μόλις και μετά βίας το 6% των χτυπημάτων.

Αυτά τα στατιστικά έχουν αρχίσει να δυσχεραίνουν τα τελευταία χρόνια αφού η Google άρχισε να δείχνει εμπλουτισμένα αποτελέσματα αναζήτησης με διαφημίσεις, τοπικά αποτελέσματα, γραφήματα γνώσεως, απαντήσεις σε ερωτήσεις και πολλά άλλα που μπερδεύουν τον μέσο χρήστη.

Εν πάση περιπτώσει, το σκεπτικό είναι απλό, βγείτε στην πρώτη τριάδα με τα money keywords για να μπορέσετε να επιβιώσετε και να κερδίσετε νέους πελάτες.

3. Διευκολύνετε την διαδικασία αγοράς

Η διευκόλυνση της διαδικασίας αγοράς όποια και αν είναι αυτή, είναι κάτι σημαντικό. Πόση ώρα χρειάζεται ο μέσος χρήστης για να αγοράσει κάτι από το eshop σας; Πόσο χρόνο χρειάζεται για να σας πάρει τηλέφωνο ή να συμπληρώσει τη φόρμα προσφοράς;

Μπορεί κάποιος να βρει εύκολα τα στοιχεία επικοινωνίας ή θα πρέπει να φύγει από την ιστοσελίδα σας και να μπει στην σελίδα σας στο facebook για να σας στείλει μήνυμα ή να βρει το email σας;

Κάθε κλικ μετράει αρνητικά και για αυτό θα πρέπει να σκεφτείτε όσο πιο απλά γίνεται. Ηλεκτρονικά καταστήματα που απαιτούν πολλά κλικ ή εγγραφή του χρήστη για να αγοράσει δεν είναι και τόσο φιλικά και βλέπουν λίγες ή καθόλου πωλήσεις.

Δείτε περισσότερα στο πολύ ενδιαφέρον άρθρο: Γιατί δεν πουλάει το eshop μου;

4. Μειώστε την ταχύτητα φόρτωσης

Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων, στα αγγλικά λέγεται και website optimization έχει να κάνει και με την ταχύτητα φόρτωσης.

Η μείωση της ταχύτητας φόρτωσης μιας ιστοσελίδας έχει ευεργετικές συνέπειες τόσο στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης και της Google αλλά και στην αύξηση της επισκεψιμότητας, της παραμονής των υποψήφιων πελατών στην ιστοσελίδας σας και άλλων ποιοτικών στοιχείων.

Η μείωση της ταχύτητας φόρτωσης μειώνει το ποσοστό εγκατάλειψης, το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών και αποτελεί και από μόνη της παράγοντα κατάταξης.

Η ταχύτητα φόρτωσης μπορείς να μειωθεί με τα παρακάτω βήματα:

  • Αναβάθμιση του hosting
  • Διόρθωση του κώδικα της ιστοσελίδας σας
  • Μείωση των γραφικών και του μεγέθους σε MB κάθε σελίδας από το site σας
  • Αλλαγή του wordpress theme κτλ.

5. Αφαιρέστε τα περιττά από το site σας

Ό,τι δεν χρειάζεται για να ωθήσει τον τελικό σας πελάτη να αγοράσει θα πρέπει να εξοντώνεται, να σκοτώνεται, να αφαιρείται χωρίς δεύτερη σκέψη. Η δεύτερη σκέψη θα έρθει μετά, εφόσον μελετήσετε τα αποτελέσματα που σας έχουν φέρει οι βελτιώσεις που έχετε κάνει στην ιστοσελίδα σας.

Ένα καλλίγραμμο site είναι αυτό που δεν έχει περιττά βαρίδια και ναι μεν είναι απλό, έχει όμως τόση πληροφορία σωστά τοποθετημένη ώστε να διευκολύνει τον χρήστη να κάνει μια αβίαστη και απρόσκοπτη αγορά.

6. Βελτιώστε την εμπειρία του χρήστη

Το user experience είναι ένας όρος που χρησιμοποιείτε κατά κόρον στο ίντερνετ μάρκετινγκ, στον σχεδιασμό ιστοσελίδων και στο SEO.

Μην στοχεύετε στο να βελτιώσετε απλώς και μόνο την εμπειρία του χρήστη, εστιαστείτε στο πως μπορείτε να κάνετε την επίσκεψη ενός υποψήφιου πελάτη στην ιστοσελίδα σας εμπειρία.

User experience: εστιαστείτε στο πως μπορείτε να κάνετε την επίσκεψη ενός υποψήφιου πελάτη στην ιστοσελίδα σας εμπειρία.

Βάλτε συναίσθημα, τονίστε τα χρώματα που του αρέσουν, κάντε την έκπληξη με την ποιότητα για να θυμάται την επίσκεψη στην ιστοσελίδα σας όχι ως μια ακόμα επίσκεψη σε ένα απρόσωπο site, αλλά ως μια πραγματική εμπειρία.

7. Μήπως ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε ένα νέο site;

Άμα σας έχει κουράσει το παλιό, η ώρα για ένα φρεσκάρισμα ή ανασχεδιασμό είναι ότι χρειάζεστε για να αλλάξετε look και να προσαρμόσετε όλες τις βελτιώσεις που έχετε στο νου σας στη νέα σας ιστοσελίδα.

Ο ανασχεδιασμός της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να γίνει αφού πρώτα καταγράψετε μέσω split testing το τι αλλαγές θα πρέπει να γίνουν εκτός από τις τεχνικές αλλαγές οι οποίες είναι στάνταρ στον χώρο της βελτιστοποίησης.

Το ξέρω ότι πολλοί από εσάς μπορεί να έχετε σχεδιάσει την ιστοσελίδα σας μόλις τώρα, όμως αυτό δεν σημαίνει κάτι. Αρκεί να σας αναφέρω ότι το 90% των ιστοσελίδων που είναι του κουτιού και μου έρχονται για SEO χρήζουν ανασχεδιασμού γιατί οι διορθώσεις που πρέπει να γίνουν για να ευθυγραμμιστεί η ιστοσελίδα σας με τον αλγόριθμο κατάταξης της Google είναι τόσες πολλές που δεν αξίζει τον κόπο να το διορθώσεις αλλά να το ξαναφτιάξεις από την αρχή.

Οι λόγοι που οδηγούν στον ανασχεδιασμό μια καινούριας ιστοσελίδας είναι αρκετοί με τον σημαντικότερο να είναι η άγνοια του προγραμματιστή ή του web designer που έφτιαξε την ιστοσελίδα των βασικών αρχών του SEO.

Αυτοί οι web designers σχεδιάζουν ιστοσελίδες μόνο και μόνο για να εξυμνήσουν το σχεδιαστικό του ταλέντο και να εντυπωσιάσουν γραφιστικά τον πελάτη. Δυστυχώς όμως οι εντυπώσεις ξεθωριάζουν όταν το site πέφτει στην τελευταία σελίδα της Google και μετά την τρίτη επίσκεψη στην ίδια ιστοσελίδα.

Βλέπετε ακόμα και τα πιο φανταχτερά γραφικά τα βαριέται το ανθρώπινο μάτι όταν παραμένουν ίδια και δεν αλλάζουν.

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας δεν θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός, αλλά θα πρέπει να εξυπηρετεί κάποιον στόχο πωλήσεων, κάποιον στόχο το να συλλέξει πελάτες πετυχαίνοντας καλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Σε ένα άρθρο που είχα γράψει παλιότερα είχα αναφερθεί ότι το SEO ξεκινάει από το web design και όχι μετά από αυτό. Μετά είναι αργά και μάλλον άμα το site σας δεν πληροί της προδιαγραφές της Google θα οδηγηθούμε σε ανακατασκευή.

Θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να είναι από την κατασκευή της βελτιστοποιημένη (SEO by Design) και το λέω αυτό με μεγάλη σιγουριά γιατί καθημερινά διορθώνουμε δεκάδες ιστοσελίδες που είχαν στηθεί λάθος ή είχαν λάθος κώδικα ή οτιδήποτε άλλο ήτανε στραβό και αόρατο στο μέσο μάτι.

Τι περιλαμβάνει συνήθως ένας κύκλος βελτιστοποίησης ιστοσελίδας;

Τις περισσότερες φορές οι υπηρεσίες βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

  • Website Design Optimization
    • Χρήση σωστών μενού πλοήγησης
    • Βελτιστοποίηση με βάση τις λέξεις κλειδιά των γραφικών, εικόνων, βίντεο και άλλων μορφών πολυμέσων
    • Η χρήση κειμένων και περιεχομένου που είναι προσπελάσιμο από τις μηχανές αναζήτησης
    • Η εφαρμογή σωστών Call to Action
  • Website Development Optimization που περιλαμβάνει
    • W3C validation και διόρθωση του κώδικα της σελίδας,
    • Διόρθωση της ταχύτητας φόρτωσης
    • Διόρθωση της προβολής της ιστοσελίδας σε κινητές συσκευές και στους παρακάτω browsers Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla
    • Καθαρός κώδικας και διόρθωση του τεχνικού SEO
  • Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας με βάση τις νέες τάσεις και αλλαγές του αλγορίθμου της Google
  • Βελτιστοποίηση της javascript και του CSS
  • Διόρθωση ορφανών σελίδων
  • Βελτιστοποίηση της δομής των εσωτερικών σελίδων
  • Μεταφορά σε WordPress

Τελειώνοντας θα ήθελα να προσθέσω ότι άμα τα παραπάνω σας φαίνονται δύσκολα ή ακατανόητα, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε με κάποιους ειδικούς στον χώρο της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων και να ζητήσετε προσφορά.

Δείτε περισσότερα για την βελτιστοποίηση ιστοσελίδων:

Μενού
Shares