PETYXIMENOS SXEDIASMOS ISTOSELIDON-VIMATA-1

6 Βήματα για πετυχημένο σχεδιασμό ιστοσελίδας

Πως να κάνετε πετυχημένο web design και web development σε σύντομο χρονικό διάστημα

Κάθε επιχείρηση χρειάζεται το δικό της στρατηγικό πλάνο που συνήθως το λένε business plan ή marketing plan και έχει να κάνει με τα βήματα και τις ενέργειες που θα πρέπει να ακολουθηθούν για να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Δείτε το και σαν αρχιτεκτονικό σχέδιο για την κατασκευή ενός σπιτιού. Χωρίς το σχέδιο του μηχανικού δεν γίνεται τίποτα γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη για υλικά, χώρους, παράδοση και φυσικά διάφορα άλλα στοιχεία όπως στατική μελέτη και μελέτη κόστους.

Ένα σωστά σχεδιασμένο και στημένο site είναι αυτό που εκπληρώνει όλους τους στόχους της κατασκευής του όπως να φέρει πωλήσεις, να πετύχει αύξηση επισκεψιμότητας, αναγνωρισιμότητα του brand name ή να είναι μέρος της συνολικής στρατηγικής μιας επιχείρησης.

Επειδή ασχολούμαι χρόνια με τον σχεδιασμό και την κατασκευή ιστοσελίδων θα ήθελα να σας δώσω έναν μπούσουλα, 6 απλά βήματα και μερικές συμβουλές για το τι χρειάζεται να κάνετε και που θα πρέπει να εστιαστείτε κάθε φορά για να πετύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στον λιγότερο χρόνο και χωρίς σπατάλες.

1. Αποκρυστάλλωση της στρατηγικής του site

Μπορεί να ακούγεται μεγαλεπήβολο αλλά όσο πιο στρατηγικά σχεδιασμένο είναι το site σας και όσο πιο ξεκάθαρο σχεδιαστικά, τόσο πιο πετυχημένο θα είναι. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει με την πρώτη ματιά ο επισκέπτης να αντιλαμβάνεται περί τίνος πρόκειται και τι πουλάει η ιστοσελίδα σας.

Η στρατηγική η οποία θα προωθεί η ιστοσελίδα σας θα πρέπει να μεταλαμπαδεύει την στρατηγική γενικά της επιχείρησης σας, τον σκοπό της και την φιλοσοφία της.

Πέρα από αυτά θα πρέπει να απαντηθούν τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Ποιος ο σκοπός της ιστοσελίδας σας;
  • Ποιούς στόχους καλείται να εκπληρώσει η κατασκευή της ή η ανακατασκευή τηες;
  • Θα παρέχεται υπηρεσίες ή προϊόντα μέσα από αυτή;
  • Ποια είναι η αγορά στόχος στην οποία απευθύνεστε;
  • Απευθύνεστε στην τοπική αγορά, στην εθνική αγορά ή στην διεθνή αγορά;

2. Στρατηγικός σχεδιασμός- Συλλογή πληροφοριών και υλικού

Θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το στάδιο 1 και 2 που έχει να κάνει με την προεργασία της ιστοσελίδας θα πρέπει να καλύπτει περίπου το 25% του χρόνου και τους κόστους του συνολικού έργου της κατασκευής της ιστοσελίδας σας.

Επίσης το στάδιο 2 είναι εξίσου σημαντικό με τα άλλα στάδια, γιατί χωρίς το κατάλληλο υλικό, δεν θα μπορέσει να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιεχόμενο και δεν θα μπορέσει ο σχεδιαστής ιστοσελίδων (web designer) να αποδώσει σωστά και συμβολικά το αισθητικό μέρος της ιστοσελίδας σας.

Καλό είναι να δημιουργήσετε ένα πρόχειρο sitemap με τις υποσελίδες και τη δομή του site σας καθώς και ποια στοιχεία θα βάλετε πρώτα, δεύτερα κτλ.

Επίσης, καλό θα ήταν να επιλέξετε και ποιο WordPress Theme θα επιλέξετε για την ιστοσελίδα σας, μια και το WordPress είναι το πιο δημοφιλές CMS που έχει άπειρες δυνατότητες σχεδιαστικά.

Σε περίπτωση που δεν επιθυμείτε να δημιουργήσετε ένα site με το WordPress και επιθυμείτε κάποιο custom design, καλό θα ήταν να βρείτε πάνω κάτω πιο θα είναι το template και οι σχεδιαστικές γραμμές που θα ακολουθήσετε, ποιες γλώσσες προγραμματισμού κτλ.

Σε αυτό το σημείο ειπησέρχεται και το SEO της ιστοσελίδας σας αφού το SEO ξεκινάει από το web design και από το πρώτο στάδιο του σχεδιασμού.

Συνήθως σχεδιάζουμε μια ιστοσελίδα για να βγει πρώτη στη Google αλλιώς μάλλον χάνουμε το χρόνο μας. Για να μην είμαι τόσο μονολιθικός, θα παρέφραζα ότι σχεδιάζουμε μία ιστοσελίδα για να έχει χιλιάδες οργανικές επισκέψεις και άρα χιλιάδες οργανικές αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Ποιο το όφελος να σχεδιάσουμε ένα site το οποίο δεν θα πάρει κανέναν επισκέπτη από τις μηχανές αναζήτησης και να χρειαστεί να το ξανασχεδιάσω;

3. Σχεδιασμός της ιστοσελίδας

Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να κάνουμε την φαντασία πράξη. Θα πρέπει οι ιδέες μας να πάρουν σάρκα και οστά και να γίνουν ιστοσελίδα.

Θα πρέπει να έχουμε κάποιο προσχέδιο ή κάποια προσχέδια στα οποία θα καταλήξουμε. Συνήθως σχεδιάζουμε στο χαρτί έναν μπούσουλα για το πως θέλουμε να είναι το site μας και με βάση το αρχείο σχέδιο παίρνουμε 2 σχεδιαστικές προτάσεις στο WordPress.

Θα πρέπει να προσέξουμε τα παρακάτω σημεία:

  • Ο κώδικας να είναι σωστός, να είναι έγκυρος, να είναι ο ελάχιστος δυνατός και να τρέχει και γρήγορα.
  • Να είναι σχεδιασμένο με την φιλοσοφία Mobile First Design, να παίζει πρώτα δηλαδή σε κινητές συσκευές και όχι στις σταθερές, μια και οι περισσότεροι χρήστες του ίντερνετ χρησιμοποιούν κάποιο είδους smartphone ή tablet.
  • Να αποφεύγουμε τις επαναλήψεις με βάση την στρατηγική DRY (Don’t Repeat Yourself).

4. Ανάπτυξη της ιστοσελίδας, περιεχόμενο και εφαρμογές

Η ανάπτυξη της ιστοσελίδας, ή το web development στα ελληνικά είναι η προσθήκη του περιεχομένου, η δημιουργία των εφαρμογών, ο εμπλουτισμός της βάσης με δεδομένα, η δημιουργία της λίστας email και η σύνδεση με τα social media.

Στη συνέχεια θα πρέπει να μπούμε σε μια διαδικασία των δοκιμών και θα πρέπει να εξετάσετε όλη την ιστοσελίδα από κινητό και από σταθερό υπολογιστή κάνοντας περιήγηση σε όλες τις επιμέρους σελίδες μία μία.

Θα πρέπει να ελέγξετε την ταχύτητα φόρτωσης, τη λειτουργικότητα, τα τυχόν ορθογραφικά λάθη ή λάθη στον κώδικα κτλ και να τα διορθώσετε.

Οι πιο πετυχημένες ιστοσελίδες αν και φαίνονται απλές και λιτές, συνδυάζουν με επιτυχία όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά.

5. Λανσάρισμα του web site

Όταν υποτίθετε ότι όλα είναι σωστά και τελειωμένα, θα πρέπει να παραδώσετε το site στον πελάτη σας για να το δει. Συνήθως δεν το παραδίδουμε έτσι, γιατί ήδη το βλέπει κατά τη διάρκεια της κατασκευής της ιστοσελίδας.

Η φάση όμως του λανσαρίσματος περιλαμβάνει το τελικό λανσάρισμα για το κοινό ή με άλλα λόγια το άνοιγμα του καταστήματος σας στο ίντερνετ.

Στο λανσάρισμα θα πρέπει να δοκιμάσετε τη νέα σας ιστοσελίδα στο κοινό και έτσι θα χρειαστείτε να φέρετε κάποια επισκεψιμότητα σε αυτό. Θα πρέπει να ξεκινήσετε άμεσα τα παρακάτω πράγματα:

Η διαδικασία του λανσαρίσματος κρατάει από 15 ημέρες έως και 3 με 6 μήνες στους οποίους θα πρέπει να κάνετε διορθώσεις και αναθεωρήσεις με βάση την εμπειρία του χρήστη και με βάση τι δουλεύει στο site σας και τι όχι.

6. Συντήρηση, αναβάθμιση και ανανέωση της ιστοσελίδας σας

Πάμε τώρα στο After sales SEO, στο After sales service γενικότερα της ιστοσελίδας σας και κατά πόσο αυτό θα σας βοηθήσει να κερδίσετε τον ανταγωνισμό.

Το ότι φτιάξατε μια ιστοσελίδα, όσο όμορφη και αν είναι δεν σημαίνει κάτι γιατί το μυστικό της επιτυχίας είναι η ανανέωση, η υποστήριξη, η βελτίωση της ιστοσελίδας σας και όλα τα παρελκόμενα που ενέχει το after sales support και service.

Σε περίπτωση που έχετε ιστοσελίδα σε WordPress, θα έχετε παρατηρήσει ότι η τεχνολογία αλλάζει, και κάθε μήνα το WordPress βγάζει καινούριες εκδόσεις. Παράλληλα απαιτείται και αναβάθμιση των προσθέτων του WordPress σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Η αναβάθμιση του πυρήνα του WordPress, του θέματος και των προσθέτων είναι σημαντική για την ασφάλεια της ιστοσελίδας σας και αναγκαστική θα έλεγα.

Παράλληλα, κάθε μήνα ή και νωρίτερα θα πρέπεει να προσθέτετε νέο περιεχόμενο στο site σας, νέες σελίδες, νέα άρθρα στο blog, νέα προϊόντα ή νέες προσφορές.

Γενικότερα η ανανέωση της ιστοσελίδας σας είναι υποχρεωτική για δύο βασικούς λόγους:

  • Πρώτον για να ανεβείτε στις μηχανές αναζήτησης με δεκάδες λέξεις κλειδιά και φράσεις κλειδιά και
  • Δεύτερον για να κρατήσετε ζεστό το ενδιαφέρον των πελατών σας για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Τελειώνοντας θα ήθελα να προσθέσω ότι μια ιστοσελίδα δεν είναι ένας στατικός οργανισμός αλλά κάτι δυναμικό που προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της αγοράς σας αλλά και στις αλλαγές του αλγορίθμου των μηχανών αναζήτησης.

Δείτε περισσότερα για σωστό σχεδιασμό ιστοσελίδας:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop ή προώθησης ιστοσελίδας.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό βίντεο μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα. Είναι πολύ συνετό να αφιερώνετε το 20% του χρόνου και των πόρων σας στην προσωπική σας εκπαίδευση και στην προσωπική σας ανάπτυξη. Γραφτείτε σήμερα στα βίντεο μαθήματα εντελώς δωρεάν!

seo-web-design

 

9 Σχόλια. Leave new

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού