CRO-ΠΟΣΟΣΤΟ-ΜΕΤΑΤΡΟΠΩΝ

Conversion Rate: Πως να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπής

Μέχρι σήμερα πολλά έχουν γραφτεί για το ποσοστό μετατροπής και ακόμα περισσότερα γράφονται συνέχεια. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν σήμερα χιλιάδες πράγματα που θα πρέπει κάποιος να λάβει υπόψη του για να βελτιώσει την ιστοσελίδα του και να την κάνει ανταγωνιστικότερη και αποδοτικότερη.

Όμως η τεράστια ύλη και η ανάλυση του ποσοστού μετατροπής έχει ως συνέπεια το αντίθετο αποτέλεσμα. Η πολύ ανάλυση φέρνει παράλυση και αναβλητικότητα τη στιγμή που το ίντερνετ και το SEO βασίζεται στην αδιάκοπη δράση.

Ποτέ η βελτίωση μια ιστοσελίδας δεν έχει τέλος, όμως θα πρέπει να έχει για μια αρχή.

Πως λοιπόν θα αρχίσετε με την βελτίωση του ποσοστού μετατροπής της ιστοσελίδας σας;

Διαβάστε παρακάτω.

Τι είναι η βελτίωση του ποσοστού μετατροπής;

Η βελτίωση του ποσοστού μετατροπής ( conversion rate) είναι η αύξηση των ενεργειών που κάνουν οι επισκέπτες σας σε μια ποσοστιαία κλίμακα με βάση το 100. Για παράδειγμα, αν έχουμε 100 επισκέπτες στην ιστοσελίδας μας και θέλουμε να κάνουμε πωλήσεις, τότε η ενέργεια που μας ενδιαφέρει είναι η πώληση.

Άρα άμα έχουμε μια πώληση ανά 100 επισκέπτες τότε λέμε ότι έχουμε ποσοστό μετατροπής 1%.

Οπότε, άμα κάνουμε κάποιες βελτιώσεις στην ιστοσελίδα μας όπως καλύτερη στόχευση στην αγορά στόχο, μείωση ταχύτητας φόρτωσης, καλύτερα γραφικά τότε ίσως να δούμε αύξηση του ποσοστού μετατροπής. Αυτό ονομάζεται και υπόθεση βελτιστοποίησης και θα την συναντήσουμε παρακάτω.

Άμα για παράδειγμα στις 100 επισκέψεις έχουμε τώρα 2 αγορές αντί για μια μιλάμε ότι έχουμε αύξηση του ποσοστού μετατροπών κατά 100%.

Η βελτίωση του ποσοστού μετατροπών λέγεται CRO (Conversion Rate Optimization) και ή όλη διαδικασία όσο και απλή και αν φαίνεται απαιτεί πάρα πολύ χρόνο και εμπειρία. Δηλαδή δεν είναι και τόσο εύκολο κάποιος άσχετος χωρίς βασικές γνώσεις μάρκετινγκ στο ίντερνετ να επιτύχει το σωστό αποτέλεσμα.

Μερικοί βασικοί όροι της βελτίωσης του ποσοστού μετατροπής

Bounce rate: Είναι το ποσοστό εγκατάλειψης της ιστοσελίδας σας.

Exit rate: Είναι το ποσοστό εξόδου από την ιστοσελίδα σας.

Call to Action (CTA): Είναι το κυρίως κουμπί προτροπής, ή το μήνυμα αγοράς, εγγραφής στο newsletter που συνήθως οδηγεί στην σελίδα προορισμού.

Conversion Funnel: είναι το κανάλι μετατροπής στα ελληνικά επισκεπτών σε πελάτες. Το κανάλι μετατροπής είναι όλη η νοητή διαδικασία που χρειάζεται να περάσει ο πελάτης για να αγοράσει. Μπορεί να είναι και πραγματικές σελίδες σε αλληλουχία για παράδειγμα στο Amazon.com το κανάλι μετατροπής είναι το παρακάτω: Home page > search results page > product page > checkout.

A/B or Split Testing: Είναι η διαδικασία δοκιμών μιας σελίδας έναντι μιας άλλης και της επιλογής της επικρατέστερης.

Multivariate Testing (MVT): Αντί να έχουμε δύο μόνο σελίδες για δοκιμές μάρκετινγκ, μπορούμε να έχουμε πολλές εκδοχές της βασικής, αυτό το είδος δοκιμών λέγεται πολυπαραγοντικό.

Γιατί η βελτίωση του ποσοστού μετατροπής είναι σημαντική;

Δεν χρειάζεται να έχετε σπουδάσει μάρκετινγκ στο Λονδίνο για να αντιληφθείτε ότι η βελτίωση του ποσοστού μετατροπής είναι πολύ σημαντικό θέμα για την βιωσιμότητα και την ευμάρεια της ιστοσελίδας σας.

Αλλά ακόμα και για σας που είστε δύσπιστοι, θα σας αναφέρω 11 μόνο λόγους από τους χιλιάδες που υπάρχουν για να σας ψήσω.

Λόγος 1: Πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση.

Δεν έχει σημασία πόσο καλά σχεδιασμένο είναι σήμερα το site σας και πόσους επισκέπτες μετατρέπετε πελάτες. Πάντα υπάρχει περιθώριο να αυξήσετε τα ποσοστά μετατροπής.

Λόγος 2: Η πληρωμένη διαφήμιση γίνεται συνεχώς δαπανηρότερη και ανταγωνιστικότερη

Το να ξοδέψετε περισσότερα δεν σημαίνει ότι θα αυξήσετε το ποσοστό μετατροπής σας. Το CRO έχει να κάνει πρώτα με την αναγνώριση των σημείων όπου το σύστημα μετατροπών σας χωλαίνει.

Λόγος 3: Η βελτιστοποίηση έχει να κάνει με το να αποκτήσετε περισσότερους από τους σωστούς πελάτες για εσάς.

Δεν μας ενδιαφέρει να μετατρέψουμε όλους τους επισκέπτες σε πελάτες αλλά μόνο όσους είναι στα μέτρα μας. Δεν μπορούν να αγοράσουν όλοι mercedes, μόνο μερικοί.

Λόγος 4: Είναι δωρεάν

Το CRO έχει να κάνει με την βελτίωση του ήδη υπάρχοντος traffic ή της κίνησης της ιστοσελίδας σας.

Λόγος 5: Μειώνει δραματικά το κόστος απόκτησης νέων πελατών

Στην πραγματικότητα, άμα διπλασιάσουμε το ποσοστό μετατροπών, σημαίνει ότι μειώνουμε στο μισό το κόστος απόκτησης ανά πελάτη (cost-per-acquisition (CPA)).

Λόγος 6: Σας βοηθάει να μεγιστοποιήσετε τα έσοδα σας!

Θα πρέπει να έχετε ήδη αντιληφθεί ότι τα κέρδη σας είναι άμεσα συνδεδεμένα με το ποσοστό μετατροπών σας. Εάν δεν ξοδεύετε περισσότερα για να πάρετε περισσότερους πελάτες, τότε το περιθώριο κέρδους σας αυξάνει και μένει σε εσάς.

Λόγος 7: Σας δίνει περισσότερα χρήματα για να τα ξοδέψετε για να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες

Η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής λειτουργεί σαν φαύλος κύκλος με την θετική του έννοια. Η πωλήσεις σας είναι σε ένα ανοδικό ατέρμονο σπιράλ.

Λόγος 8: Σας κάνει περισσότερο σημαντικό για πελάτες και συνεργάτες

Όχι μόνο κερδίζετε εσείς περισσότερα, αλλά ακόμα και οι συνεργάτες σας βγάζουν περισσότερα από εσάς τη στιγμή που οι ανταγωνιστές σας χάνουν.

Λόγος 9: Το CRO περικόπτει τον περιορισμένο χρόνο που έχετε για να αποσπάσετε την προσοχή του μέσου επισκέπτη

Αφού κάνετε τη διαδικασία συντομότερη, δίνοντας στον τελικό χρήστη αυτό που ψάχνει από την αρχή σε συντομότερο χρόνο

Λόγος 10: Ο νικητής τα παίρνει όλα

Ο πρώτος από τον δεύτερο στα 100 μέτρα σπριντ απέχει κλάσματα του δευτερολέπτου. Που σημαίνει ότι μερικές φορές χρειάζεται να είστε ελαφρώς πιο πετυχημένοι ή καλύτεροι από τον αμέσως επόμενο ανταγωνιστή σας.
Λόγος 11: Το CRO δημιουργεί ορμή

Μπορεί να το έχετε ακούσει και σε πολλές άλλες περιπτώσεις δικτυακού μάρκετινγκ, όμως μια ιστοσελίδα για να απογειωθεί χρειάζεται ορμή. Τι είδους ορμή; Ορμή πελατών, επισκεπτών, συνδρομητών.

Μάθετε τα βασικά της αύξησης του ποσοστού μετατροπών

Όπως σας είπα και προηγουμένως, υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που μπορείτε εν δυνάμει να βελτιώσετε για να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών ( conversion rate) της ιστοσελίδας σας.

Η ανάλυση όλων αυτών ίσως να μην σας βοηθήσει να ξεκινήσετε με την βελτίωση.

Για αυτό θα επικεντρωθούμε πρώτα στα βασικά αλλά μη εξαιρετέα.

Η ερώτηση τώρα είναι ποιοι είναι οι κύριοι τομείς που σηκώνουν βελτίωση;

  • Είναι το Call To Action σας ξεκάθαρο και εύκολο να το βρει κάποιος στην ιστοσελίδα σας;
  • Είναι τα γραφικά σας σχετικά με το θέμα σας, ξεκάθαρα και μοναδικά; Ή απλώς αποσπούν τον πελάτη από το στόχο του και καλύπτουν όλη τη σελίδα; Μήπως τα κείμενα σας και το περιεχόμενο σας είναι λάθος ή σε λάθος θέση;
  • Σχετικά με το θέμα χρηστικότητα. Είναι το site σας λειτουργικό; Βρίσκουν εύκολα οι επισκέπτες αυτό που ψάχνουν;
  • Άμα είστε μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου, πόσα βήματα σας χωρίζουν από το καλάθι αγορών και πόσα από την επιτυχή καταχώρηση της παραγγελίας σας;
  • Προσπαθήστε να κρατήσετε την πλοήγηση του χρήστη, τη φόρμα επικοινωνίας και τον τρόπο πληρωμής σε περίοπτη θέση και δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να εμποδίζεται από άλλα δευτερεύουσας σημασία πράγματα.
  • Είναι ξεκάθαρο στον επισκέπτη ότι η ασφάλεια των συναλλαγών προέχει στην ιστοσελίδα σας; Μπορεί κάποιος εύκολα να εμπιστευτεί το site σας;
  • Έχετε μαρτυρίες πελατών οι οποίες θα δώσουν δείγματα γραφής στους υποψήφιους πελάτες σας. Επίσης το portfolio σας είναι πολύ καθοριστικός παράγοντας για να κερδίσετε νέους πελάτες.
  • Τέλος η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή το SEO γίνεται προς την σωστή κατεύθυνση; Είναι οι προσπάθειες σας σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο ή μήπως οι μέθοδοι σας είναι απαρχαιωμένοι;
  • Στοχεύετε τις σωστές λέξεις κλειδιά ή μήπως όχι; Αν τις έχετε τοποθετήσει σωστά μέσα στο site σας;

Κάθε ιστοσελίδα είναι μοναδική και η αγορά στόχος της ίσως να είναι μοναδική. Θα πρέπει δηλαδή να μην ισοπεδώνουμε τα πάντα όταν πάμε να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα μας και θα πρέπει να είμαστε καλοί γνώστες της αγοράς μας.

Δεν είναι όλοι οι επισκέπτες σε κάθε ιστοσελίδα ίδιοι και κάθε αγορά ή επισκέπτης συμπεριφέρεται διαφορετικά και έχει διαφορετικό προφίλ.

Τέλος ακόμα και να βελτιστοποιήσετε τα πάντα, πάντα θα υπάρχουν εμπόδια στο κανάλι πωλήσεων σας και πάντα δεν θα μπορείτε να αγγίξετε το 100%.

Σχεδιάστε και δοκιμάστε ένα πλάνο βελτιστοποίησης μετατροπών

Όταν φτάνουμε σε αυτό το βήμα υπάρχουν δύο επιλογές: η πρώτη είναι να εφαρμόσουμε τις ποιο κοινές και δημοφιλής πρακτικές του CRO ή να φτιάξουμε το δικό μας πλάνο βελτιστοποίησης μετατροπών σύμφωνα με τις ανάγκες και τους στόχους μας.

Επειδή η πρώτη μέθοδος  ίσως να μην ευοδώσει σε όλες τις περιπτώσεις, το σωστότερο είναι να σχεδιάσουμε εξ αρχής το δικό μας πλάνο βελτιστοποίησης μετατροπών ή το δικό μας CRO Plan.

Πριν ξεκινήσουμε θα πρέπει να κάνουμε τα παρακάτω πράγματα:

  1. Να κατανοήσουμε πρώτα τα νούμερα, τα μαθηματικά και τι σημαίνει βελτίωση μετατροπών
  2. Να καταγράψουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Που είμαστε σήμερα δηλαδή
  3. Να θέσουμε ρεαλιστικούς και μετρήσιμους στόχους, για παράδειγμα να πάμε από το 1% στο 2% πωλήσεις και
  4. Να κάνουμε μια λίστα με όλα τα πράγματα που μπορούμε ή πιστεύουμε ότι πρέπει να βελτιώσουμε.
  5. Στη συνέχεια να βελτιώσουμε ένα ένα κάποια από τα στοιχεία της λίστας μας και να δούμε τα αποτελέσματα που προκύπτουν.

Χρησιμοποιήστε υποθέσεις βελτίωσης κάθε φορά

Για παράδειγμα:

  • Άμα αλλάξω τα χρώματα από μπλε σε κόκκινα, θα αυξήσω το ποσοστό μετατροπών;
  • Άμα μειώσω την ταχύτητα φόρτωσης, θα αυξήσω το ποσοστό μετατροπών;
Και πάει λέγοντας. Κάθε φορά μετράμε μόνο μία υπόθεση ή ερώτηση και θα πρέπει να έχουμε επαρκή κίνηση προς την ιστοσελίδα μας για να εξάγουμε τα σωστά συμπεράσματα.
Καλό θα ήταν να μην βγάλουμε συμπέρασμα άμα δεν πάρουμε μερικές χιλιάδες επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας. Πράγμα που σημαίνει ότι ιστοσελίδες χαμηλής επισκεψιμότητας είναι πολύ δύσκολο και χρονοβόρο να βελτιωθούν.
Μικρές συμβουλές για να μην κάνετε κάτι λάθος
Πάρτε μια δεύτερη γνώμη από κάποιον ειδικό στο είδος του, δεν θέλω να κατονομάσω εμένα γιατί είμαι ήδη προκατειλημμένος αφού έχω master στο Marketing και μάλλον είναι λίγο δύσκολο να συμφωνήσω εύκολα με μια επιπόλαια υπόθεση.
Χρησιμοποιήστε το Google Analytics και κρατήστε στατιστικά στο excel. Καλό θα ήταν αντί για το excel της Microsoft να χρησιμοποιήσετε το Openoffice γιατί το excel παρουσιάζει πολλές ασυμβατότητες.
Ξεκινήστε μόνο δοκιμάζοντας μία υπόθεση κάθε φορά και μην περιπλέκεται τα πράγματα. Όταν θα γίνετε ειδικός στο ένα θα μπορέσετε να γίνετε ειδικός και στα πολλά αργότερα.
Καλό θα ήταν να κάνετε benchmarking. Να συγκρίνετε δηλαδή τα δικά σας αποτελέσματα με τα συνολικά αποτελέσματα της αγοράς σας ή του κλάδου σας. Αν για παράδειγμα ο κλάδος σας έχει μέσο όρο ποσοστού μετατροπών 10% και εσείς έχετε 20%, τότε θα πρέπει να χαρείτε γιατί είστε ήδη πολύ πάνω από την αγορά σας!
Τέλος, αφού τρέξετε τα τεστ και τις δοκιμές σας, υλοποιήστε κάθε αλλαγή το συντομότερο δυνατό. Αν κάποια αλλαγή σας δημιουργεί μεγάλα αποτελέσματα, τότε συνεχίστε προς αυτήν την κατεύθυνση!

Αν για παράδειγμα τα μεγαλύτερα κουμπιά αγορών σας έδωσαν μια αύξηση στο ποσοστό μετατροπών, συνεχίστε να δοκιμάζετε ακόμα μεγαλύτερα κουμπιά αγορών!

Εμπειρία του χρήστη (UX) και βελτιστοποίηση του καναλιού πωλήσεων

Όταν αναφερόμαστε στην βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη, εννοούμε συνολικά στο τι αποκομίζει ο τελικός χρήστης από την ιστοσελίδα σας.

Στην βελτίωση του καναλιού σας  (sales funnel) θα πρέπει να προσέξετε τα δύο παρακάτω σημεία:

1 – Πως να μειώσετε την τριβή ή την αντίσταση του πελάτη μέσα από χαμένα κλικ, παραπανήσιες σελίδες, λάθος σελίδες προορισμού, αργή ταχύτητα φόρτωσης και άλλα σημεία τριβής που στόχο έχουν να αποτρέψουν τον υποψήφιο πελάτη σας και να το διώξουν από την ιστοσελίδα σας.

2 – Να απλοποιήσετε το προϊόν σας γιατί η πολυπλοκότητα δημιουργεί ακόμα μια μορφή τριβής αγοράς που λέγεται cognitive overhead. Αυτό δημιουργεί αναποφασιστικότητα στον τελικό χρήστη και μετατρέπει την απόφαση αγοράς σε γολγοθά σκέψης!

Θα πρέπει να κάνετε όσο το δυνατόν την ροή των χρηστών μέσα στο site σας όσο πιο απλή γίνεται από όλες τις πιθανές πηγές επισκεψιμότητας όπως:

  • Οργανικές αναζητήσεις από τη Google
  • Facebook Groups
  • Facebook Advertising
  • Τρίτα site που διαφημιζόμαστε (πχ. skroutz.gr, χρυσός οδηγός κτλ.)
  • Affiliate marketing
  • Social Media
  • Email marketing

Θα πρέπει στον σχεδιασμό του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας να έχετε κατά νου τα παρακάτω πράγματα:

  • Να έχετε ξακάθαρες περιγραφές και φωτογραφίες του προϊόντος σας.
  • Να τονίζετε τα οφέλη του προϊόντος και να μην δίνετε υπερβολική πληροφόρηση.
  • Άμα χρησιμοποιήσετε κάποιο διαφημιστικό μέσο, θα πρέπει να έχετε ξεκάθαρη διαφημιστική πρόταση.
  • Θα πρέπει να στοχεύετε την κατάλληλη αγορά με το κατάλληλο προϊόν ή υπηρεσία.

Γενικά η απλότητα και ο μινιμαλισμός βοηθάει πάρα πολύ για να κάνετε τον τελικό χρήστη να αισθανθεί ότι έχει αξία για εσάς και ότι είναι σημαντικός.

Το θέμα βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπών δεν είναι τόσο απλό και δεν έχει καλυφθεί με αυτό το άρθρο. Έτσι το μοίρασα σε 2 ισοσκελισμένα μέρη και θα συνεχίσουμε με αυτό στο επόμενο άρθρο.

Μείνετε συντονισμένοι!

Δείτε περισσότερα για το conversion rate optimization:

Ζητήστε μια προσφορά σήμερα για κατασκευή ιστοσελίδας ή προώθηση ιστοσελίδας

ZHTHSTE PROSFORA DIGITAL MARKETING-1

Αν είστε πριν την κατασκευή ή την ανακατασκευή της ιστοσελίδας σας, πριν κάνετε οτιδήποτε ζητήστε μια προσφορά για κατασκευή site ή κατασκευή eshop.

Ζητήστε προσφορά κατασκευής  ή προώθησης ιστοσελίδας

Δωρεάν Μαθήματα SEO Αξίας 129€

seo-google

Πάρτε εντελώς δωρεάν τον οδηγό μαθημάτων αξίας 129€ SEO GOOGLE Πρώτη Σελίδα εντελώς δωρεάν! Αυξήστε την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις της ιστοσελίδας σας κατακόρυφα ακολουθώντας μικρά βήματα βελτιστοποίησης.

seo-web-design

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.

Μενού